"Когато резервоарът е монтиран в пътническото или багажно отделение, устройството за пълнене се поставя откъм външната страна на автомобила"Ще падне рязане на брони и калнициГлупаво измисленоДано не накарат останалите да си преправят уредбите
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
от 22.09.2006 г. - промяна в наредбата за АГУ
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Аз мисля, че отдавна е задължително монтирането на устройстовото за пълнене от външната страна!!!!! Дори самите газаджий само те питат на кое място точно искаш и като кажеш, че искаш да ти е "вътре" почват едни пазарлъци и ако не е твой човек, просто забрави..... Та аз си мисля, че това не е нищо ново!!! Явно искат да искарат отвън и на тези на които им е вътре...
							
						FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Re: от 22.09.2006 г. - промяна в наредбата за АГУ
Ами освен на Трабант, коя друга кола пълненето с бензин не и е отвънsev написа:"Когато резервоарът е монтиран в пътническото или багажно отделение, устройството за пълнене се поставя откъм външната страна на автомобила"Ще падне рязане на брони и калнициГлупаво измисленоДано не накарат останалите да си преправят уредбите
  
 Я си представи да вдигаш задната седалка, за да зареждат с бензин 
  
  
 Естествено, че трябва зареждането да е отвън 
 Достатъчно компромиси се правят с поставянето на АГУ, за да се притеснява някой, че щяли да му резнат бронята 
							
						http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Мисля, че това е прословутата наредба .... извадил съм частта само за АГУ:Раздел IVИзисквания към устройството на автомобилни газови уредби за компресиран природен газЧл. 205. (1) Автомобилната газова уредба за природен газ трябва да съдържа следните елементи:1. бутилка(и) за съхранение на компресиран природен газ;2. манометър;3. регулатор на налягането;4. регулатор на газовия поток, ограничаващ притока на газ към двигателя и монтиран след регулатора;5. автоматичен клапан;6. ръчен клапан;7. устройство за изпускане на налягането;8. клапан за ограничаване на излишния приток;9. смесител на газ и въздух;10. накрайник за пълнене на бутилката;11. електронен елемент, който контролира достъпа на газ към двигателя и който изключва автоматичния клапан.(2) На бутилката трябва да се монтират заедно или поотделно елементите по ал. 1, т. 5 - 8.Чл. 206. (1) За съхранение на природен газ в АГУ трябва да се използват само безшевни бутилки, предназначени за използване като резервоар за съхранение на природен газ в АГУ, придружавани от сертификат за изпитване, издаден от завода производител.(2) В сертификата на бутилката трябва да бъдат посочени сериен номер, вместимост, пробно налягане, номер на партидата, проектен срок за експлоатация, дата на хидравлично изпитване и данни за материалите, които са използвани при производството на бутилката.(3) Бутилката трябва да бъде оразмерена на якост за налягане 30 МРа, температура от минус 40 °С до плюс 82 °С и да е изработена от материали, съвместими с природен газ.Чл. 207. (1) Бутилката трябва да бъде стационарно монтирана към автомобила и извън пространството, в което е двигателят, с изключение на случаите, в които АГУ е вградена в автомобила при неговото производство. Бутилката да не се монтира в пространството на автомобила, предназначено за транспортиране на хора.(2) Бутилката трябва да бъде сигурно закрепена към автомобила, за да се предотврати приплъзване, завъртане и изместване. Монтажът трябва да се извърши в съответствие с инструкциите на производителя на бутилката.(3) Бутилката трябва да бъде монтирана така, че да няма допир между нея и металните повърхности на автомобила освен в точките на закрепване.(4) При максимално натоварен автомобил най-ниската част на бутилката трябва да бъде на разстояние не по-малко от 200 mm над пътното платно. Не се допуска най-ниската част на бутилката да бъде най-ниската част на автомобила.(5) Бутилката, укрепена с намотки от комбинирани влакна, като стъкло, въглерод, арамид или тел, трябва да се защити от въздействието на ултравиолетова радиация.Чл. 208. (1) Автоматичният клапан по чл. 205, ал. 1, т. 5 , който контролира притока на газ към системата за гориво, и клапанът за ограничаване на излишния приток на природния газ по чл. 205, ал. 1, т. 8 трябва да бъдат монтирани директно върху бутилката без допълнителни междинни фитинги.(2) Автоматичният клапан трябва да спира подаването на газ, когато двигателят не работи или се подава друг вид гориво към него.Чл. 209. (1) Устройството за изпускане на налягането по чл. 205, ал. 1, т. 7 , активиращо се при повишаване на температурата и/или от налягане, трябва да се задейства при температура 110 °С.(2) Устройството за изпускане на налягането трябва да бъде изработено от материали, съвместими с природен газ. Проектната му температура трябва да бъде в границите от минус 40 °С до плюс 85 °С.(3) Устройството за изпускане на налягането се използва еднократно.Чл. 210. (1) Към бутилката за природен газ трябва да се монтира херметичният кожух, който да покрива всички елементи, монтирани на бутилката, с изключение на случаите, когато бутилката е монтирана от външната страна на автомобила и устройствата й са предпазени по подходящ начин от замърсяване и вода.(2) Херметичният кожух трябва да бъде постоянно свързан с атмосферата посредством маркуч или тръбопровод със светло сечение не по-малко от 450 mm2.(3) Вентилационният отвор трябва да бъде насочен надолу извън автомобила. Газът, изтичащ от него, не трябва да може да попадне в пространството под ауспуха на автомобила и към детайли с повишена температура.(4) Херметичният кожух и свързващите маркучи или тръбопроводи трябва да бъдат херметични при налягане 10 kPa.Чл. 211. (1) Газопроводите на АГУ трябва да са изработени от сертифицирани от производителя материали за АГУ на природен газ, а разпределителните устройства - от корозионноустойчив материал.(2) Газопроводите се монтират по такъв начин, че да не могат да бъдат повредени от вибрации и повърхностите им да не могат да се трият в елементите на автомобила. Разстоянието между две точки на закрепване на газопровода не трябва да превишава 1 m.(3) В местата на закрепване тръбите трябва да бъдат захванати така, че да няма контакт метал с метал.(4) Газопроводите не трябва да се разполагат в зони, в които се монтира крик за повдигане на автомобила.Чл. 212. Съединенията между елементите на АГУ трябва да са разглобяеми, да бъдат възможно най-малък брой и да се разполагат в удобни и достъпни за проверка места.Чл. 213. Газопроводите от неръждаема стомана трябва да се присъединяват посредством фитинги от неръждаема стомана.Чл. 214. (1) Газопроводите, преминаващи през пътническото отделение или през затвореното багажно отделение на автомобила, трябва да са с възможно най-малка дължина. В тези отделения не се допуска наличието на съединения с изключение на съединенията на херметичния кожух и съединенията между газопровода и устройството за пълнене на бутилката.(2) Съединенията между газопровода и устройството за пълнене на бутилката трябва да имат защитно покритие, устойчиво на въздействието на природен газ, и възможност за изпускане директно в атмосферата на евентуални пропуски на газ.Чл. 215. (1) Накрайникът за пълнене на бутилката по чл. 205, ал. 1, т. 10 трябва да бъде осигурен срещу завъртане и защитен от замърсяване и попадане на вода, а когато е монтиран от външната страна на автомобила, той трябва да се показва извън МПС не повече от 10 mm.(2) Когато бутилката е монтирана в багажното отделение на автомобила, накрайникът за пълнене на бутилката трябва да бъде монтиран извън автомобила или в отделението за двигателя.Чл. 216. Не се допуска елементите, от които е изградена АГУ на природен газ, да се използват за съхранение или транспортиране на друг вид гориво към двигателя на автомобила.Раздел VIIИзпитване на АГУЧл. 245. Бутилката, предназначена за съхранение на природен газ като гориво за АГУ, трябва да се изпитва хидравлично на якост при налягане 30.0 МРа и на плътност след монтиране на всички елементи, с въздух или инертен газ при налягане 20 МРа.Чл. 246. Елементите на АГУ след монтиране се изпитват на плътност при работно налягане.Раздел ХБезопасна експлоатация на АГУЧл. 321. Собственикът или ползвателят на АГУ е длъжен:1. да осигури нейната безопасна и безаварийна експлоатация и да я поддържа в съответствие с изискванията на наредбата и техническата й документация;2. да осигури ремонтирането на АГУ само от лица, получили разрешение за извършване на тази дейност от председателя на ДАМТН или от оправомощени от него длъжностни лица от ГД "ИДТН" по реда на чл. 353 ;3. преди да започне зареждане на АГУ, да изключи двигателя, радиокасетофона, монтиран в автомобила, мобилния си телефон и всички други уреди, които могат да предизвикат искра при работата си;4. (нова - ДВ, бр. 32 от 2006 г.) да не управлява автомобила без стикерите по чл. 362, ал. 4 или със стикер с изтекъл срок на валидност.Чл. 322. Собственикът или ползвателят e длъжен да прекрати незабавно експлоатацията на АГУ при:1. повишаване на налягането или температурата в нея над допустимите стойности, посочени в техническата й документация, като преди това изведе автомобила от зоната с повишена температура;2. откриване в елементите под налягане и съединенията на деформации, дефекти или пропуски на газ;3. недопустимо изместване или повреда на укрепващите елементи;4. наличие на неизправно предпазно устройство;5. неизправност на спирателната или регулиращата арматура;6. случаи, посочени в инструкцията й за експлоатация.Чл. 323. При откриване на недопустими пропуски на газ в АГУ:1. се спира двигателят на автомобила;2. се проветряват загазените помещения (например гаражът, в който е паркиран автомобилът, и др.) и купето на автомобила;3. се взимат мерки да не се извършват дейности, свързани с искрообразуване или ползване на открит пламък.Чл. 324. Откриването на пропуски на газ от АГУ се осъществява с помощта на пенообразуващо вещество или газсигнализатор.Чл. 325. Не се допуска елементите на АГУ да се нагряват до температура по-висока от 50 °C.Чл. 364. След извършване на първоначален технически преглед на газопроводите, съоръженията, инсталациите и уредите за природен газ, за които има наредби по чл. 7 ЗТИП , и след издаване на разрешение за експлоатация на газопроводите, съоръженията, инсталациите и уредите за природен газ, за които няма наредби по чл. 7 ЗТИП , органите за технически надзор заверяват с подпис и печат ревизионната книга и я предават на собственика или ползвателя заедно с акта за първоначален технически преглед или разрешението за експлоатацияНАРЕДБА за устройството и безопасната експлоатация на преносните и разпределителните газопроводи и на съоръженията, инсталациите и уредите за природен газПриета с ПМС № 171 от 16.07.2004 г., обн., ДВ, бр. 67 от 2.08.2004 г., в сила от 3.09.2004 г., изм., бр. 78 от 30.09.2005 г., в сила от 1.10.2005 г., изм. и доп., бр. 32 от 18.04.2006 г., в сила от 1.01.2007 г., изм., бр. 40 от 16.05.2006 г., в сила от 5.05.2006 г.Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
слeд това май пак е промененаНАРЕДБА за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на газовите съоръжения и инсталации за втечнени въглеводородни газовеПриета с ПМС № 243 от 10.09.2004 г., обн., ДВ, бр. 82 от 21.09.2004 г., в сила от 22.10.2004 г., изм., бр. 104 от 26.11.2004 г., изм. и доп., бр. 32 от 18.04.2006 г., в сила от 1.01.2007 г.Чл. 94. (1) Устройството за пълнене на резервоара да е осигурено срещу завъртане и предпазено от замърсяване и попадане на вода.(2) (В сила от 22.09.2006 г.) Когато резервоарът е монтиран в пътническото или багажното отделение, устройството за пълнене се поставя откъм външната страна на автомобила.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
с нетърпение чакам момента дето някой държавен служител насила ше ме накара да си надупча колата, като ми слагаха газовата изрично предупредих че не искам никакво дупчене на калници, брони или каквото и да било поциганяване на колата с тия черни тапи
 газовата е компромис с двигателя тъй като сме финансово притиснати в милата ни родина, но да ми каже някой да си надупча колата и да направя компромис и с външния вид - няма да стане!
							
						ex Fiat Bravo GT
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
и кое му е спорното..., слагаме газ за да се возиме по-евтино и съответно по-често, а не понеже много ми е кеф да си спъвам колата и да возя газова бутилка в багажникаjohnfound написа:Това е едно много много спорно твърдение...ivo098 написа:газовата е компромис с двигателя тъй като сме финансово притиснати в милата ни родина
							
						ex Fiat Bravo GT
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Аз не бих нарекал гориво с октаново число 105 "компромис". Да не говорим, за останалите преимущества, изброявани многократно. Дори само екологичната чистота е достатъчен аргумент "за".ivo098 написа:и кое му е спорното..., слагаме газ за да се возиме по-евтино и съответно по-често, а не понеже много ми е кеф да си спъвам колата и да возя газова бутилка в багажника
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
мене октановото число не ме грее, ами това как усещам колатаjohnfound написа:Аз не бих нарекал гориво с октаново число 105 "компромис". Да не говорим, за останалите преимущества, изброявани многократно. Дори само екологичната чистота е достатъчен аргумент "за".ivo098 написа:и кое му е спорното..., слагаме газ за да се возиме по-евтино и съответно по-често, а не понеже много ми е кеф да си спъвам колата и да возя газова бутилка в багажника
 карал съм преди пет години обикновена газова на карбураторна кола, сега карам газов инжекцион, и виждам разликата бензин-газ  
 на газ е по-мудна няма как..
							
						ex Fiat Bravo GT
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Става въпрос за две отделни наредби едната е за метан - "НАРЕДБА за устройството и безопасната експлоатация на преносните и разпределителните газопроводи и на съоръженията, инсталациите и уредите за природен газ ".. другата за пропан-бутан - "НАРЕДБА за устройството, безопасната експлоатация и техническия надзор на газовите съоръжения и инсталации за втечнени въглеводородни газове"
Тоест, който кара на LPG ще трябва да дупчи калници. На метан, може и в отделението на двигателя, както си го и правят де.
							
						
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	
Коментар