Проблема се състои в следното:- Ситуацията се случва САМО когато температурата на двигателя е в диапазона 20-30(40) градуса.- Запалва след продължително въртене на стартера - поне 3-4 сек, понякога 5-6 сек, а може и повече да е имало, но ако упорствам и не връщам ключа запалване има задължително.- При други темепратури пали почти мигновено (да кажем максимум в рамките на 1-1.5 сек), вкл. ВСЯКО студено палене.- Ако се откажа да въртя преди да е запалил и върна ключа, на 2-ро запалване пали почти мигновено.- Случвало се е в момента в който понеча да върна ключа двигателя да запали.Факти и наблюдения с диагностика с МЕС:- Проблема съществува от както съм взел колата.- Направена е пълна профилактика - ремъци, ролки, масла, филтри.- Акумулатора е нов и хубав.- Никога двигателя не е гаснал в движение, работи си нормално и равномерно след запалване.- По време на продължителното въртене на стартера стрелката на оборотомера седи малко под 200 оборота, на диагностика това означава 140-150-180 оборота (според мен това означава, че датчика на коляновия вал е ОК).- По време на продължителното въртене на стартера има адекватно голямо налягане в рейла (не го помня точно колко, явно съм забравил да запиша лог с такива данни).- По време на продължителното въртене на стартера подаваното гориво е НУЛА.Някой да е имал сходен проблем и да го е решил? Давайте идеи какво би могло да е, защото сигурно пропускам да наблюдавам някой важен за запалването параметър. Прилича ми на бъгване на някой датчик в температурен диапазон, но кой?!? Нямаше да ми пука особено, ако ситуацията ми се случва рядко, но за жалост е типична и ми се случва поне веднъж дневно, т.к. правя кратки преходи с последващо изстиване на двигателя до въпросните температури. Притеснявам се да не стопя за нула време новият и скъп акумулатор.П.С. Постнах преди малко и още един проблем, който ми се струва, че не е свързан с този, но все пак ако някой не мисли така, това е темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=106988
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Croma 2.4 - трудно палене при определена температура на ДВГ
Collapse
X
-
Имах подобен проблем и причината се оказа акумулатора. И аз карам основно на къси разстояния и май няма време да зареди, предвид първоначалната висока консумация. Иначе се наслушах на догадки. :DХващаш някой да ти подаде ток в сублимния момент и ще видиш дали акумулатора е причината. Можеш да приложиш същия номер и при проблема със свиренето. При мен се получи.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
-
Колко Ah и с какъв стартов ток е правилния акумулатор за 2.4? При мен, когато колата не е палена (да кажем 2 дни) се получава едно малко по-бавно въртене на стартера. Не съм имал никакви проблеми с паленето, но и при мен се чува едно леко свирене, което изчезва след около 1-2мин работа на мотора. И аз ще пробвам с подаването на ток или направо със смяна на акумулатора. p.s. Може ли да стане нещо и ако да какво, ако сложа акумулатор да кажем 100 ah и завъртя с него ? Има ли възможност да прецакам стартера или нещо подобно ?
Коментар
-
Както написах и в другата ми тема, акумулатора ми е на 2-3 месеца Varta Silver Dynamic 85Ah 800A. Смятам, че е добър и подходящ, но няма промяна по описаните проблеми спрямо преди смяната му. Факт е, че при кратки преходи не се дозарежда добре и вероятно ще даде фира по-бързо от нормалното, но аз и досега съм карал предимно на такъв режим и с предните ми коли нови акумулатори са ме изкарвали по 4 години.
Коментар
-
Колега, и аз имам същия проблем откакто я купих преди почти година. Изглежда, че положението постепенно се влошава, защото вече няколко пъти колата изгасва 2-3сек след труден старт и след повторно палене постепенно заработва нормално (обикновено първите секунди двигателя не работи равномерно и понякога се чува странно виене като от помпа още преди да завъртя стартера, което бързо изчезва след като запали). Аутоиталия не успяха да локализират проблема. Решиха, че причината е в релето на подгревните свещи, но след смяната му нямаше подобрение. Според тях възможна причина е и слаб акумулатор, но тогава беше съвсем нов 80АH и досега съм с него.Интересно е, че дори и лесно да запали, ако я покарам съвсем малко, да речем 1км, и я изгася за няколко минути, след това почти винаги пали трудно. Ако я покарам повече и изгася за няколко минути, винаги пали лесно.
Коментар
-
Здравей колега,Съжалявам, че и при теб е така, но се радвам, че се включва още някой с такъв проблем. Така се надявам, че се увеличава шанса за разрешаването му
Е същата работа е и при мен. Моето наблюдение е, че когато пали трудно температурата на двигателя е около (20)30-40 градуса. Това е единствената систематичност която хващам. Вчера си почистих МАП датчика. Беше доста зацапан. Динамиката се пооправи и много ми харесва как върви в момента, но силно се надявах да се е оправил и проблема с паленето, но не би ... днес пак се случи да повърти повечко. След като върнах ключа, на 2-рият опит припали бързо съвсем за малко и угасна (нещо което ми се случвало вече няколко пъти). На 3-тия опит запали от раз. Страшна мистерия за мен.pipenchev написа:Интересно е, че дори и лесно да запали, ако я покарам съвсем малко, да речем 1км, и я изгася за няколко минути, след това почти винаги пали трудно. Ако я покарам повече и изгася за няколко минути, винаги пали лесно.
Коментар
-
Добре, да приемем, че би могъл да е акумулатора. Как тогава да си обясним факта, че на студен двигател, който не е работил 4 дена, пали от раз, а след като е работил и след това поизстинал до 30 градуса - не иска да запали лесно и при това стартера си върти свежо? Не оспорвам факта, че при теб се е получило разрешаване на проблема след смяна на акумулатора ... но не може ли това просто да е съвпадение с някой друг факт. То е ясно, че след като скоро съм дал 200 лв за акумулатор, няма току така да дам отново. А и какъв по-правилен акумулатор бих могъл да взема? Какъв беше твоят акумулатор, с който се получаваше проблема и с какъв го смени за да решиш проблема? Както вече споделих, хранех големи надежди, че и 2-та споделени проблема ще изчезнат след смяна на акумулатора, но явно не е това решението. Така или иначе не съжалявам, че съм го сменил, защото другия видимо малееше за тази кола.pplk написа:При мен беше същото. Това, че аумулатора е нов, не значи, че е 100% читав. Пробвай с кабели и ще си сигурен, че това не е, или е , проблема. Аз така го открих.
Коментар
-
Благодаря за идеята, не се бях сетилchaveto написа:Прочетете ги когато не искат да палят и ще видите от къде е проблема.
Сега сериозно... виждаш в горните ми постове, че съм се захванал да търся виновника чрез диагностика (макар и да е трудно да се хване правилния момент, когато се проявява проблема). Ако искаш да си полезен дай идеи какво точно да следя при диагностиката, извън това което съм споменал, че е в рамките на очакваните норми. Освен това, кое да считам за аномалия като данни които прочитам?По принцип съм върл противник на смяна на компоненти без сериозна аргументация, но обмислям като най-евтина проба смяната на температурния датчик, т.к. той все пак е основен участник в този сценарий. Иначе ми се въртят като потенциални причини проблеми с ЕГР-а (не знам той до колко има отношение към паленето) и някакъв евентуален бъг в заводския софтуер (това и да искам не мога да го хвана и оправя). Последното го казвам съвсем сериозно, т.к. в английския форум е листнат такъв проблем през 2008 год. и то като систематичен. Въпросната кола не може да е била на повече от 3 години в този момент, за да има кой знае колко износени или дефектирали компоненти. За съжаление човека не е споделял развитие след това, а сега не отговаря в темата.
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар