Здравейте на всички. Както някои от вас знаят закупих Фиат Гранде Пунто и вече съм горд собственик на тази марка. Няма да крия от вас, но проблемите са доста и се справяме с тях един по един, но дойде време на ел. и електронните проблеми. Когато паля колата за пръв път за деня и тъй като е дизел, я оставям на контакт, за да загреят до нужното ниво нагревателите. Проблема е, че поведението на лампата за нагревателите е изключително странна, в един миг свети постоянно, след това премига, след това продължава да свети и по време на завъртян ключ за палене. Двигателя пали трудно и му трябват доста време, за да запали. Оставих многократно на контакт, за да загрее, но лампата не изчезва. Веднъж запалил и загрял двигателя запалва от първото завъртане, без проблем. Ще съм благодарен за всякаква помощ и мнения по темата. Поздрави на всички.Грешен раздел-> Преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трудно първоначално запалване на Гране Пунто 1.9JTD
Collapse
X
-
Re: Трудно първоначално запалване на Гране Пунто 1.9JTD
А случайно да сте мерили свещите, току виж има някоя изгоряла или релето за подгрев може да не е вред.Outlaw написа:Здравейте на всички. Както някои от вас знаят закупих Фиат Гранде Пунто и вече съм горд собственик на тази марка. Няма да крия от вас, но проблемите са доста и се справяме с тях един по един, но дойде време на ел. и електронните проблеми. Когато паля колата за пръв път за деня и тъй като е дизел, я оставям на контакт, за да загреят до нужното ниво нагревателите. Проблема е, че поведението на лампата за нагревателите е изключително странна, в един миг свети постоянно, след това премига, след това продължава да свети и по време на завъртян ключ за палене. Двигателя пали трудно и му трябват доста време, за да запали. Оставих многократно на контакт, за да загрее, но лампата не изчезва. Веднъж запалил и загрял двигателя запалва от първото завъртане, без проблем. Ще съм благодарен за всякаква помощ и мнения по темата. Поздрави на всички.Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
-
Подгревни свещи или релето което ги включва са първите заподозрени. Не трябва обаче да пали трудно при тези положителни температури. Има и друг проблем вероятно. Карам една "умряла" Дачия (служебна) 1.5 DCI, което е същото като JTD, пали безупречно само с една здрава подгревна свещ.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Jtd трябва да пали дори на минус без подгряване. Първо почни от свещи ,мини след това към релето а накрая търси от къде ти дърпа въздух. Закачи я на диагностика и виж налягането в рейла при палене. От комън рейла ти идва проблема със непаленето , не от свещите. Като за палиш и стабилизира оборотите я огаси веднага докато е студена. Изчакай минута и завърти без да чакаш нищо и ще видиш че ще запали без проблем. Мига ето е индикация за проблем със свещи или реле.
Коментар
-
Е то това е основното нещо. Другото е начин на техническо решение, как ще се стигне до впръскването. Както казва колегата evgeni85, диагностика му е майката, и то най-вече живи данни при палене на студен ДВГ.ivel написа:dci на дачия и jtd на фиат си приличат само по системата на впръскване и нищо повечеОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Здравейте на всички. И аз като колегата имам същия проблем с първоначалното палене. Отскоро съм горд собственик на фиат мареа 1.9 тд и след смяна на водна помпа ми се появи същия проблем. Тъй като не разбирам и може и да задаеам ламерски въпроси моля да ме извините., но възможно ли е да е от новата помпа, знам че тя няма нищо общо с паленето но проблема се появи на следващия ден след смяната и др ми въпрос е къде се намират свещите ако мога дам да ги сменя и да проверя дали е от тях. Благодаря предварително.
Коментар
-
С помпата няма общо, но с зацепването на ремъка има. Защото водната помпа се върти от ангренажния ремък. Да ти проверят пак белезите.Yostian написа:Здравейте на всички. И аз като колегата имам същия проблем с първоначалното палене. Отскоро съм горд собственик на фиат мареа 1.9 тд и след смяна на водна помпа ми се появи същия проблем. Тъй като не разбирам и може и да задаеам ламерски въпроси моля да ме извините., но възможно ли е да е от новата помпа, знам че тя няма нищо общо с паленето но проблема се появи на следващия ден след смяната и др ми въпрос е къде се намират свещите ако мога дам да ги сменя и да проверя дали е от тях. Благодаря предварително.Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес
Коментар
-
Точно от неправилно зацепване на ангренажния ремък ти е проблема. И аз имам такава Мареа, праилната центровка и правилното зацепване на ремъка са много важни за първоначалното запалване, след това вече ако е изместен ремъка с 1 зъб, кмпютъра компенсира и се усеща проблем само при много крайни режими, когато корекцията от компа не е достатъчна. След зацепване на ангренажа, на този мотор задължително се прави центровка на ГНП.Yostian написа:Здравейте на всички. И аз като колегата имам същия проблем с първоначалното палене. Отскоро съм горд собственик на фиат мареа 1.9 тд и след смяна на водна помпа ми се появи същия проблем. Тъй като не разбирам и може и да задаеам ламерски въпроси моля да ме извините., но възможно ли е да е от новата помпа, знам че тя няма нищо общо с паленето но проблема се появи на следващия ден след смяната и др ми въпрос е къде се намират свещите ако мога дам да ги сменя и да проверя дали е от тях. Благодаря предварително.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Центровката се прави при поставянето на ангренажния ремък. Тоя който го презацепва, трябва да е наясно как се прави или изобщо да не се захваща с това. Не мога да ти дам съвет за Варна, ако идваш към Русе, и аз мога да ти го направя. :D Или ако искаш изчакай до утре, ще питам тая вечер колегата ми от Варна, дали има идея къде ще ти свършат работа.Yostian написа:Идкам само да попитам някой може ли да ме опъти къде да отида във Варна за центровка на ГНП и горе долу колко пари стъпва самата процедура?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар