Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Изпарители, устройство и начин на работа..

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Изпарители, устройство и начин на работа..

    Надявам се полезна тема..Здравейте колеги, от форума на фиат, въпреки че карам друго все пак всичките сме колеги на пътя независимо от марката на автомобила, и всеки си обича возилото..Та така реших да направя една темичка, и реших да е точно във фиат форума понеже колектива е тук най сплотен, и най разбран и най ми допада..Ще обеснявам малко като за хората които не разбират, така че не ми се сърдете понеже тази тема е за широк кръг от потребтели...Но какво е изпарителя и за какво служи...По принцип, по-вярното название е "РИ" редуктор-изпарител това е една от най важните части съставящи АГУ (автомобилната газова уредба) Как работи..Двигателят със вътрешно горене се нуждае от смес гориво-въздух наречена горивовъздушна смес, за да може да работи въобще, но за да може да работи правилно, тази горивовъздушна смес трябва да е във правилното съоднушение, гориво спрямо постъпилият въздух..Така, и ако си мислите че е сложно, моля изчакайте не съм свършил...За да станат по сложни работите ще кажа, че различните режими на работа на двигателя изискват извесна разлика между гориво и въздух, малка но дастатъчно забележима...Например изискват по бедна или по обогатена смес, има режими в които дори не се изисква горивна смес, това е така нареченият ППХ (принудителен празен ход)..Едо устройство има за цел, да достави (по старо му), или по ново му да менажира горивната смес, така нареченият горивен мениджмънт, това устройство за газ, е редуктор-изпарителя....Подобно на карбуратора, той има различни системи които се грижат за различни работи...Повечето редуктори са три-режимни устройства (е сега може да има и други но говоря за масовите)..режимите са както следва: Нисъх ход (тихи обороти, или празен ход)..Преходен режим.максимално натоварване.Не из цяло, но долу горе покрива нуждата на двигателя, все пак говорим за първо поколение устройства..Сега ще ги разгледам и по обстойно..Устройство за празен ход...Когато двигателя работи на ниски обороти 890-900 дроселната клапа спира количеството засмукван въдух, по този начин се дроселира съвсем мълко въздух, тоест на нас ни трябва и съвсем малко количество газ за да се докара сместа..Във повечето (с някой изкючения) необходимото количество газ се провежда принудително чрез иглено болче (поз. А)..чрез негова помощ много лесно се дроселира малкото количество газ нужно за този режим...Симтоматика- развито до край или завито до край болче не докарва сместа...Признаци-Не добре работеща система за нисъх ход, лошо регулиран изпарител..Проверка-развъртете болчето в посока обедняване, вижте на газ анализатора дали сместа се обеднява....Ако сместа не се регурила настроите или отремонтирайте изпарителя.Преходно устройство..когато се подаде малко газ, в диапазона от 900-1500 оборота, дроселната клапа отваря повече въздух, вече системата за празен ход не може да захранва двигателя (Поради малкото си количество което минава през нея)..Преходното устройство е реализирано много хитро, то е част всъщност от главното горивно устройство, но има един винт (поз. Б) който чрез една пружина легурира долният праг на вакума необходим да премести лостовата система...Тоест чрез натягането на пружината, се легулира оборотите на които изпарителя ще мине от режим на нисък ход в преходен режим..Симтоматика- развито до край или завито до край болче не докарва сместа при преходни обороти 890-1200...Признаци-Не добре работеща преходна система, лошо регулиран изпарител..Проверка-развъртете болчето в посока обедняване, вижте на газ анализатора дали сместа се обеднява....Ако сместа не се регурила настроите или отремонтирайте изпарителя.Система за максимална мащност и главна горивна система..Всъщност те се изградени пак от една система..Главната горивна система захранва двигателя при работни обороти 2000-4000. Но има един дросел който ограничава максималното изтичане на газ (поз. ц)Симтоматика- Прекалено развит, или прекалено завит дросел, говори за нервалилен вакум, лош въз. филтър или неправилно подбрана плачка или подгънати маркучи..Признаци-Не добре работеща главна система.Проверка-Задайте максимални обороти 3500-4000 завийте дросела в посока обедняване, вижте на газ анализатора дали сместа се обеднява, развийте дросела в посока обогатяване, вижте дали сместа се обогатява, установете го след проверката ползвайки газ анализатора....Внимание! понеже преходната система и главната система са конструктивно един възел, настройката на едната разтройва другата..А как се настройва изпарителя..Първо двигателя трябва да е загрял до необходимата работна температура, настроиките са много температурозависими и е много възможно студен мотор да работи доста по зле от загрял, за това се прави при напълно загрял двигател..Желателно е да разполагаме със газанализатор, но и да няма пак може да се настрои..Първо се настроива системата за празен ход, завива се болчето (поз Б) така че да няма изтичане на газ от там, развивасе малко игленият болт (поз. А) пали се колата и се намира оптималната смес за ниски, може да се търси на ухо възможно най стабилните обороти, тук винта се върти бавно и се изчаква, заради моторчето което компенсира оборотите, настройката се прави доста по трудно, понеже то с въздух се опитва да компенсира оборотите, и обеднява сместа, и е малко шибано за настройка.....Смисъла е в този режим да не изтича газ от главната горивна система, понеже тя дозира доста глубо, ако не можеш да си обогатяваш или обедняваш сместа на празен ход само от винта, значи ти изтича газ от гумичките, или е много зле регулирана механиката..Така след като сме намерили оптималните обороти на празен ход, трябва да центроваме преходният режим..това става като дадем много малко газ примерно 1000-1800 оборота, целта е да се създаде съвсем малко вакум в изпарителя....Винта (поз. Б) който натяга пружината на лостовата система, той легурила точно това, при зададени 1000-1800 оборота се върти в посока отвиване и отпускане на пружината.В началото преходният режим ще е много лош, но като отпуснем малко механиката, сместа ще си дойде..Сега отпуснете на ниски, сместа не трябва изабщо да се е променила, промяната на сместа говори за за миниатюрен вакум и много отпусната система за да може да работи, или за много лоша уплътняваща гумичка..Тоест работата на едната система не трябва да бърка другата, ако е така има някакъв проблем...Настройка на максималното подаване...Дава се работен диапазан на обороти на коляновият вал 3400-4000 оборота, и чрез дросел (поз. Ц) се търси оптималната смес, която е леко обеднена..Всъщност този дросел играе ролята на главният горивен жигльор в карбураторите, той ограничава максималният дебит на флуида, в частност газта..Прекалено завит, или прекалено отвит дросел говори за някакви проблеми.. Прекалено отвит дросел може да е от недостатъчно вакум поради паднал или скъсан маркуч, лошо подбрана плочка, или лошо подбрано място на плочката, липсваш въз. филтър...Прекалено завит дросел може да е от много голям вакум, малка плочка, запушен филтъл, запушен въздухопровод и др.. Както и да е тук цари правилото нищо прекалено не е хубаво...Както и да е, след настройката се проверява пак работата на всички режими, и на системите, ако трябва се донастройва самоче внимателно понеже може да се разтрое нещо друго..Имайте предвид че при нови гумички, след време те улягат и цялата настройка отива по дяволите, трябва да се пренастройва пак всичко на ново...Но вече като се настрое с улегнали гумички, могат да отидат годинигодини и хиляди километри преди да трябва да се бутне нещо..Имайте го предвид като слагате нов изпарител, или като сменяте гумички на вашият, първият път да не се престаравате с настроиките, преди да е улегнал изпарителя...Може би много нещо може да се изпише по темата,ама за сега не се сещам.. ако се сетя нещо ще пиша.... :D :D
    Форум на българските неспециалисти.

    #2
    позиция "С" е така наречения тройник и не е на изпарителя както е показано на схемата ,иначе останалото е вярно
    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
    хюндай акцент 1.5 CNG
    киа каренс +метан

    Коментар


      #3
      На много стари модели е там, ама отдавна ги няма. От къде са схемите?
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #4
        Всъщност този "тройник" се нарича газов дросел, и играе ролята на ограничител, може дори да не е троен а само една тръбичка да има, тогава сигурно ще се казва единичник не знам.. а това къде е лепнат няма абсолатно, ама абсолютно никакво значение, действието което изпълнява е да ограничава изтичането на газта, тоест максималното количество газ.даже старите бяха железни и са по качествени от пласмасовите...А иначе картинките са с помоща на чичко бил и уйндоус пайнт ....Газови системи второ поколение...Центровката на изпарителя и особено газовият дросел, който определя в крайна сметка състава на сместа са статични по време на движение, и няма как да бъдат коригирани..Тук на помощ идва газовият дросел с електроно управление, както вече казах понеже през него минава цялото газово гориво, когато контролираш сечението на отвора, ти контролираш колко да е богата или бедна сместа..Това са електрони компютърни системи да управление, така наречените ламбда-контрол...Целта на тази система е да вземе някой от по важните параметри на двигателя, и да управлява този дросел (който си е биполярен стъпков мотор) по начин такъв че да сформира смес според конкретните нужди на мотора..е тук две умрели моторчета, току що ги цъкнах с апарата... http://prikachi.com/images.php?images/124/4727124q.jpg
        Форум на българските неспециалисти.

        Коментар


          #5
          Мястото на този единичник - двойник - тройник не е без значение. Колкото по-близо до смесителя е, толкоз по-добре. Така дължината и сечението на маркучите оказва по-малко влияние на различни режими.Пак питам, от къде са схемите?
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            #6
            Чертах ги с пейнт, наи ти казах.. Другото което е колкото по къс е тоя дебелият маркуч толкова по добре..
            Форум на българските неспециалисти.

            Коментар


              #7
              Не само дебелия маркуч, още по-важно е след регулатора маркучите да са максимално къси. Там е по-голямо дроселирането и разстоянието от изпарител до плочка трябва да се покрива от дебелия, регулатора да е максимално близко до смесителя.
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар

              Working...
              X