Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Газова уредба - Fiat Tipo 1.6 DOHC

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Значи за нивомера е добра идеята . Ти в кутията на сондата имаш достатъчно място. Може да се направи с реленце с нормално отворен и нормално затворен контакт. Като вкл. газовия клапан релето да прехвърля към веригата на полавъка на бутилката а като си на бензин като отпадне захранването на газовия клапан релето да падне и през нормално затворения контакт да ти възтановява оригиналната верига към резервоара. Само остава въпроса с напасването на съпротивленията на двата поплавъка ама както ти казах не съм мислил още. По отношение на ламбда емулатора то няма значение каква е сондата със или без отопление . Ти така и така само прекъсваш сигналния кабел .Същия емулатор съм го слагал и на Алфа 146 и и на Браво 1,6 и си работи . Направи го точно както е по моята схема като реленцето и всичко останало е на платката и в една малка кутийка и не го мисли . Двувалката не е много капризна . Достатъчно е само да не ти трупа грешки . Защото като отчита бедна или богата смес почва да се мъчи да я коригира , да върти стъпковия мотор и да бърника предварението , което пък преди всико се отразява на разхода . За сондата знам че е екраниран кабела и навремето и аз се чудих кво да правя и понеже под ръка имах един обикновен екраниран кабел (стерео от типа като за слушалки) и го пуснах него до буксата на сондата дето е отпред до фара . Там по едното жило взимам синала и го пращам до емулатора а по другото се връща и пак на буксата отпред . екранировката на двете жила си я фащам на маса и това е. Не съм сигурен ама си мисля че в краен случай и с обикновенни жици може да стане . Все мак мисля че с екранировка е по професионално . Преди монтажа само подай захранване на схемата да видиш релето дали ти превключва правилно веригите и провери емулатора дали дава правилните напрежения за да не си изгориш компа . А на Велико Търново ще предам поздрави , аз съм тука от година и половина заради работата инъче събота и неделя съм в Шумен. Двувалката върши добра работа с пътуването а и с газта си е ефтинко. Все още не съм станал тукашен зет :D . Инъче не съм знаел че Търново е краен квартал на Варна , по скоро знам че Варна е пристанище на Шумен :D . Но както и да е . Поздрави !!!
    не подценявайте италианските коли
    Tipo 1.6 (149.C2.046)

    Коментар


      #62
      Забравих да ти кажа за плочката . По принцип не се лепи или набива ами си има една тънка периферия което при монтажа влиза плътно в карбуратора почти до дроселната клапа без разбира се да я подпира. Може като си пробвал да я местиш да се е спекла с времето от бензинови пари от температура и т.н. С леко завъртане наляво надясно ще излезе . Поне мойта е така -влиза плътно не се залепя или каквото и де . Просто я натиках и готово . Аз другата седмица ще ти проверя още в петък след обяд като се прибера и ще ти пиша тук в темата дали има плочка. Ако има и искаш да ти купя ще я взема в Събота и ще се разберем как да ти я пратя .
      не подценявайте италианските коли
      Tipo 1.6 (149.C2.046)

      Коментар


        #63
        Да колега прав си за това, че при монтажа на ламбда емулатора се прекъсва само сигнала на сондата. Просто казвам, аз на какъв тип сонда съм го сложил. Колкото до жиците, пуснал съм сигнална 4-ка, 0,22 мм2 е сечението, не е кранирана. Проблеми няма, всичко работи коректно.
        Fiat Bravo 11'97
        1.4 12V A/C

        Коментар


          #64
          Да така аз на другите коли на които съм го слагал е без екранировка и няма проблеми. Само че за пръв път го монтирах на моята кола и затова реших да го екранирам за всеки случай изхождайки от мисълта, че щом на двувалката заводски са сложили екраниран кабел явно има защо . те на по новите модели май вече не ги екранират. Ама като цяло съм доволен още повече че на тази схема може да се регулира фронта на импулса. Както съм писал по горе не съм си играл да го гледам на осцилоскоп ама си го напаснах по мултицета като съм мерил и как точно работи сондата на бензин. Между другото сондата е удобна и за настройка на газовата. Преди го правех на моята кола ама последно есента като я мерих вече се беше опекла и почти не прави корекция . Но пък това не ми пречи да си карам на газ и не ми се занимава да сменям сондата . То са излишни капиталовложения. Ако някога реша да карам на бензин ще му мисля .
          не подценявайте италианските коли
          Tipo 1.6 (149.C2.046)

          Коментар


            #65
            На Бравото ’97 год. ламбдата не е с екранирани кабели, проверено. По спомени като настройвах моя емулатор горе-долу на средно положение се оставя тримера, гледано е и на осцилоскоп. Но това все пак си зависи и от самия тример, който е многооборотен, но все пак зависи колко са завъртанията от край до край. Както казваш ти и с мултиметър става настройката.
            Fiat Bravo 11'97
            1.4 12V A/C

            Коментар


              #66
              Значи, днес разкарах дебелите маркучи 16-ки и свързах по оригиналната схема парното. Освен това окончателно свързах блока с релетата. Чудесна работа ми вършат клещите за кербоване на кабелните обувки - свръзките стават - все едно от Торино така са излезли. Най-лявото реле на снимката си мисля да го избуша и вътре да монтирам платката на емулатора.
              Прикачени файлове

              Коментар


                #67
                Чакам с нетърпение да видя симулатора наврян в малката кутийка на релето. Аз по принцип обичам да ми е удобно за работа и съм го направил в по-голяма кутийка. Успех в начинанието-ламбда емулатор.
                Fiat Bravo 11'97
                1.4 12V A/C

                Коментар


                  #68
                  То не е толкова сложно - дет’ се вика - работа за кръжочници. Днес изработих платката и напоих елементите. За утре остава да го подкарам. Лошото е, че констатирах, че зрението ми се е влошило.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #69
                    Похвално . Много старателно си го направил колега . Имай предвид че трябва да е добре херметизирано че може да се скапе ако се намокри , а и ако вземе да прехвърли 12 волта към компа на колата -познай . Инъче очаквам с интерес развитието . Но както ти бях казал вземи го пробвай извън колата да видиш дали ти е точен сигнала преди да го закачаш към компа. Днес следобед ще мина да видя дали има плочка за Двувалката . Поздрави !!!
                    не подценявайте италианските коли
                    Tipo 1.6 (149.C2.046)

                    Коментар


                      #70
                      Не бях се сетил да херметизирам устройството и добре, че ми напомни. Още утре ще намажа със силикон цялата основа и между корпуса и основата. Иначе веднага си тръгна емулатора, след подаване на напрежението. Тримера го оставих в средно положение. Чудех се дали да не го заместя с два постоянни резистора от 5,1 килоома, но го оставих така. Даже не съм разпробивал отвор в корпуса за донастройка с отверчица. Само за светодиода пробих, за да имам визуален контрол за работоспособността. Ето снимки от днешната ми работа. За утре остава да херметизирам корпуса и да го пръсна с черния мат.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #71
                        Проверих ама плочка няма. Пиша чак сега защото днес се занимавах с моя комп че напоследък беше опитно зайче и имаше нужда от преинсталиране. Надявам се от някой колега да има . Тая ми каза в магазина , че може и да се намери и пак ще проверявам . Ама лошото е че на теб ти трябва сега. Инъче емулатора ме кефи само се замислих защо при теб горната граница е над 1 волт. При мен е около 0.8-0.9 макс. дане би да си подменил някой резистор. Най -после намерих и снимките на моя емулатор.
                        Прикачени файлове
                        не подценявайте италианските коли
                        Tipo 1.6 (149.C2.046)

                        Коментар


                          #72
                          Много хубав ти е станал емулатора. Пък с плочката ще видим какво ще правим. За напрежението какво да кажа - незнам защо е така. Използвал съм само посочените на схемата резистори, но и те си имат някакъв толеранс, пък и измервтвлните уреди не са кой знае колко точни. Особено моя.

                          Коментар


                            #73
                            абе мисля си че 1 волт не много . Ако искаш може на изхода на схемата дето има един делител да увеличиш малко единия резистор и ще падне малко напрежението . Но е възможно и да е от показанието на уреда. Значи на моя мултицет като му падне батерията почва да показва малко повече .Примерно съм имал такива дилеми защо например динамото ми презарежда тъй като уреда ми е покавал 15 волта а то било от батерията. ако и твоя е такъв може и да има нещо такова . Проблема е че такива уреди ползват батерията за опорно напрежение и като падне малко бяга и настройката им. За плочката незнам какво да кажа . Нали ти викам таз каза че ще провери. Значи тия в тоя магазин в Шумен си имат и техен сервиз за газови и май че някои от плочките си ги правят сами - да речем хващат някой стругар да ги дяла по размер. Навремето като купувах мойта и като има казах че колата е Типо 1,6 оная ме пита - " Да не е двувалката ". Викам да и тя ми вика ей това е плочката с друга няма да стане . Даже като я купих беше предварително одялана за да влезе под дюзата. Не че аз не я кастрих още малко. Но тогава си мисля че тя ми каза че е тяхна изработка и че са правили няколко такива коли , даже ми предлагаха да ида в техния сервиз да ми я монтират плочката че нямало да мога сам . Естествено им отказах и си я слагах сам. Но в момента явно не се търси и затова няма. то не останаха двувалки. Ама не им пречи да изкопаят отнякъде. След две седмици ще съм отново в Шумен и пак ще намина оттам да питам ако дотогава не намериш. Но недей да дупчиш инжекцията за щуцери че после няма оправяне . В краен случай може да се напасва някоя друга плочка която горе долу да влезе хем под дюзата хем да застъпи в отвора . Може да видиш на баща си на типото да извадиш плочката и да вземеш размерите със шублер и после на магазина и да си избираш. Даже може да махнеш кутията на филтъра и разните там чаркалаци и така да идеш до магазина и да си мериш на място . Аз така съм мерил и за други коли .
                            не подценявайте италианските коли
                            Tipo 1.6 (149.C2.046)

                            Коментар


                              #74
                              Бях споменал по-напреди, че колегата bubachko, от нашия форум ще си бракува двувалката. Тя е с газова и днес след работа ходих да взема от него смесителната плочка. Взех даже и шланговете от изпарителя до плочката с тройника и оная въздухозаборната фуния, която е преди въздушния филтър. Изпарителя му е монтиран в десния калник, както при мен. Огледах и от къде "хваща вода" изпарителя - от горния щуцер на моното последователно с два шланга ф8мм. Така! До тук добре.Ще сложа снимка на смесителната плочка. Пилена е с ъглошлайфа, заради дюзата и има дефекти в пръстена с отворите. Така ли трябва да бъде?
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                #75
                                Точно така трябва да е . Значи тази ми се вижда доста опилена ама няма да й пречи. Мойта е малко по скромно дялана . Но принципа е че, около дюзата се подрязва така на конус за да си легне дюзата отгоре . На мойта плочка като я пилих я слагах поне 10 пъти докато дойде точно и така се получи че, дюзата като й затегна болчетата леко притиска плочката. Ама виж сега това са подробности. Така или инъче плочката е едно към едно с мойта. Явно да ти кажа може и някой друг да ги е правил тия плочки -може да не са тия от Шумен дето си мислех. Ами слагай я смело и карай . Оная пласмаса дето е около дюзата аз съм я махнал . С нея се получава ограничаване на въздуха или нещо такова . Колата работи едно към едно с бензина много стабилно ама няма вървеж и гори повече. Като я тествах с тая пласмаска едвам вдигна 140 км. А без нея с оптимални настройки си вдига около 150-160 на 4-та. Но ти ще си имаш доста време и мерак да експериментираш. Така че ще чакам да видим какви са ти впечатленията след първите тестове.
                                не подценявайте италианските коли
                                Tipo 1.6 (149.C2.046)

                                Коментар

                                Working...
                                X