pr_00f написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как карате дизелите си? Колко ви горят? част 2
Collapse
X
-
По принцип на извънградско съм все натоварен с много багаж и семейството и като тръгна да катеря по голям наклон и не ми харесва поведението на колата примерно при ~2000 оборота. ( 100 км/ч) За това я държа на 2500 като едва доксовам педала на газта. А при 2000 трябва да се натиска повече.Иначе ако колата се държи в най подходящите за конкретните условия обороти се постига оптимален разход, но според мен точно в този случай няма икономия или поне не голяма -като кара жената една идея по бавно и дава и по нисък разход по борд по същият маршрут. А и оптималният разход няма как да се припокрива с минималният.И да има някаква разлика не е голяма и при 2та варианта, но пък много повече ми харесва поведението на колата при голям наклон и по-високи обороти.Иначе си ми прави кеф да си карам спокойно и да се наслаждавам на пътя без да бързам ( което обяснява и разхода ми )Реално може да го сваля и още малко но ...от друга страна колата си се пържи всеки ден поне веднъж на цедка на 3та да се продуха изпускателният тракт и турбината. Ако пропсуна 2-3 дни като го направя това упражнение след мен става .... майка плаче. Като карам на извънградско в поне 90 % изпреварвам с пълна гтаз, освен ако нямам километър видимост а това си влияе също, въпреки че не изпреварвам чак толкова често
Коментар
-
аз съм чувал, че колите горят най малко когато работят в зоната на оборотите на максималния въртящ момент. Тва съм го установил без да искам и аз примерно карам в града на 4-та с 1600 оборота ми да ама усеща се , че педала е натиснат повече докато ако карам със същата предавка на 3-та педала е по малко натиснат. Оф не мога да го обясняFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
chaveto написа:При автомат скоростите се превключват при макс. момент, това при съвсем спокойно каране.
Абсолютно неверно твърдение.Аз също съм успявал да докарам разход на някой от служебните дизелови автомобили от 3,9л/100км. Но не мога да си представя такова ежедневно предвижване. Обичайния разход, който се постига от всички колеги е малко над 6л.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Имам вкъщи втори японец с автоматична кутия. Имам и графиките на двигателите за мощност и въртящ момент. Имам и ръководство за употреба, където е написано при какви условия се превключват скоростите.Същите неща ги виждам и на служебните автоматици. Наблюденията са ми както върху дизелови, така и върху бензинови автоматици.Няма как да виждам нещо със собствените си очи, а да вярвам на написаното от теб тук.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Аз нямам чувства, а факти.chaveto написа:Чувствата са ни взаимниStefanaki написа:Няма как да виждам нещо със собствените си очи, а да вярвам на написаното от теб тук.
Ето ти данни за скоростна кутия AISIN AW55-50SN (японска) вградена в европейски автомобил, на който в "Упътване за употреба" е посочено:1) При работна температура на маслото в кутията:Преминаване от 3 на 4: отворена дроселова клапа <30% и скорост >33км/чПреминаване от 3 на 4: отворена дроселова клапа >30% и скорост >54км/чПреминаване от 4 на 5: отворена дроселова клапа <30% и скорост >38км/чПреминаване от 4 на 5: отворена дроселова клапа >30% и скорост >71км/ч2) При висока/повишена температура на маслото в кутията:Преминаване от 3 на 4: отворена дроселова клапа <30% и скорост >77км/чПреминаване от 3 на 4: отворена дроселова клапа >30% и скорост >81км/чПреминаване от 4 на 5: отворена дроселова клапа <30% и скорост >112км/чПреминаване от 4 на 5: отворена дроселова клапа >30% и скорост >131км/чПодобни са данните и за AISIN 50-40 LE.Както виждаш е възможно превключване на предавките при различни скорости, респективно различни обороти на двигателя, респективно различни въртящи моменти.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Ако се върнеш малко по напред на темата ще видиш, че съм написал при нормално каране. Това значи, че предавките се сменят по един начин при автоматите който карам. Няма топло няма студено, винаги е по един и същи начин ако караш нормално. Също така съединителя винаги "заключва" на една и съща скорост всяка една предавка, отново при нормално каране.Stefanaki написа:Както виждаш е възможно превключване на предавките при различни скорости, респективно различни обороти на двигателя, респективно различни въртящи моменти.
Коментар
-
Като виждаш има разлика при превключване на скоростите при различно отворен дросел. Колко процента натиснат педал на газта за теб е "нормално каране"?Какви автомобили шофираш - марка, модел, двигател и година на производство? Може ли да снимаш клип докато шофираш, на който се виждат скоростомера и оборотомера?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Абсолютно невярно - не се превключват на максимален въртящ момент. Моята няма скорости, но пак при нормално каране никога не стигат оборотите до 4000, където е максималният въртящ момент.Stefanaki написа:chaveto написа:При автомат скоростите се превключват при макс. момент, това при съвсем спокойно каране.
Абсолютно неверно твърдение.
Коментар
-
Какво общо има твоята с темата?Airfan написа:Абсолютно невярно - не се превключват на максимален въртящ момент. Моята няма скорости, но пак при нормално каране никога не стигат оборотите до 4000, където е максималният въртящ момент.Stefanaki написа:chaveto написа:При автомат скоростите се превключват при макс. момент, това при съвсем спокойно каране.
Абсолютно неверно твърдение.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар