Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обикновена АГУ с редуктор за ГИ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Обикновена АГУ с редуктор за ГИ

    Какви проблеми мога да очаквам, ако направя подобна система? Имам изпарител за ГИ, монтиран и работещ (Томасето). Най-ниското налягане, което може да подаде е 0.9 бара (в момента е настроен на 0.96). Мога ли направо да набия щуцерите от него във въздуховода/плочката, и колата да заработи на газ, или трябва да слагам електрически редуктор за конвенционална АГУ? Според мен не е нужно, но искам да чуя и други мнения.П.С.Преди да ме питате защо искам да махна ГИ-то - да отговоря: защото така! Не желая и да чувам повече за подобно нещо на Marelli (умрели) IAW 1AF, а само като чуя вече Стефанели и ми се повдига. Боклук безподобен. Чудесна система като замисъл, но ужасна реализация в стил "час по трудово".
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    #2
    Re: Обикновена АГУ с редуктор за ГИ

    Synthy написа:
    Преди да ме питате защо искам да махна ГИ-то - да отговоря: защото така! Не желая и да чувам повече за подобно нещо на Marelli (умрели) IAW 1AF...
    Офф: Аз ако си спомняш те питах каква е причината да направиш обратното при минаването ти на ГИ и ти звучеше доволен тогава, като че ли...
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Да, тогава така казах Сега нещата се промениха. Не знаех изобщо с какво се захващам... е вече знам Сега търся да направя най-простата система за газ, която да работи.
      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

      Коментар


        #4
        Замислял ли си се кой ще спре постоянния приток на газ след като премахнеш рейката?Нали точно тънката мембрана при редуктор изпарителите регулира посредством засмукването и лостовата система притока.Дано не греша.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Вземи си вземи един изпарител 30-40лв втора ръка има работещи.+1 за АГУ-то.Колкото по-проста система,толкова по-малко проблеми.
          FIAT BRAVO 1.6
          FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
          LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

          Коментар


            #6
            Tornado: не съм. Благодаря, вече се замислям popara801: не е заради парите. Не ми се иска да сменявамм отново редуктора.... Голяма играчкка е, искаше ми се да си я спестя.
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              В крайна сметка каква е причината за това твое решение? Какво не можеш да пребориш с ГИ-то? Защо си недоволен?
              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

              Коментар


                #8
                предполагам ГИ=то е старо и няма достатъчно "гъвкавост" да го настрои с това марели
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  М.. не Емо, не позна. Софтуерно мога да си я настроя чудесно, проблема е чисто хардуерен.1) прегряваха крайните транзистори след смяна на инжекторите (оригиналните стефанели са с кратък живот, както се оказа, въпреки че според мен са прекрасни като качество и работа) - коригирано с радиатор отгоре2) благодарение на "умрели"-то 1AF и калпавото му напрежение към инжекторите прегряваха резисторите на емулатора - решено временно с радиатори3) пак благодарение на куцото напрежение релетата получават нагар на контактните пъпки, и от там отново проблем с емулатора - на бензин кофти работа (понякога не вкл. всички инжектори като запече някое реле - решение - почукване, или поудряне...), на газ меша с бензин и т.н.4) два пъти сменявам транзситорната (8 дарлингтона) матрица, която упралява емулатора, крайните транзистори и не знам още какво5) в следствие на хардуерните ми намеси, с цел да коригирам глупостите измислени от италианците, изобщо спря да преявключва на газ - показва, че е превключено, но кара на бензин. Повече не ми се рови да търся поредният проблем, сигурно някой диод е заминал (сменявах 2 пъти по 2 броя), знам ли... не ме и интересува.Главният проблем дойте от марелито и недаекватното му напрежение към бензиновите инжектори - всичко започна с това. А това го твърдя, защото на много места по интернет пише, че това е проблема на тези коли (с IAW 1AF) да им заминават толкова често инжекторите - знате, при тях те са нещо като консуматив. Тук във форума също го четох на 1-2 места.Отговорих ли на въпросите - защо не желая да се занимавам с ГИ на този компютър, и в частност защо не желая да имам вече нищо общо с части с надпис Стефанели? Системата е чудесна, но е много капризна от към хардуер. Отделно калпавата изработка и окисляването на спойките поради куция недомислен корпус. На старата кола бях много доволен от нея, но тогава беше нова, а и с ЕКУ хитачи. На тази бях също доволен в началото, непосредствено след монтажа.Сега по въпроса ми: тази втора мембрана в електрическият редуктор има ли я? Знам че я има във вакуумния, обаче в електрическия.. ? Това регулиране, за което колегата Торнадо говори, не се ли извършва от ламбда-контрол, или нещо подобно - например клапана от другата тема, където се споменава да пробвам с EGR? Като се замислих над репликата му.. до този извод стигнах - в електрическият редуктор няма такава мембрана като във вакуумният за карбуратори. Прав ли съм? Разбира се не изключвам, просто да не знам устройството на изпарител за обикновена АГУ - също е много вероятно, въпреки че съм разглобявал няколко вакуумни (нито един електрически).Имам време да умувам над дилемата до събота - тогава най-късно мога да отида да купя изпарител (ако се налага) и някои части за да си подкарам колата на газ.
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар


                    #10
                    Във вакумния изпарител има не втора а трета /в някои случаи и четвърта/ мембрана за вакума. Изпарителя за ГИ подава постоянно налягане. Конвенционалния пуска газ когато и колкото вакум направи двигателя през плочката.Крайните ти стъпала са греели защото си ползвал нискоомни инжектори които за минути стават високоомни ако пожелаеш.Резисторите в емулатора са греели защото са с малка мощност /за тока който е минавал през тях/ а релетата са залепвали от големия ток/малко съпротивление/.Това са елементарни грешки които всеки на ти с електротехниката може да отстрани за минути.

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря за инфото относно изпарителите. Явно не знам как работят и ще се купува нов, ОК.Относно електрониката на точно този ГИ.. добри аргументи вадиш, но за съжаление не са много верни с реалността според моите скромни познания поелектроника. За крайните стъпала съм напълно съгласен, нямам възражения. Релетата в ЕКУ-то са за 20А ток, и не включват емулатора, а изключват бензиновите инжектори, т.е. са с нормално затворен контакт като по този начин шунтират емулатора. Резисторите... може би са маломощни - не знам (според мен не са - 4W, но нали знаеш - има склонност да бъркам), но на предишната кола нямах подобен проблем за година и половина постоянна употреба (50 000км), а бензиновите дюзи са също 14 омови, т.е. няма логика ако са еднакви консуматорите при едната да дава проблемите описани по-горе, а при другите не. Имам и други релета, които ползвах преди време за емулатор на дюзите (на 1.6) - 30А на контактните пластини (Finder - доколкото знам са много качествени) и едното от тях започна да залепва по същият начин, като въпросните реленца в газовият комп. След като извадих резисторите извън корпуса за да се охлаждат, и сложих въпросните файндер релета на компютъра.. спря изобщо да превключва на газ (подозирам, че съм окъсил някоя от управляващите вериги, но повече нямам желание и нерви да се занимавам с този компютър).И ако може - хайде да не влизаме повече в офтопици относно причините, поради които не желая да имам ГИ на колата си и какви са причините, да не харесвам (вече) Стефанели, може ли? Само споделих защо съм взел това решение, тъй като бях 100% сигурен, че ще ме попитате, както и се случи. Ако някой може да добави нещо относно обикновената АГУ и какъв редуктор да взема (в момента съм на ниво да се чудя дали да сменя мембраните на един BRC Tecno който имам, или да купя някакъв нов) - ОК. Ако не... жив и здрав в неделя ще слагам изпарителя и щуцерите.
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар


                        #12
                        Нека се изкаже и някой колега, който е настройвал или "рециклирал" изпарител БРЦ, понеже аз съм виждал само,но...Моят съвет е да си намериш и купиш оригинални мембрани(ако ти се сменят малко по-често може и български,така или иначе все 1-2 години трябва да изкарат,щом турските карат) и да си направиш наличния ти изпарител.Другият вариант е да си купиш един евтин турски изпарител - някое копие на ловато - ХЕДЕФ, МИМГАЗ, нещо такова и да си караш с него.Аз имам хедеф може би от около 5 години, като му се вдървиха мембраните (след 1-2год и то каран студен зимата с малко подгряване) ги смених с оригинални на ловато и оттогава съм забравил.Тази зима си паля само на газ - няма грижи.Така или иначе един марков изпарител добре почистен и обслужен трябва да ти свърши чудесна работа, а колкото и да са скъпи оригиналните мембрани едва ли са повече от 40лв....Пак по-малко от един турски изпарител.Марков нов не виждам защо да купуваш, след като разполагаш с "елитен" подръка. Успех
                        Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                        Коментар


                          #13
                          трябва да смениш испарителя с този от ГИ няма да стане .

                          Коментар


                            #14
                            Аз лично бих ти препоръчал да си вземеш едно ловато или турският вариант волтаран, едно и също е само дето волтарана е 45-50 лв. нов. Аз на предишната кола съм минал 100 000 км с въпросното ловато и не съм имал никакви проблеми.Много лесен за настройка и поддръжка изпарител.

                            Коментар


                              #15
                              +1 За ЛОвато
                              Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
                              Втората......пак същата!
                              (_-_)______////_______(_-_)
                              Punto75-Вече на жената!
                              Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004

                              Коментар

                              Working...
                              X