Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за тампон на двигател тип "кокал".

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за тампон на двигател тип "кокал".

    Здравейте,днес в сервиз на Тойота ми смениха тампона на двигателя който се намира от горе и се съединява със макферсона прилича на кокал. Понеже ми тресеше купето на празен ход и хората от сервиза са ми познати реших за пръв път да постъпя в оторизиран сервиз...купих си тампон и отидох днес ми го сменят...стария беше адски окъсан докато е монтиран си го въртя във всякакви посоки без усилие...та смениха тампона и сега вибрациите са около 10 пъти повече направо не се седи на седалката имам чувството, че ще си увредя бъбреците. Та въпроса ми е мога ли да го махна този тампон и да карам без него явно той предава доста вибрации към купето било той нов или стар. Единствената функция която моята глава си обяснява за този тампон е да не позволява двигателя да се лашка много при ускорение и при отнемане на газта...на запален двигател се вижда как двигателя се тресе в посока от фаровете към чистачките и обратно и всички тези движения ги отнася този тампон който явно и без това е доста твърд и предава това движение към купето...та какво става ако го махна ?
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    Връщай стария тампон, дори и да е скъсан.Почти правилно си разбрал действието му.Почти всичко ново на пазара дето е афтърмаркет са боклуци.В Пловдив има фирма, дето набива нови тампони и после не ти изпадат зъбите.п.с. каква марка ти е тампона ? Birth ?
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      emzo написа:
      Връщай стария тампон, дори и да е скъсан.Почти правилно си разбрал действието му.Почти всичко ново на пазара дето е афтърмаркет са боклуци.В Пловдив има фирма, дето набива нови тампони и после не ти изпадат зъбите.п.с. каква марка ти е тампона ? Birth ?
      Изрично казах на продавача да не е Birth. А дали е Birth и са го сложили в друга кутийка е друг въпрос. Стария ще се помъча да го върна, но ме притеснява като развия болтовете дали няма да мръдне двигателя и ако мръдне как ще го наглася после...а какво ще стане ако го махна нацяло...ей така и не случих на кола все има нещо което да ме дразни
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #4
        Няма да мръдне двигателя.Може да караш без него ако ускоряваш и спираш бааааааааааавно, ама бааааааааааааааааааааааааааааааааааааавно.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          emzo написа:
          Няма да мръдне двигателя.Може да караш без него ако ускоряваш и спираш бааааааааааавно, ама бааааааааааааааааааааааааааааааааааааавно.
          Ооо бавното ускорение и спиране не е моя черта...та какви са последиците ако карам без него като дивак...
          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

          Коментар


            #6
            Ще блъска двигателя напред-назад.
            Фиат Крома 1.9 16v+
            Фиат Браво 1.6 16v
            Фиат Мареа 1.6 16v

            Коментар


              #7
              pi4_s_bravo написа:
              Ще блъска двигателя напред-назад.
              Колега не се заяждам просто питам от опит ли казваш или просто разсъждения....то малко и като ЕГР клапана...сложен е там заводски но всеки го изолира...
              Fiat Bravo 1.9 JTD 100

              Коментар


                #8
                Ами в тоя ред на мисли, ти сигурен ли си, че твоя не е запецнал отворен ?Ей за това всеки го изолира
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  mitkosoft написа:
                  pi4_s_bravo написа:
                  Ще блъска двигателя напред-назад.
                  Колега не се заяждам просто питам от опит ли казваш или просто разсъждения....то малко и като ЕГР клапана...сложен е там заводски но всеки го изолира...
                  Е ти сериозно ли питаш ,че ако махнеш един от тампоните на мотора нищо няма да се случи? Екологията е едно, окачването на мотора към купето е съвсем друго, не знам как ти хрумна аналогията между двете?
                  Фиат Крома 1.9 16v+
                  Фиат Браво 1.6 16v
                  Фиат Мареа 1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    pi4_s_bravo написа:
                    mitkosoft написа:
                    pi4_s_bravo написа:
                    Ще блъска двигателя напред-назад.
                    Колега не се заяждам просто питам от опит ли казваш или просто разсъждения....то малко и като ЕГР клапана...сложен е там заводски но всеки го изолира...
                    Е ти сериозно ли питаш ,че ако махнеш един от тампоните на мотора нищо няма да се случи? Екологията е едно, окачването на мотора към купето е съвсем друго, не знам как ти хрумна аналогията между двете?
                    Навярно си прав...просто неочквах да се влоши положението от един тампон...
                    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                    Коментар


                      #11
                      Може да се влоши много, ако е монтиран неправилно и под напрежение. Когато е под напрежение, вместо тампон - играе обратната роля - на твърда връзка и не успокоява вибрациите, а ги предава изцяло към купето. Отвий по малко болтовете, за да може двигателят сам да се намести, и стегни. За да разбереш дали тоя тампон си върши работата - пипни мястото, на което двигателят е свързан с тампона и усети вибрациите. После пипни самия тампон - на него вибрациите трябва да са значително по-малко. После пипни мястото, на което тампонът е захванат към купето. Там вече не трябва да има никакви вибрации. Това показва, че тампонът си върши работата и вибрациите се предават от друго място, а не от този тампон. Аз като го смениих, беше точно така както ти го описвам. Вибрациите не намаляха, но със сигурност не се предаваха от този тампон

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Може да се влоши много, ако е монтиран неправилно и под напрежение. Когато е под напрежение, вместо тампон - играе обратната роля - на твърда връзка и не успокоява вибрациите, а ги предава изцяло към купето. Отвий по малко болтовете, за да може двигателят сам да се намести, и стегни. За да разбереш дали тоя тампон си върши работата - пипни мястото, на което двигателят е свързан с тампона и усети вибрациите. После пипни самия тампон - на него вибрациите трябва да са значително по-малко. После пипни мястото, на което тампонът е захванат към купето. Там вече не трябва да има никакви вибрации. Това показва, че тампонът си върши работата и вибрациите се предават от друго място, а не от този тампон. Аз като го смениих, беше точно така както ти го описвам. Вибрациите не намаляха, но със сигурност не се предаваха от този тампон
                        Благодаря колега, ще пробвам тези дни и ще отговоря какво станало
                        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                        Коментар


                          #13
                          emzo написа:
                          Връщай стария тампон, дори и да е скъсан.Почти правилно си разбрал действието му.Почти всичко ново на пазара дето е афтърмаркет са боклуци.В Пловдив има фирма, дето набива нови тампони и после не ти изпадат зъбите.п.с. каква марка ти е тампона ? Birth ?
                          Дай я тази фирма, да не са Димитров?То по принцип не е философия да се измери тампона и да се намери подобен размер, дори да трябва леко да се пипне на струг, но въпроса е в твърдостта му.
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            Същите.Дори да е напукан тампона и скъсан, важното е да си е там.Трябва да се е разпаднала гумата, че да вземе да чука при ускорение.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              emzo написа:
                              Същите.Дори да е напукан тампона и скъсан, важното е да си е там.Трябва да се е разпаднала гумата, че да вземе да чука при ускорение.
                              При мен има тупкане при даване на газ на 3-4-5, като от тампон на носач, каре, тампон на мотор и затова се загледал в този кокал. Сцепена ми е гумата и пости по цялата окръжност, но всички ми казват да не го закачам.
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X