Колеги здравейте.Автомобила ми е Брава 1.6. АГУ-то ми е БРЦ ат90Е 100 kW. Когато го сложих, разхода и вървежа перфектни. Преди около 3 г. правих малко ремонт, смених клапани и от тогава ми се промени и разхода и вървежа. След ремонта майстора пипна нещо по изпарителя и го разцентрова. Вече 4-та година карам автомобила на газ, навъртял съм около 40000 км. Днес си поръчах мембрани, за да ги сменя в почивните дни. Известно време след ремонта след завъртането на ляво или на дясно на врътката на изпарителя, която май е за тихите
- незнам точно как се казва, не се забелязва никаква промяна в работата на автомобила, единствено като се затегне до край, автомобила гасне. Знам че има и някаква пробка, която се отвива за да излязат боклуци, но нея не мога да я отвия изобщо. Въпроса ми е има ли нещо общо между врътката за тихите и тази която е за почистване, и води ли тяхното "неработене" до високия разход, или просто мембраните са за смяна и като ги сменя всичко ще се оправи.Има ли някакви признаци за заминала вече мембрана, или това се разбира, като се отвори изпарителя.Благодаря предварително.С помощта на ламбда мониторче, данните които получавам от ламбдата са, че сместа е богата, диодчетата святкат постоянно, което значи че ламбдата дава сигнал повече от 0,9 волта, като се знае че нормалното е 0,45.На бензин автомобила показва нормални стойности на мониторчето.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за БРЦ АТ90Е 100 kW
Collapse
X
-
колега нали не ръчкаш врътката на маркучите? тя е за бедна и богата смес, за тихите е на самия изпарител, богатата се гласи като отвориш дросела на около 3000 оборота и почнеш да си я връткаш, един агент в Плевен ми гласи моята за 5 кинта, което е хубаво че не се занимавам с глупости, прави го само по слух, а изпарителя ми пак е БРЦ ама не съм сигурен за модела и пак е над 100кв
-
Мембраната работи коректно около 2 години, както и клапанчетата в изпаритела. Мизериите също лияят, ако не ги източваш периодично. Направи едно обслужване на изпаритела и предполагам че всичко ще си дойде на мястото. Ламбда сондата на газ не отчита както на бензин и за това с слага ламда емулатор. Не знам къде са ти включени тези светодиодчета, но мисле че не трябва да се ориентираш по тях за работата на газ. На някои газови уредби има едно стъпково моторче , което определя количеството газ след изпаритела, не знам при теб има ли такова.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Води се МАП сензор и среди за налягането в колектора и изпарителя и е отделно от датчика за налягане на газта. Представлява един малък цилиндър с два кебала и изход за маркуч от него. Дидо, предполагам за това говориш нали?Dido_Lyubenov написа:. На някои газови уредби има едно стъпково моторче , което определя количеството газ след изпаритела, не знам при теб има ли такова.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Да, за това.S_BANKOV написа:Води се МАП сензор и среди за налягането в колектора и изпарителя и е отделно от датчика за налягане на газта. Представлява един малък цилиндър с два кебала и изход за маркуч от него. Дидо, предполагам за това говориш нали?Dido_Lyubenov написа:. На някои газови уредби има едно стъпково моторче , което определя количеството газ след изпаритела, не знам при теб има ли такова.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Принципно засега само врътката от тройника пипам, независимо дали я навивам или отвивам, постоянно ми дава че сместта е богата. Когато завъртя врътката която е на изпарителя (бронзовата), не се забелязва никаква реакция, т. е. тихите не се променят.Asaka написа:колега нали не ръчкаш врътката на маркучите? тя е за бедна и богата смес, за тихите е на самия изпарител, богатата се гласи като отвориш дросела на около 3000 оборота и почнеш да си я връткаш, един агент в Плевен ми гласи моята за 5 кинта, което е хубаво че не се занимавам с глупости, прави го само по слух, а изпарителя ми пак е БРЦ ама не съм сигурен за модела и пак е над 100кв
Досега не съм източвал мръсотиите от изпарителя, не мога да отвия врътката. Вече имам мембрана, само да се поосвободя и ще я сменя. Диодчетата са свързани към лабмдасондата, доколкото знам за идеална работа трябва да се отчита 0.45 волта (при работа на газ), в случая това се показва с 4 постоянно светещи диода + един мигащ. Чел съм статии, които взимат този волтаж с помощта на мултицет. Незнам дали имам такова моторче, което да определя количеството газDido_Lyubenov написа:Мембраната работи коректно около 2 години, както и клапанчетата в изпаритела. Мизериите също лияят, ако не ги източваш периодично. Направи едно обслужване на изпаритела и предполагам че всичко ще си дойде на мястото. Ламбда сондата на газ не отчита както на бензин и за това с слага ламда емулатор. Не знам къде са ти включени тези светодиодчета, но мисле че не трябва да се ориентираш по тях за работата на газ. На някои газови уредби има едно стъпково моторче , което определя количеството газ след изпаритела, не знам при теб има ли такова.
Коментар
-
Незнам дали имам такава джаджа, имам една синя, която се намира на самият изпарител.Dido_Lyubenov написа:Да, за това.S_BANKOV написа:Води се МАП сензор и среди за налягането в колектора и изпарителя и е отделно от датчика за налягане на газта. Представлява един малък цилиндър с два кебала и изход за маркуч от него. Дидо, предполагам за това говориш нали?Dido_Lyubenov написа:. На някои газови уредби има едно стъпково моторче , което определя количеството газ след изпаритела, не знам при теб има ли такова.
Коментар
-
Почти съм сигурен че това синьото за което говориш е клапана. Сега прочитайки темата виждам че си с обикновенна АГУ, на което си признавам не съм обърнал внимание, та при теб го няма това нещо, ползва се при ГИ.Сега обаче нормалните стойности за да работи коректно или да се лъже ламбда сондата са от 0.1 до 0.9 като постоянно трябва да клати между стойностите. Това 0.45 изобщо не е коректно. Разглоби изпарителя, смени мембраните, провери си термодатчика, обезвъздуши и ходи да ти настроят АГУ-то, не си прави експерименти повече. Най - лесно е да ти помогнем ако сложиш снимки на врътките които пипаш.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Да я въртиш, за да настроиш работата на празен ход при работа на газ. Тази врътка на изпаритела е за тази настройка - колко газ да пуска при работа на празен ход. Двете на тройника ти ограничават максималното количество газ, което да се подава към ДВГ в случай че мембраната и клапаните в изпаритела пуснат максимално количество поради повреда или замръзване на клапан. Като обслужиш изпаритела, най-добре иди при някой газаджия, да ти направи регулирането, че иначе ще се видиш в чудо. Не е кой-знае колко тудно, но от обясненията ти подразбирам че изобщо не ти е ясно кое за какво е, и само ще береш ядове. Като ти покажат как става, и придобиеш представа кое какво прави, ще е възможно да ти помагаме с напътствия.marto_gp написа:Да с обикновено АГУ съм. Почивните дни дано да имам време и ще сменя мембраните, ще направя и снимки.Така съм чел по сайтовете, че ламбдата трябва да показва тези 0,45 волта.
Какво значи, "да бута" тази врътка?Къде се намира този термо датчик?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Благодаря за напътствията. Досега единствено с АГУ то не съм се занимавал, иначе друго всичко сам си ремонтирам по автомобила. На тройника имам само една врътка. Принципно това ми беше нужно да разбера коя врътка точно за какво е. Ще се помъча сам да се справя, пък ако не се справя ще потърся майстор. И още едно въпросче: От тази врътка ли се определя чувствителноста на мембраната?П.П. Сега попрочетох малко в други форуми, разбрах че при мен трябва да е за шестограм врътката за чувствителноста на мембраната, тъй като досега не съм я пипал, предполагам ще трябва само да настроя тихите и врътката на тройника.Dido_Lyubenov написа:Да я въртиш, за да настроиш работата на празен ход при работа на газ. Тази врътка на изпаритела е за тази настройка - колко газ да пуска при работа на празен ход. Двете на тройника ти ограничават максималното количество газ, което да се подава към ДВГ в случай че мембраната и клапаните в изпаритела пуснат максимално количество поради повреда или замръзване на клапан. Като обслужиш изпаритела, най-добре иди при някой газаджия, да ти направи регулирането, че иначе ще се видиш в чудо. Не е кой-знае колко тудно, но от обясненията ти подразбирам че изобщо не ти е ясно кое за какво е, и само ще береш ядове. Като ти покажат как става, и придобиеш представа кое какво прави, ще е възможно да ти помагаме с напътствия.marto_gp написа:Да с обикновено АГУ съм. Почивните дни дано да имам време и ще сменя мембраните, ще направя и снимки.Така съм чел по сайтовете, че ламбдата трябва да показва тези 0,45 волта.
Какво значи, "да бута" тази врътка?Къде се намира този термо датчик?
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар