Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мареа ЖТД 105 не пали

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мареа ЖТД 105 не пали

    Здравейте колеги и за Честита Нова Година! Нека сме живи и здрави и много усмихнати през 2016!Сега на проблема който стана:Марата е работила на място и е угаснала без никакви проблеми преди това. Светнала е и дюзата за проблем в ДВГ. Не пали дори и при изстиване на мотора. От разстояние дадох диагноза датчик колянов вал, понеже и обортомера на помръдвал. Сменен е датчика и пак не пали. Пробвано е и с инерционният бутон.Днес се прибрах, закачих на диагностика и излязоха следните грешки на снимката.P0220 - педала на газтаP1320 - синхронизация валовеP0120 - педала на газтаP0404 - ЕГРP0380 - подгревни свещиP1673 - ???ЕГР е затапен, има и изгорели подгревни свещи. Грешката за педала на газта е от познатата ни букса в жабката.След чистене на грешките записва само грешка за подгревни свещи и не пали.Помпата в резервоара работи. При въртене на стартер - оборотите са около 200, налягането в рейла над 300 бара. Гледано е с МЕС.Въпросът е какво още трябва да погледна, за да разреша проблема? Като въртя да паля мирише на не изгоряла нафта и пуши бяло. Следователно гориво има, но явно не се впръсква във точният момент?
    Прикачени файлове
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

    #2
    P1320 може да е датчика на разпределителния вал.
    Маренго 1.9Jtd-110 2002

    Коментар


      #3
      goro71 написа:
      P1320 може да е датчика на разпределителния вал.
      Точно там е проблема, за да не пали.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Това и аз го мислех. Но датчика на разпредалителният вал не би трябвало да я угаси. И сега ако е не работещ не трябва ли пак да запише грешка за синхронизация? Утре ще замеря какви стойности дава.
        Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
        Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

        Коментар


          #5
          Аз минах през това с на баща ми алфата, изгасна в движение, даваше грешка за синхронизация на валовете и не палеше, но двата датчика бяха здрави, оказа се че и на двете зъбни колела на ангренажа- горе на разпределителния вал и долу на коляновия са им счупени шпонките в следствие на което се е получило малко разминаване и колата не пали.
          FIAT BRAVO 1.9 JTD 105, 99г.

          Коментар


            #6
            щом е угаснала по време на работа забрави да е от датчика на разпределителния вал.по-скоро-дкв или задръстена цедка на регулатора.

            Коментар


              #7
              Ако наистина пуши от аспуха когато въртиш на стартер,това значи че има впръскване!Ако има проблем със датчик колянов вал или разпределителен вал няма да има синхронизацияи няма да има впръскване,т.с. няма да пуши от аспуха.Също така няма да огасне от дачик разпределителен вал.Трябва да се направи много внимателно проучване на проблема.На първо четене оборотите на кол.вал са добре и налягането в рейла е супер.Потвърди че пуши от аспуха и определи цвета.Не пречи да провериш тапата на ЕГР-а дали не е прогоряла.Следва проверка на зацепването и сравняването с положението на валовете,както и проверка на компресията.Успех!

              Коментар


                #8
                300 бара на стартер са много. Трябва да са 200. Ориентирай се към регулатора.
                AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                Kawasaki ER-6n'2012

                Коментар


                  #9
                  iakvvu написа:
                  300 бара на стартер са много. Трябва да са 200. Ориентирай се към регулатора.
                  Как ги определи че са много,приятел!

                  Коментар


                    #10
                    Здравейте отново момчета и благодаря за бързото включване!Днес проверих ЕГР- ламаринката си е здрава.Свалих регулатора, свалих този и на либрата. На мареата няма цедка. Сложих този от мареата на либрата - запали си,всичко ок.Следователно регулатора работи. Забравих да замеря датчик разпределителен вал, стана късно и студено.При всичко сглобено въртях на стартер. При опитите да пали пуши бяло и си мирише на сурова нафта, дори се опита та припука.Ще продължа със проверка на ангренаж и датчик разпределителен вал.Други идеи?
                    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                    Коментар


                      #11
                      p.b.stoyanov написа:
                      Аз минах през това с на баща ми алфата, изгасна в движение, даваше грешка за синхронизация на валовете и не палеше, но двата датчика бяха здрави, оказа се че и на двете зъбни колела на ангренажа- горе на разпределителния вал и долу на коляновия са им счупени шпонките в следствие на което се е получило малко разминаване и колата не пали.
                      Колега, обърни сериозно внимание на това мнение и си провери първо ангренажа дали е наред!
                      FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

                      Коментар


                        #12
                        Я погледни в бързината,някой друг бушон....
                        Bravo 2.0 Multijet 165 2009

                        Коментар


                          #13
                          cokata_23 написа:
                          Здравейте отново момчета и благодаря за бързото включване!Днес проверих ЕГР- ламаринката си е здрава.Свалих регулатора, свалих този и на либрата. На мареата няма цедка. Сложих този от мареата на либрата - запали си,всичко ок.Следователно регулатора работи. Забравих да замеря датчик разпределителен вал, стана късно и студено.При всичко сглобено въртях на стартер. При опитите да пали пуши бяло и си мирише на сурова нафта, дори се опита та припука.Ще продължа със проверка на ангренаж и датчик разпределителен вал.Други идеи?
                          Приятел,ти сам си поставил диагнозата в обясненията си!Щом пуши бяло има само две причини:късен момент на впръскване или липса на условия за взрив!Относно първото провери зацепването на мотора като не само превъртиш колелата така че маркерите им да се ориентираткъм белезите,а трябва да се провери дали позицията на валовете отговаря на действителноста (ГМТ) един колега по-горе беше описал случай със счупени шпонки!!!Относно второто се проверява компресията на мотора!Успех!

                          Коментар


                            #14
                            този мотор може да мръдне само зъб напред и зъб назад ангренажа,а това не е причина за угасването.най-важно е да се установи защо е угаснала,всичко изглежда противоречиво-имаме впръскване и налягане,а колата не пали-много интересно,нещо не се връзва.остава нафтата ти нещо да не е наред

                            Коментар


                              #15
                              Благодаря на всички за насоките!Другата събота продължавам с проверката около ангренаж. Колата е карана само с нафта от бензиностанция, като преди да направи проблем пробега от последното зареждане е ~100км. Не мисля че е от горивото.Проблемът е много интересен и за мен, ще ви държа в течение.
                              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                              Коментар

                              Working...
                              X