Преди 2 седмици си монтирах газова уредба на колата - Фиат Типо ’89, 1.4 карбуратор. Сложих я в официалния сервиз на BRC (в Дружба 1). Разхода ми на газ е:Извънградско - 8/100 (което е нормално според мен)Градско - 14/100 (е тук вече съм притеснен)Та въпросът ми е нормално ли е да ми гори 14/100 градско и ако има някой със сходна кола на газ да сподели да знам дали да ме е яд или не.  
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Типо 1.4, 14/100 градско - нормално ли е?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Май е множко. Въпреки, че моето Типо е моноинжекция мисля, че разхода трябва да е почти еднакъв. Дори си мисля, че май карбураторните двигатели дават по-нисък разход. Аз съм го докарал до 10,5-11 / 100 градско и около 7,5 извънградско. Сменил ли си въздушния филтър? Много е важно да ти е чист филтъра. За каране на газ дори се препоръчва смяна на 6-7000км. Като сложиш нов веднага се усеща. Освен това като покараш малко (да се поулегнат мембраните) можеш да пробваш да позатвориш малко тройника.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
като ти сложиха газта пипаха ли ти предварението на запалването?ако не бягай на елкон и им казваш да ти го направят на 15гр на празен ход с извадена тръба на вакума,(бензиновата настройка + 5 гр),чак след това си настройваш вървежа от тройникас такова типо съм и съм на около 10 градско и 6.5 на дълго с около 90 км в час .типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
На мен пък ми гори 15 градско при 8 извънградско и съм се отказал да го пипам. Според мен си е о.к ако градското ти е дубъл на извънградското, независимо на какво гориво караш. Разбира се, под "градско" имам предвид "софийско" и то в най-пиковите часове, а именно 8-9 сутринта и 17,30-18,30 след обяд. Айде сега, неккой да каже че не е нормално! За допълнителна информация, работното ми място е на точно 12 600м. от къщи и го взимам средно за един час, т.е. 12,6км/ч. Айде да пробваме извънградско да се движим с тая скорост и да видим какъв разход ше даде колата....Та, по въпроса, съвсем нормален ти е разхода, особено ако караш колата в задръствания и я държиш на по-високи обороти - около 3 000. Така поне си мисля аз...Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Изчакай да улегнат мембраните и след 500км отиди да ти я регулират
 На мен като ми я сложиха ми даде разход 16-17,след 450км отидох при газаджиите,защото ми писна от тоя разход  нямаше никва далавера от тая газова и те нещо регулираха и колата тръгна да си върви екстра и разхода при превключване на 2000оборота стана 10-11-12 в града,взависимост от стила на каране и задръстванията (в центъра около ндк съм стигал и 13-14 че дори и 15 
 )
							
						ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ей тука е ключа от палатката. От градско до градско има голяма разлика. Това за слягането на мембраните също е вярно, макар че при мен повторния реглаж почти не даде резултат, та смених газаджията. Добре дошъл в кликатаivjordan написа:На мен пък ми гори 15 градско при 8 извънградско и съм се отказал да го пипам. Според мен си е о.к ако градското ти е дубъл на извънградското, независимо на какво гориво караш. Разбира се, под "градско" имам предвид "софийско" и то в най-пиковите часове, а именно 8-9 сутринта и 17,30-18,30 след обяд. Айде сега, неккой да каже че не е нормално! За допълнителна информация, работното ми място е на точно 12 600м. от къщи и го взимам средно за един час, т.е. 12,6км/ч. Айде да пробваме извънградско да се движим с тая скорост и да видим какъв разход ше даде колата....Та, по въпроса, съвсем нормален ти е разхода, особено ако караш колата в задръствания и я държиш на по-високи обороти - около 3 000. Така поне си мисля аз...
							
						Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Re: Типо 1.4, 14/100 градско - нормално ли е?
И аз си слагах уредбата в този сервиз. Моята е БРЦ Техно.На изпарителя има 2 винта - единия е за оборотите на празен ход, а другия за обогатеност на сместа при малко по-високи обороти - примерно над 1000 об./мин.Как се настройва - поне при мен работи добре.1.При загрял двигател започвам следното:2.Винта за празния ход го завивам до край и после го отвивам на оборот и четвърт3.Паля двигателя и с една отвертка застопорявам при карбуратора все едно съм натиснал педала на газта, на около 2300 об./мин.4.Въртя винта за обогатеност на сместта напред-назад докато установя къде са най-високите обороти. Винта се върти с шестограм. Намира се точно до очевидния месингов винт на оборотите за празния ход, но е скрит навътре в отвора и не се вижда ако не го търсиш точно там.5.Затягам винта за обогатеност на сместта с 3/4 оборот.6.Тъй като при тези настройки ми се получи че колата гасне на празен ход, навих малко винта който ми държи докъде да пада най-много педала на газта. Така сега на газ оборотите на празен ход са ми ОК, а на бензин са малко височки - към 900, но пък на бензин изобщо не карам. Паля си на газ вече повече от година и всичко си е ОК.Ами това е.Аз моя разход го докарах до 11/100 и съм доволен. Повече няма да пипам, защото колата доста добре "дърпа" а този разход при тази динамика ме устройва перфектно. Предпочитам колата ми да "понавървява" отколкото да постигна 10/100 при отвратителна динамика. Ако си ентусиаст, можеш да затегнеш още, но имай предвид че прекалено бедната смес гори бавно и натоварва термично клапаните (също като преобогатената смес). А и за гърнетата не е добре + ще имаш припуквания на по-високи обороти. Все пак ти си преценяш.Поздрави.Ще взема да пусна това на отделна тема. Може би ще е полезно на повече хора.Bobolin написа:Преди 2 седмици си монтирах газова уредба на колата - Фиат Типо ’89, 1.4 карбуратор. Сложих я в официалния сервиз на BRC (в Дружба 1). Разхода ми на газ е:Извънградско - 8/100 (което е нормално според мен)Градско - 14/100 (е тук вече съм притеснен)Та въпросът ми е нормално ли е да ми гори 14/100 градско и ако има някой със сходна кола на газ да сподели да знам дали да ме е яд или не.
минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
		
	
	
	
	Orcinus
Re: Типо 1.4, 14/100 градско - нормално ли е?
Ти под 11 среден разход ли имаш предвид?peter написа:Ами това е.Аз моя разход го докарах до 11/100 и съм доволен. Повече няма да пипам, защото колата доста добре "дърпа" а този разход при тази динамика ме устройва перфектно. Предпочитам колата ми да "понавървява" отколкото да постигна 10/100 при отвратителна динамика.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Re: Типо 1.4, 14/100 градско - нормално ли е?
Имам предвид среден разход 11/100 градско в София, на къси разстояния - приблизително по 7-10 км на придвижване, т.е. карам предимно на студен двигател, но пък за сметка на това пътувам сутрин рано и не вися много по задръствания. Вечер като се прибирам от работа тук-там ми се налага да увисвам на някое кръстовище, но не особено много.Пуснах отделно по-подробна тема за настройката тук:http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...?p=74126#74126Paparac написа:Ти под 11 среден разход ли имаш предвид?peter написа:Ами това е.Аз моя разход го докарах до 11/100 и съм доволен. Повече няма да пипам, защото колата доста добре "дърпа" а този разход при тази динамика ме устройва перфектно. Предпочитам колата ми да "понавървява" отколкото да постигна 10/100 при отвратителна динамика.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Re: Типо 1.4, 14/100 градско - нормално ли е?
И при мене разхода е горе-долу толкова без да пипам сервизната настройка т.е. както ми я настроиха в сервиза, където ми я монтираха. По едно време беше паднал на 10,5 без да пипам нищо, ама сега пак е 11.... Дори съм я позатворил четвърт оборот от тройника ама като че ли няма файда....peter написа:Аз моя разход го докарах до 11/100 и съм доволен. Повече няма да пипам, защото колата доста добре "дърпа" а този разход при тази динамика ме устройва перфектно. Предпочитам колата ми да "понавървява" отколкото да постигна 10/100 при отвратителна динамика.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Re: Типо 1.4, 14/100 градско - нормално ли е?
Според мен тройника е като ограничител за максималните обороти. Следователно трябва винаги да е на MAXbrat_John написа:И при мене разхода е горе-долу толкова без да пипам сервизната настройка т.е. както ми я настроиха в сервиза, където ми я монтираха. По едно време беше паднал на 10,5 без да пипам нищо, ама сега пак е 11.... Дори съм я позатворил четвърт оборот от тройника ама като че ли няма файда....peter написа:Аз моя разход го докарах до 11/100 и съм доволен. Повече няма да пипам, защото колата доста добре "дърпа" а този разход при тази динамика ме устройва перфектно. Предпочитам колата ми да "понавървява" отколкото да постигна 10/100 при отвратителна динамика.
							
						минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Re: Типо 1.4, 14/100 градско - нормално ли е?
peter написа:Според мен тройника е като ограничител за максималните обороти. Следователно трябва винаги да е на MAX
  
  Извинявай колега, ама по-голяма глупост за газова уредба не бях чувал!
							
						VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Re: Типо 1.4, 14/100 градско - нормално ли е?
Това не е вярно както казва колегата kiro_of_the_day. Идеята на тройника е като кранчето на мивката. Можеш да измиеш ръцете като пуснеш силна струя, но можеш да намалиш струята и пак да си измиеш ръцете. Разликата е, че ще постигнеш един същ ефект само, че ще изхабиш повече вода. От това, че си отворил тройника на макс, колата ще гори повече, но няма да върви кой знае колко по-вече... Така, че и от там също се търси компромис за намаляване на разхода... Е естествено е малко и за сметка на вървежа, но който иска да му върви колата си я кара на бензинpeter написа:Според мен тройника е като ограничител за максималните обороти. Следователно трябва винаги да е на MAX
							
						FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	
Коментар