Адаптацията я правих с ФЕС но не съм сигурен дали я направих правилно, затова питам дали след ресетване е нормално да ми мига таблото и да изписва Engine Failure докато не се настрои ЕКУто или просто нещо не е наред. Грешки с ФЕС-а показва че няма затова се чудя дали нещо не направих както трябва.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Stilo 1.6 - проблем с нов ГИ - Bardolini MAX OBD 4
Collapse
X
-
Оправи се най накрая. Между другото мануала в ФЕС/МЕС казва да се държат оборотите - 3 пъти на 4500 за по 3 секунди. Поне 5 пъти го направих това и не можа и не можа да се оправи. На края прочетох във форума multiecuscan, че нещата се оправят след като се държи газта, 3 пъти по 10 секунди на 5000 обороти. Направих го и таблото спря да мига най накрая.
Коментар
-
Това се прави ( с вдигането на обороти и задържането) след ресетване на датчик колянов вал(третата опция във ФЕС Phonic wheel learn reset) А иначе самата самоадаптация е хубаво да се направи на студен двигател за да може да мине през повече режими. От лога дето си качил нещата изглеждат добре ,следващият път не я форсирай а я остави да си загрее на тихи обороти Аз гледам параметъра ламбда сензор интегратор трябва при идеална работа на ДВГ когато е загрял да е в рамките 0,98-1,02 При теб е там. Така че не бързай да сменяш сонда, по скоро я закарай при някой който кадърно да ти настрои Бардолинито.Почти съм сигурен че като минеш на газ този параметър ще почне да става все по голям от 1 защото не са ти включили на ГИ да реагира обратно, и това ще ти омазва работата на бензин.andrei_k написа:Оправи се най накрая. Между другото мануала в ФЕС/МЕС казва да се държат оборотите - 3 пъти на 4500 за по 3 секунди. Поне 5 пъти го направих това и не можа и не можа да се оправи. На края прочетох във форума multiecuscan, че нещата се оправят след като се държи газта, 3 пъти по 10 секунди на 5000 обороти. Направих го и таблото спря да мига най накрая.
Коментар
-
Колега, тоз катализатор за какво са го сложили там?Как така искаш двете ламбди да показват едно и също.И не се гледат числа в логовете , а графики на двете сонди , едновремено записани.Колко пика има за дест секунди и колко е платото при пика.Двете ще показват едно и също ако нямаш катализатор.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Точно затова и попитах, дали е нормално едната да отчита богата а другата бедна смес, не че съм искал или мислил, че трябва да показват двете еднакво . Просто докато не сложих газовата, никога не съм се интересувал какви стойности показват или какви трябва да показват сондите. Долната изгоря преди 2 години, смених я и толкова, но горната все още е фабричната на 160 000 км и затова се съмнявам, че може би не отчита вярно или както и казват - мудна. Освен това забелязвам неща на които преди не съм обръщал внимание, усещам че ми придърпва и на бензин на моменти, макар че не е като на газ но и на свободен ход докато падат оборотите има вибрации и леко закъсняване на газта при рязко потегляне. Естествено това може да се дължи на сума ти други неща, бобини, кабели, тампони, дросел, MAP сензор, гърнета... Както и да е, поръчах и утре сменям сондата за да съм сигурен че всичко е наред, и след това отивам за настройка. После ще пиша дали е имало ефект.
Коментар
-
Как си обясни това ? По голяма глупост не бях чел от доста време. В колекторите вакума е еднакъв на всички места стига да е след клапата на газта.bobi_bravo написа:На една от снимките се вижда че вакума за мап сензора е взет от първи цилиндър, там е слаб и може да не е достатъчен. Трябва да се вземе от горната част на колектора.
Коментар
-
qnisZ написа:Как си обясни това ? По голяма глупост не бях чел от доста време. В колекторите вакума е еднакъв на всички места стига да е след клапата на газта.bobi_bravo написа:На една от снимките се вижда че вакума за мап сензора е взет от първи цилиндър, там е слаб и може да не е достатъчен. Трябва да се вземе от горната част на колектора.
Мисля че науката е безсилна в този случай.
Коментар
-
Ако разполагаш с манометър за измерване на вакум, вземи и измери от мястото за което говоря какъв е вакума във различните режими на работа на мотора, после повтори същата процедура от горната част на колектора и ако можеш си обясни разликите. Защо ли тези празноглавци дето измислят моторите взимат вакумите за серво, мапове, регулатори от централните части на колекторите, а не от единичните входове към цилиндрите? Също си задавам въпроса защо ли като са правили този мотор на Бравото не са взели вакума за бензиновия регулатор от 4 силиндър, а са хабили 40см. маркуч до общия колектор? Можеш ли да си го обясниш?qnisZ написа:Как си обясни това ? По голяма глупост не бях чел от доста време. В колекторите вакума е еднакъв на всички места стига да е след клапата на газта.bobi_bravo написа:На една от снимките се вижда че вакума за мап сензора е взет от първи цилиндър, там е слаб и може да не е достатъчен. Трябва да се вземе от горната част на колектора.Ex: Alfa Romeo 156 1.8ТS
Ex: Fiat Bravo 1.4 12V 80 к.с.
Коментар
-
Subaru Legacy - боксер, 2.0, за сервото взимат вакуум от 2ри или 4ти цилиндър.bobi_bravo написа:Защо ли тези празноглавци дето измислят моторите взимат вакумите за серво, мапове, регулатори от централните части на колекторите, а не от единичните входове към цилиндрите?F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар