Колеги,а какви са допустимите отклонения в компенсацията на дюзите. Някой знае ли?... До какви стойности може да си караш колата спокойно. А дали компенсацията зависи само от състоянието на дюзите или и от компресията също?...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пак за дюзите...
Collapse
X
-
Тук ще защитя Емо за бензина. Това го препоръчвам само зимата когато паднат температурите под нулата.За никой не е тайна че караме горива под всякаква критика,а зимата започва едно задръстване на филтри,сонди и какво ли още не със една каша.За това златното правило е:колкото градуса е под нулата толкова % бензин в резервоара! Бензина не позволява на разните му там парафини да правят глупости.Който го притеснява "сухия" бензин да си слага по малко масло. Другия съвет е по възможност зимата да държим по-голямо количество гориво в резервоара.Поздрави!emzo написа:Затова го правя 1 път годишно и използвам момента да логна туй онуй.User manual на MB/BMWИ не за масло, а за бензин.И Чаве, нямам намерение да споря по темата, че те усещам как се задълбаваш
Коментар
-
Ясно е, че е за MB/BMW ама от коя година е този менуалemzo написа:Затова го правя 1 път годишно и използвам момента да логна туй онуй.User manual на MB/BMWИ не за масло, а за бензин.И Чаве, нямам намерение да споря по темата, че те усещам как се задълбаваш
Аз също нямам намерение да навлизам в спорове, просто искам да изясним подробностите.Зависи от състоянието на мотора. А това до колко може да е много относително.trota написа:Колеги,а какви са допустимите отклонения в компенсацията на дюзите. Някой знае ли?... До какви стойности може да си караш колата спокойно. А дали компенсацията зависи само от състоянието на дюзите или и от компресията също?...
Коментар
-
+1 откак я взе от Жоро, само я човъркаш, няма лошо, но повече ти и робуваш, всмето тя на тебAirfan написа:Джиткай и не пипай нещо, което работи добре. По-малко вглеждане във ФЕС-а е добре за джоба и настроението.noriaga написа:Колеги благодаря за включванията. А в крайна сметка нещо да правя ли или да си джиткам? И друго тези дюзи специално рециклират ли се успешно ?
F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Re: Пак за дюзите...
Корекцията ти на 4-ти цилиндър е леко висока в посока +, което значи запушване. От тук идва и отрицателната корекция на останалите за да компенсират. Според мен една ултразяукова вана би му се отразила добре. Корекция в рамките на +/- 1.0 е ОК.noriaga написа:Колеги днес докато си разглеждах разни работи с FES, отново реших да погледна корекциите на дюзите. Двигателя беше топъл, бях покарал 20-30км градско (знам, че не се гледа на загрял, но уж трябва при загрял да са почти 0-ли корекциите..) та като пуснах да видя как са, се оказа че корекциите са дори повече от преди 1-ва и 2ра са с - 1,10, 3та -0,13, а 4-та +1,95. Това не е ли много? Всъщност нямам оплаквания колата си върви добре и пали от раз. Но въпроса ми е трябва ли да предприемам нещо или да си карам? Ако наистина има някакъв начален проблем с дюзите, ако карам дълго време така може ли да се преебе нещо генерално? Т.е. ако сега могат да минат с почистване, след време да трябва да се сменят? Или пък нещо по двигателя да се скапе?
Коментар
-
Re: Пак за дюзите...
1 +-0.52 +1.83 +-0.54 +-0.5Каква диагноза би дал тук за състоянието на дюзата на 2-цилиндър. Другите цилиндри не помня точно в + или - са, но не минават 0.5NVG написа:Корекцията ти на 4-ти цилиндър е леко висока в посока +, което значи запушване. От тук идва и отрицателната корекция на останалите за да компенсират. Според мен една ултразяукова вана би му се отразила добре. Корекция в рамките на +/- 1.0 е ОК.
Коментар
-
Ми аз мисля, че и сам си знаеш. Корекция "+" - запушване;корекция "-" - компенсация на съседен запушен по реда на работа на мотора (1-3-4-2 примерно), или износен разпръсквач;По информация от нета и мои наблюдения:+/- 1.0 ОК> +/- 2.5 почва да тресе на празен ход и пуши(студена)+/- 5.0 максималната корекция (за Алфа/Фиат). За другите марки не знам.
Коментар
-
Re: Пак за дюзите...
Здравей колега, твоите отклонения на дюзите от работната стойност, която се приема за 0 са много малки. За всяка горивна система си има стойности, до които работара на двигателя е нормална. Най - вероятно имаш незначителни механични износвания, а когато разпръсквачите спрат да затварят (уплътняват) добре, по една или друга причина, започват да пускат по - голямо количество гориво от поисканото, от ECU - то. ECU - то от своя страна за да уравновеси работата на двигателя и да запази работната честота започва да променя количеството гориво на дюзите по реда на работата им. ECU - то получава информация от датчика на колянов вал за промените в работата на мотора, дали се повишава или се намаля честотата, за да определи следващото количество гориво.Има случаи, в който, ако имаш висок разход на гориво, отклоненията на компенсациите не са големи или няма такива. Една от дюзите се заменя с нова или отремонтирана и стендована друга дюза. Когато се постави и ако стойностите на компенсациите са се променили доста се разбира, дали има нужда да се отремонтират и останалите 3 дюзи. Компенсациите най - добре е да се гледат на празен ход или на работни обороти.Също така причини за малките отклонения, може да са механични проблеми като износване на гърбиците на разпределителния вал, недобре затварящи клапани с оглед на това, че може да има разлика в компресиата на цилиндрите.Ако нямаш оплаквания от колата по - добре не я разбутвай. Сипвай и карайnoriaga написа:Колеги днес докато си разглеждах разни работи с FES, отново реших да погледна корекциите на дюзите. Двигателя беше топъл, бях покарал 20-30км градско (знам, че не се гледа на загрял, но уж трябва при загрял да са почти 0-ли корекциите..) та като пуснах да видя как са, се оказа че корекциите са дори повече от преди 1-ва и 2ра са с - 1,10, 3та -0,13, а 4-та +1,95. Това не е ли много? Всъщност нямам оплаквания колата си върви добре и пали от раз. Но въпроса ми е трябва ли да предприемам нещо или да си карам? Ако наистина има някакъв начален проблем с дюзите, ако карам дълго време така може ли да се преебе нещо генерално? Т.е. ако сега могат да минат с почистване, след време да трябва да се сменят? Или пък нещо по двигателя да се скапе?
Поздрави
Коментар
-
Ти така, като си ги местиш, въвеждаш ли кодовете им в ЕКУ-то?chaveto написа:Малко се пропуква теорията ти и веднага казвам защо. Разменям на 2 и 3-цилиндър дюзите и положението с корекцията си остава същото, явно няма запушване..... Проблема си е в цилиндъра
Доказва го и стенд, 4-те дюзи бяха стендовани и бяха повече от перфектни 
Коментар
-
Разбира се, макар, че и без кодове сме си правили опити и корекцията почти не се променя когато всичко е ОК.NVG написа:Ти така, като си ги местиш, въвеждаш ли кодовете им в ЕКУ-то?chaveto написа:Малко се пропуква теорията ти и веднага казвам защо. Разменям на 2 и 3-цилиндър дюзите и положението с корекцията си остава същото, явно няма запушване..... Проблема си е в цилиндъра
Доказва го и стенд, 4-те дюзи бяха стендовани и бяха повече от перфектни 
Коментар
-
Тогава си прав, че в твоя случай корекцията всъщност не компенсира разлики в инжекторите, а в цилиндрите. В крайна сметка ЕКУ-то се "бори" коляновия му вал да се върти равномерно.chaveto написа:Разбира се, макар, че и без кодове сме си правили опити и корекцията почти не се променя когато всичко е ОК.NVG написа:Ти така, като си ги местиш, въвеждаш ли кодовете им в ЕКУ-то?chaveto написа:Малко се пропуква теорията ти и веднага казвам защо. Разменям на 2 и 3-цилиндър дюзите и положението с корекцията си остава същото, явно няма запушване..... Проблема си е в цилиндъра
Доказва го и стенд, 4-те дюзи бяха стендовани и бяха повече от перфектни 
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар