Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Няма вакуум ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Няма вакуум ?

    Здравейте , отдавна не съм писал за щастие Та проблема е следния, понеже от известно време забелязах, че при загрял мотор оборотите на двигателя не спадат реших че жилото на обогатителя се е разхлабило и "помпичката" не може да го опъне достатъчно. Та махнах кората и гледам, че жилото се е скъсало точно където се стяга, оправих цялата работа, но ми направи впечатление, че в мъркуча няма вакуум. Нито при запален и загрял двигател нито при студен. Та надух аз мъркуча за да видя дали няма пропуск по системата и от това на снимката започна да излиза въздух. Каква е ролята на това чудо? Клапан някакъв или?Мерси предварително!http://s10.postimg.org/ex0qv4jhl/IMG...315_100018.jpg
    Fiat Brava TD100

    #2
    Колеги разбрах, че това е някакъв електрически клапан. Има го само оригинален на цена около 80лв.Въпроса сега е, е ли е развален или не е. Трябва ли да излоза въздух от горната страна, като се надуе въздух в системата или не. И общо взето каква му е работата...
    Fiat Brava TD100

    Коментар


      #3
      Колега, не бързай с даването на пари. Имал съм на няколко пъти проблеми с изтърване на вакуума. Вакуумната ти система е следната: ваккум помпа - тройник с обратен клапан - възвратен клапан на сервото - серво. От тройника с обратен клапан системата се разклонява към EGR системата и системата за принудителен празен ход. EGR системата се състои от актуатор и последователно свързан на него EGR клапан. Системата за повишен празен ход се състои от отсекателен клапан (соленоид) и обтегач на жилото на помпата.Имаш ли проблеми с твърди спирачки?Предлагам ти следната последователност:1. Смени всички малки маркучи от тройника нататък. Това са маркучите на EGR системата и системата за повишен празен ход. Обикновено се разпускат по връзките и започват да изтърват. Провери и скобата на вакуум помпата.2. Провери работата на соленоида на системата за повишен празен ход (това което си показал на снимката). При загрял двигател или включен климатик на буксита на соленоида идват 12V, при което той отваря и позволява постъпването на вакуум към обтегача на жилото - жилото се обтяга и придърпва рейката, която сваля оборотите. Когато е захранен (отворен) се опитай да смукнеш / душнеш през него. След това може да пробваш да го свалиш и отново да смукнеш/дръпнеш през него - не трябва да пропуска. 3. Последният път, при който имах твоя проблем, се оказа, че проблемът ми е в актуатора на EGR - изтърваше вакуума през него. Представлява една черна кутийка - вижда се в дясно на твоята снимка, от другата страна на щеката за маслото. Така и така съм изолирал ЕГР системата, изолирах и въпросния актуатор като разкачих връзките му към вакуумната линия. От тогава проблеми с вакуума съм нямал. Успех!

      Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

      Коментар


        #4
        Колега, благодаря ти за изчерпателният отговор! Проблеа е решен, та да споделя как оправих нещата.1.Проверих, както ме посъветва клапана като му пуснах 12V и той си проработи. Следователно проблема не беше от него.2.Смених всички мъркучета и пак греда, все още нямаше никакъв вакуум.3.И при мен EGR-a е изолиран и затапен, но модула за който говориш си е вързан към системата и си работи, въпреки това го изолирах и отново греда! Тъкмо бях се ядосал и се замислих, как има вакуум към сервото, а другаде няма... Извадих мъркуча от вакуум-помпата и оставих един от малките мъркучи открит. Надух въздух в системата и за мое учудване въпреки, че по пътя на логиката въздуха трябваше да излезе от малкия мъркуч това не се случи... От там докопах и свалих тройника, който захранва сервото и разделя вакуума към помпа и т.н. Оказа се че към малкият мъркуч не отива никакъв вакуум, колкото и да надувах тройника. Т.е. през малката тръбичка на тройника не минаваше въздух. За това с една по тънка отверка напънах в малката тръбичка на тройника и нещата си дойдоха на мястото. След, като сглобих обратно всичко, вакуума дойде и вече всичко работи нормално, а защо този тройник беше в такова състояние нямам идея. Ето и снимка на тройника:http://s12.postimg.org/pb6nfk41p/IMG...316_140921.jpg
        Fiat Brava TD100

        Коментар


          #5
          Аз обаче нещо не разбирам. Защо на линия за вакуум по посока създаването на вакуума ти създаваш налягане (духаш, доколкото разбрах от написаното), не трябва ли да създаваш вакуум (засмукваш)?
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #6
            Колега подавам въздух за да проверя проводимостта на системата. При нормална проводимост на системата има вакуум при всички точки. Изключвам случаите в които проводимостта е препречена от някой клапан, при затворен такъв го задействам и продължавам с пробите, както казах проблема си го реших
            Fiat Brava TD100

            Коментар


              #7
              spooni написа:
              Колега подавам въздух за да проверя проводимостта на системата. При нормална проводимост на системата има вакуум при всички точки. Изключвам случаите в които проводимостта е препречена от някой клапан, при затворен такъв го задействам и продължавам с пробите, както казах проблема си го реших
              Не бе колега spooni, в тази вакуум-система въздухът трябва да се движи само в една посока, обратна на тази на която подаваш (духаш) въздух, сиреч от крайните изпълнителни звена (управление на EGR & актуатора за обороти), към вакуум помпата, а в големия кръг от серво-усилвателя към вакуум помпата. В този тройник (който си ръчкал с отверката) има клапан който ти пази по-важната система спирачната и каквото да се случи в другите две (EGR & актуатора за обороти) тя трябва да работи - да имаш вакуумиране на серво-усилвателя, да имаш безпроблемни (мек педал) спирачки. И ако с отверката ти си направил проводимост в двете посоки, ако ти се появи пропуск (започне да влиза въздух от вън, през вече споменатите по-малки и по-маловажни с-ми) няма да може да се вакумира по-важния, спирачния кръг и педалът на спирачките ще започне да ти се втвърдява и т.н......Но, ти си си решил проблемът.
              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

              Коментар

              Working...
              X