Проблема ми е следния: ръмжене като от повреден лагер с пистов ремък и липса на такова без него. На празен ход се долавя трудно, но след 1400-1500 вече става доста осезаемо. Първото което направих е да сменя двете ролки които бяха на 35 000 км - без промяна. След това установих че алтернатора не се върти гладко, сваляне, смяна на лагери, задния лагер беше тръгнал, поставяне. Ролката на алтернатора не я смених понеже я бях сменял наскоро и нямаше признаци да не е ОК. Ръмженето изчезна. Разходка 50 км за тест - ОК. На другия ден паля двигателя и същото ръмжене със същия интензитет. Пак свалих ремъка за проверка - тишина. Ролките на хидравличната помпа и климатика се въртят гладко и не усещам някакъв луфт. Шайбата на КВ не съм я свалял. При пълен ляв/десен на място няма увеличаване на шума или е в рамките на нормалното.Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Силно ръмжене при по-високи обороти
Collapse
X
-
Съмненията ми са или демферна шайба или лагер хидравлична помпа. Утре или вдругиден смятам да сваля шайбата, та дано се разбере. Надявах се някой да е минал по-този път.ivel написа:огледай демферната шайба,а и така от дистанция никой няма да ти каже точно,само гадаемBrava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Колега ако не си сменял ремъка го смени може да е от негоzim написа:Съмненията ми са или демферна шайба или лагер хидравлична помпа. Утре или вдругиден смятам да сваля шайбата, та дано се разбере. Надявах се някой да е минал по-този път.ivel написа:огледай демферната шайба,а и така от дистанция никой няма да ти каже точно,само гадаем
Коментар
-
Ъпдейт по темата. Повторно сваляне на алтернатора и установих, че по непонятни за мен причини диаметъра на ротора където лежи малкия лагер е 16.4 мм вместо 17 мм. Съответно голямо радиално биене в тази част. Не знам как съм го пропуснал това при първото сваляне. Подложих латун и засега е добре, да видим до кога. Поне затвърдих уменията си за демонтаж, ремонт и монтаж на алтернатора - 3 часа и 15 минути.
Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Радвам се, че си установил и решил проблема.Дай малко инфо относно свалянето на алтернатор. Едни го свалят и излиза отгоре до горивния филтър, други чрез сваляне на полуоската.Как го правиш ти? Някакви тънкости и особенности, понеже и на мен ми предстои?Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар
-
Извадих го отгоре, за мен беше по-лесния вариант. Сваля се горивния филтър, планката която го държи към купето, щеката за маслото - отдолу се захваща с един болт, ключ 10 и на опипване, отгоре е лесно. После дясното колело, една пластмасова кора на подкалника, пистовия ремък чрез завъртане на обтяжната ролка в посока на купето с ключ 15. Двата болта на алтернатора, като долния е за ключ 19, а горния за ключ 17 и се сваля доста неудобно, но с помощник да държи контра не е голяма болка. На горния болт е разположена и дистанционна втулка дебела около 10 мм, за която някои колеги предупреждават да не се изпусне при демонтажа и/или да не се пропусне при монтажа. При мен тя беше залепнала към мястото за захващане. Всичко това не би трябвало да отнеме повече от 1 час. Толкова отнема и обратния процес. Малко пипкаво е да го наместиш на точното му място и да прокараш двата болта. Ако си сръчен и разполагаш с необходимите инструменти ще стане и по-бързо.В някои от темите които четох се споменава, че при свалянето на шайбата на алтернатора за контра на ротора се използва шестогран 8, но в моя случай беше на шлици. Добре че имах подръка необходимия инструмент.Като цяло не е толкова страшно както се пише в някои теми. Желая ти успех.cokata_23 написа:Радвам се, че си установил и решил проблема.Дай малко инфо относно свалянето на алтернатор. Едни го свалят и излиза отгоре до горивния филтър, други чрез сваляне на полуоската.Как го правиш ти? Някакви тънкости и особенности, понеже и на мен ми предстои?Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар