Провери шайбата на генератора дали случайно не е блокирала и от там да идва бързото износване на самооптяжния механизъм,което води до късане на ремъка.
На TD100 не е фрайлайф Ама и да е, пак няма как да оказва странични ефекти на ремъчната предавка. Големи митове се появиха за тая ролка, ама всичкоите в сферата на фантастиката. Обтяжния механизъм се скапва или от скапана демпферна шайба, или от продължителна експлоатация.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
А без демпферна дали може? :D :D :D На тд100 втулката е конусна и малко износване-не ги мажат фабрично мамицата им-по конуса прави голямо изместване по равнина.Главното усилие се носи от разделителна шайба от инженерна пластмаса.Като го хванеш в ръка това нещо и ти блесва какво да направиш и повече да не се занимаваш с нея.Писал съм по въпроса назад някъде.
Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Провери шайбата на генератора дали случайно не е блокирала и от там да идва бързото износване на самооптяжния механизъм,което води до късане на ремъка.
На TD100 не е фрайлайф Ама и да е, пак няма как да оказва странични ефекти на ремъчната предавка. Големи митове се появиха за тая ролка, ама всичкоите в сферата на фантастиката. Обтяжния механизъм се скапва или от скапана демпферна шайба, или от продължителна експлоатация.
Когато шайбата на генератора е с фрайлайф и той блокира(при мене блокира леко на криво и почна да мята,а и почти винаги блокира на криво)то това съсипва бързо обтяжния механизъм от трептенията на ремъка.Не виждам никаква фантастика.Същия праблем създава и демпферната шайба-създава трептения които обтяжния механизъм обира.
Когато се сменят обтяжната и паразитната ролка с качествени, няма кой да изхвърля ремъка на страни. Разбита демпферна шайба предизвиква големи вибрации, които карат обтегача да "подскача" . Има и друг вариант - "ластичен" ремък - такъв който се разтяга лесно и над допустимите норми. Такъв ремък усилва хармоничните трептения и също кара обтегача да подскача. Когато това се случва, се изнова втулката на обтяжния механизъм и ролката подвежда ремъка на страни - навън. Износената втулка на обтегача кара ремъка да се мъчи да излезе от ролката на алтернатора. При колегата има или проблем с монтажа на обтегача - не е почистено леглото или чопа не влязъл в дупката, което го поставя в друга равнина под ъгъл с равнината на ролките, или пркалено много икономии в цените на частите. Препоръчвам ремък Гейтс, нищо че е по скъпичък. Дайко не ми харесва, сложих такъв на Мареата, ще го сменям. Появява се ефекта на ластика след каратка употреба. Демпферната шайба обира само хармоници, трптения при изправна ремъчна предавка, качествен ремък и здрави лагери на задвижваните агрегати не са допустими. Демпферната шайба не ляга на конус, ляга си челно на ремъчната шайба на коляновия вал - тази която върти ангренажния ремък. Фрайлайф няма да обсъждаме, защото при ТД100 няма такава. Когато тези неща са както съм описал, обтегача не трепва нито при работа на празен ход, нито при рязка промяна на оборотите на ДВГ. Демпферна шайба може да се монтира и от тези които са за 1.9 мултиджет - има допълнително успокоител и гарантира качествено обиране на хармоници и леки трптения на ремъка. Цената е долу-горе същата като на тази за ТД100. Само трябва да се внимава в комлект със шайбата да ги има и четирите болта, защото са по-къси за този модел шайби и оригиналните болтове не стават.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Дидо никаде не съм писал че демпферната шайба ляга на конус.Тя пази от резонансни трептения коляновия вал и е неотлъчна негова част-масата и е изчислена точно за там.
Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
леглото е почистено чопа си е влязъл и стои право но когато сложа ремъка се криви мн леко на една страна но не самата ролка а горната част на обтяжния механизъм
леглото е почистено чопа си е влязъл и стои право но когато сложа ремъка се криви мн леко на една страна но не самата ролка а горната част на обтяжния механизъм
Дидо никаде не съм писал че демпферната шайба ляга на конус.Тя пази от резонансни трептения коляновия вал и е неотлъчна негова част-масата и е изчислена точно за там.
Не става въпрос за теб, някой друг го каза по-горе. Сори, че не съм уточнил ! Коментирах общо няколко мнения, за това и не съм цитирал конкретно някой. Твоето само го потвърждавам :D
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар