Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвет за закупуване на кола на метан!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвет за закупуване на кола на метан!

    Здравейте колеги,пускам тема за всички, които искат да карат кола на метан. Лично аз карам вече 33 месеца на метан. 200.000 км на фиат добло, 2008, 1.4 бензин / метановата уредба не е фабрична / Много съм доволен от колата. Случих на майстор за метановите уредби. Монтира на две мои колиИмам Ситроен Ц4 Гранд Пикасо / купен 2012 февруари / веднага му се монтира метанова уредба. До момента 52.000 км.Преди седмица купих Новото добло на фабричен метан.След седмица каране препоръчвам не фабричните метанови.Защо?1. разходът на метан е по-малък2. Поддръжката е по-евтина3. Ако имате кола с бензинов двигател, на който може да се сложи съвместим ТАП. Колата става перфектна за каране.Единственото предимство на фабричния метан са скритите бутилки. В момента съм адски разочарован от огромния разход на новото добло. Не съм си мислил, че ще има такава разлика от информацията по книжка, на практика.Мислех си, че новото добло, ще има по-нисък разход в сравнение с новото. Уви не е вярно.Безплатен съвет за всички. На мен ми струваше 26.000 лв
    Fiat Doblo Maxi Cargo, 2008 г., 1.4 бензин / метан, 77 коня
    Fiat Doblo Maxi Cargo, 2013 г., 1.4 бензин / метан-фабричен, 120 коня

    #2
    Каква е разликата по книжка и на практика?Сигурен ли си, че всичко ти е изрядно та гледаш разхода по книжка и защо въобще му вярваш?Бива ли да дадеш 26 бона за автомобил и да те е яд за 2-3 лв. /100 км завишен разход на гориво
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      Наистина, сподели какъв разход ти дава, това Добло. Защото, аз от две седмици карам Мареата от подписа ми, 1.8 на метан и разхода извън гарда ми е 8,5-9лв и градско около 11лв. , в двата случая абсолютно, нормално карене. Интересно ми е, да направя сравнение, за себе си.
      Fiat Punto`04 1.2 60hp.
      Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
      ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

      Коментар


        #4
        Един принципен въпрос: защо всички, които карат на метан мерят разхода в левове, докато останалите шофьори мерят в литри? Не трябва ли да се мери в кг/100 при метана? Пък какви пари е - всеки може да си сметне според цената в неговият край.
        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

        Коментар


          #5
          Synthy написа:
          Един принципен въпрос: защо всички, които карат на метан мерят разхода в левове, докато останалите шофьори мерят в литри? Не трябва ли да се мери в кг/100 при метана? Пък какви пари е - всеки може да си сметне според цената в неговият край.
          Защото звучи по-добре. :D . Давам ти пример на Бензин 9литра на метан 9лева. виждаш ли кава разлика. Шегувам се. Но ако кажа, на някой, гори ми 9килограма на 200км примерно, той изобщо няма да разбере, какво му говоря, понеже повечето хора, си нямат понятие от метана.
          Fiat Punto`04 1.2 60hp.
          Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
          ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

          Коментар


            #6
            Пробвай да обясниш разхода на метан в литри.....тогава ще настане абсолютен ШОК :D
            FIAT Bravo GT 1.6 16V 1999 - Pandora's Box
            Единствено в България "селянин" е обидна дума.

            Коментар


              #7
              Fiat Doblo Maxi Cargo, 2008 г., 1.4 бензин / метан - ако се кара до 110 км, разходът е до 5.5 кг / 100 км . Това е на дългите отсечки като магистралата Бургас-София.Бургас-Варна пада и под 5 кг / 100 км.Аз не ги смятам в лв., защото на различните метан станции има различни цени.С новото добло разхода ми е по-голям. с 22 кг не мога да мина 380 км. Вярно е, че се кара по-лесно, наема по-бързо. Но и разхода е по-голям.Колата е на 12.000 км. Взех я на 8000 преди седмица от Ауто Италия. В момента маслото на двигателя едва се вижда на върха на щеката. Сменя се на 30.000 км. Как, като то и сега няма масло в двигателя. Има изтървал амортисьор. / здраво е омаслен единия / . Двигателя не работи развномерно на свободен ход.
              Fiat Doblo Maxi Cargo, 2008 г., 1.4 бензин / метан, 77 коня
              Fiat Doblo Maxi Cargo, 2013 г., 1.4 бензин / метан-фабричен, 120 коня

              Коментар


                #8
                M5kov написа:
                Каква е разликата по книжка и на практика?Сигурен ли си, че всичко ти е изрядно та гледаш разхода по книжка и защо въобще му вярваш?Бива ли да дадеш 26 бона за автомобил и да те е яд за 2-3 лв. /100 км завишен разход на гориво
                Като съм свикнал на по ниски разходи? Автомобила се кара по 80.000 на година. И ако се сметнат тези 2-3 лв. Може да има едни 2500 лв. дадени на вятъра
                Fiat Doblo Maxi Cargo, 2008 г., 1.4 бензин / метан, 77 коня
                Fiat Doblo Maxi Cargo, 2013 г., 1.4 бензин / метан-фабричен, 120 коня

                Коментар


                  #9
                  monkata23 написа:
                  Fiat Doblo Maxi Cargo, 2008 г., 1.4 бензин / метан - ако се кара до 110 км, разходът е до 5.5 кг / 100 км . Това е на дългите отсечки като магистралата Бургас-София.Бургас-Варна пада и под 5 кг / 100 км.Аз не ги смятам в лв., защото на различните метан станции има различни цени.С новото добло разхода ми е по-голям. с 22 кг не мога да мина 380 км. Вярно е, че се кара по-лесно, наема по-бързо. Но и разхода е по-голям.Колата е на 12.000 км. Взех я на 8000 преди седмица от Ауто Италия. В момента маслото на двигателя едва се вижда на върха на щеката. Сменя се на 30.000 км. Как, като то и сега няма масло в двигателя. Има изтървал амортисьор. / здраво е омаслен единия / . Двигателя не работи развномерно на свободен ход.
                  Според мен е нормлано, да ти гори малко повече, от старото Добло. Все пак е 120к.с. и е товарна кола, вероятно го караш натоварено, което си оказва влияние. Зависи много и от стила на шофиране.
                  Fiat Punto`04 1.2 60hp.
                  Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
                  ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

                  Коментар


                    #10
                    monkata23 написа:
                    Fiat Doblo Maxi Cargo, 2008 г., 1.4 бензин / метан - ако се кара до 110 км, разходът е до 5.5 кг / 100 км . Това е на дългите отсечки като магистралата Бургас-София.Бургас-Варна пада и под 5 кг / 100 км.Аз не ги смятам в лв., защото на различните метан станции има различни цени.С новото добло разхода ми е по-голям. с 22 кг не мога да мина 380 км. Вярно е, че се кара по-лесно, наема по-бързо. Но и разхода е по-голям.Колата е на 12.000 км. Взех я на 8000 преди седмица от Ауто Италия. В момента маслото на двигателя едва се вижда на върха на щеката. Сменя се на 30.000 км. Как, като то и сега няма масло в двигателя. Има изтървал амортисьор. / здраво е омаслен единия / . Двигателя не работи развномерно на свободен ход.
                    Знак,че има проблем, който вероятно води и до завишен разход. Опитай се да отстраниш този проблем. Вероятно не работи равномерно и на високи обороти, но не можеш да усетиш.
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #11
                      Колата е в гаранция. Но от Ауто Италия едва ли ще искат да я приемат Утре ще се пробвам.И двете добла са по 1.4 двигател, само че едното е с 5, а др. с 6 скорости.Това с 6 скорости има по-голям разход. Странно, но е така. Новото добло на 120 км в час е на 3000 оборота, старото е на 4000 оборота и има по-нисък.Аз го купих ново, за да спестя от разлика в горивото. Но за момента не вярвам, че ще имам успех.
                      Fiat Doblo Maxi Cargo, 2008 г., 1.4 бензин / метан, 77 коня
                      Fiat Doblo Maxi Cargo, 2013 г., 1.4 бензин / метан-фабричен, 120 коня

                      Коментар


                        #12
                        аз също съм се чудил на по-високия разход на фабричните уредби,дори са с по-висока степен на сгъстяване уж са със стехиометрична смес ,пък .........аз съм се убедил че нисък разход на метан става с леко обеднена смес + аванс колкото поеме без да ръмжие има и загуба на мощност като се настрои така ,ама говорим за разход
                        типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                        хюндай акцент 1.5 CNG
                        киа каренс +метан

                        Коментар


                          #13
                          Отивай в Ауто Италия,те си знаят стоката,не мисля че ще имаш проблем да минеш по гаранция,е след 6-7път почват да се дърпат Като цяло май новите товарни фиати са с доста лошо качество.Имам наблюдения над няколко нови Дукатота.Иначе аз мисля че новата ти кола е с турбо и от там е по високата мощност и завишения разход сравнение със старата ти.
                          Peugeot 307 2.0i ГИ
                          ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp

                          Коментар


                            #14
                            Не би трябвало да има по-голям разход. Със сигурност на по-малки обороти, поддържа по-висока скорост спрямо старото добло. Сега поразпитах и колегите от софарма. За съжаление и при тях няма пробег. за тях знам, че се натиска педала и е оправдано. При мен на ситроена до скорост 120 км., разхода е до 5-6 кг/100 км. Ако се кара от 150 км вдига много, над 7 кг.
                            Fiat Doblo Maxi Cargo, 2008 г., 1.4 бензин / метан, 77 коня
                            Fiat Doblo Maxi Cargo, 2013 г., 1.4 бензин / метан-фабричен, 120 коня

                            Коментар

                            Working...
                            X