Здравейте колегиКакви са признаците на спечени мембрани. как да разбера дали вече са за смяна. сменях ги веднъж още като купих колата т.е повече от 2 години. и преди някой да каже - "не върви и гори повече" ще кажа че тя баба ЯГА не си вържи и гори много още от предната смяна, така че това ми опада автоматично като критерий.Сега ми прави един проблем който си мисля че е от там. Понякога /напоследък все по често/ като изключа от скорост оборотите си остават високи например карам съм със 60 км/ч на 2000об , изключвам от скорост, а оборотите остават на 2000 още около 5-10 сек, след което падат. това го прави само на газ и при топъл мотор. Ако превключа на бенз веднага си падат на 700-900, Изфорсирам за да обърна отново на газ и пак застават за около 10 сек. на 2000-2200 /зависи колко съм натиснал педала на газта/. не съм забелязал закономерност в появата на този проблем - когато си иска го прави друг път не. Колата е марея 1.6 97 г. а уредбата е обикновенна /беше ЛКС/. 
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
питане за мембрани на изпарител
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
смени си възд филтър първо и малко пипни настройките. въобще не е задължително да е от мембрани, не че не може, но този ефект го има и при кофти настройка. можеш да почистиш и моторчето, но там където запушва дупката- бъркаш с клечка за уши. нищо, че на бенз е окLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
не прави го по отдавна но рядко. сега започна по често да задържа високи обороти все едно че е на смукач /както на баща ми москвича едно време/pakumba написа:да, настройка на изпарител. да не би да задържа оборотите след смяната на филтъра?F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
много добре знам какъв е ефекта- доскоро го имах, като карах с вакуумен изпарител. тогава чистех честичко моторчето- но не самото него, а так, където запушва дупката за въздуха и се оправяше. откакто смених изпарителя с ел нямам този проблем /стария вакуумен беше с чисто нови мембрани, сменени от мен/ препоръчвам ти като начало реглаж и почистване на което ти казах и след това да сменяш мембрани. имай предвид, че са големи боклуци мембраните от 20 лв- български. дори не пасват точно по дупките....Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
май пропуснах да уточня изпарителя е електрически. мембраните не ги знам какви са. сега през почивните дни ще разглобя МПХ и ще го почистя. дано се оправи ще брикна и до дросела и до плочката /поне докъдето стигна/ :Dpakumba написа:много добре знам какъв е ефекта- доскоро го имах, като карах с вакуумен изпарител. тогава чистех честичко моторчето- но не самото него, а так, където запушва дупката за въздуха и се оправяше. откакто смених изпарителя с ел нямам този проблем /стария вакуумен беше с чисто нови мембрани, сменени от мен/ препоръчвам ти като начало реглаж и почистване на което ти казах и след това да сменяш мембрани. имай предвид, че са големи боклуци мембраните от 20 лв- български. дори не пасват точно по дупките....F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
1.вчера разглобих МПХ и го почистих. беше мармалад имаше наслоени около милиметър дебел слой от мазнина. не нагар а мазнина. предполагам че от картерните пари, които се връщат в колекторите. резултатът - запалих и оборотомера закова на 2500 - 2700 оборота. оставих го да работи но оборотите не падаха. изфорсирах /мислех че жилото на газта е заяло нещо/ но нищо не стана. изчаках докато се включи перката междувременно оборотите паднаха до около 1500 /вече бях решил че МПХ се е прецакал при почистването/. загасих мотора изчаках 10 мин , запалих и мотора заспа на 800 - 900 оборота.Този експеримент го направих и на газ и на бензин. Извода е че мотора си прави каквото си реши независимо от горивото. 2. докопах се до изпарителя с идеята да го врътна. е да ама не. врътката е нещо заяла и не помръдва. Явно е клеясала. Достраша ме да не я счупя и се отказах. => смяна на изпарител/или мембрани/ и без това съм му вдигнал мерника.сега ще покарам 3-4 дена да видя как ще се държи и после пак ще я мятамpakumba написа:смени си възд филтър първо и малко пипни настройките. въобще не е задължително да е от мембрани, не че не може, но този ефект го има и при кофти настройка. можеш да почистиш и моторчето, но там където запушва дупката- бъркаш с клечка за уши. нищо, че на бенз е окF/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
не може да е клеясала- ти си въртял врътката за източване на боклуци вероятно. няма как да клеяса тази на оборотите, защото не е стегната в нищо, а натиска една пружинка.... ако ти го прави и на двете горива е ясно- моторче празен ходLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
не знам какво е станало, но не съм пипал врътката за боклуците. знам я коя е.моят изпарител е монтиран зад халогена нямам кора под двигателя и всички боклуци се мятат отгоре му. като добавиш че не е пипан повече от година....Сега позавъртях около 30-40 км и имам малко впечатления. 1. след почистване на МПХ и дросела ДВГ работи малко по равномерно и реагира по добре при подаване на газ.2. при всяко палене оборотите на празен ход се заковават където си искат /веднъж на 1000, вторият път на 1300 и т.н застават някъде и така си работи./ гася, паля отново и вече сме на други стойности.3. има разлика в обороти на празен ход между газ и бензин - ако на бензин са 1000 след превключване на газ застават на 1200-1300 т.е + 200об, обръщам пак на бензин и отново се връщат на 1000.4. до заветните 700-800 не стигнах макар че колата си загря добре.5. май темата ми е за раздел бензинови двигатели така че ако модераторите преценят нека я преместят.П.С без диагностика няма да се разминаpakumba написа:не може да е клеясала- ти си въртял врътката за източване на боклуци вероятно. няма как да клеяса тази на оборотите, защото не е стегната в нищо, а натиска една пружинка.... ако ти го прави и на двете горива е ясно- моторче празен ход
  
							
						F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
колеги, продължавам тази тема, защото проблема си остава. след интервенциите преди 2 месеца, имаше подобрение, но не за дълго. От може би 2 седмици или малко повече проблема се повтаря. отново откачих акумолатора, но този път нищо не стана. повторих и пак нищо не стана. на бензин колата си работи добре, а на газ задържа оборотите високи. тъкмо реших да отида на така дълго отлагания елкон и колата започна да мирише на газ. проверих маркучите и установих че имам две скоби, които не стягат добре, а от там изтича по малко газ.подмених ги, но миризмата си остана. няколко дни се опитвах да локализирам източника и установих че идва от ауспуха. т.е. от там мирише на неизгоряла газ. в движение не се усеща, но на сфетофар на място направо ще се удуша ако прозореца е отворен. Навъртях врътката за притока на газ, почти до край с цел да направя сместа по бедна, защото очевидно в момента е богата. Резултата беше нулев. и така стигнах до газаджия днес. Човека ровичка и провери всички връзки за изтичане на гориво и установи че такова няма. запалих мотора и веднага се размириса. започна да стиска с клещи маркуча точно преди смесителя и после да отпуска. повтори тази операция няколко пъти, побърника отдолу при изпарителя и каза че сместа е богата и мембраните са за смяна. навил винта за празния ход до край, но изпарителя пак пускал много газ. какво мислите колеги. този извод ми се вижда логичен, но нещо нямам вяра на методите за проверка, не закачи колата на газ анализатор или нещо такова. по типичния гаражен метод с клещите. много съмнително ми стана.F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Щом не затваря добре ще трябва да смениш и гумичките и да провериш лостовите механизми да не засядат някъде, те гумичките са по важни от самите мембрани. Мембраната за високото налягане която е отзад при водната риза на изпарителя има за цел да редуцира налягането до някаква стойност и ако тази стойност е много висока другата мембрана също не може да оправи нещата и никога не може да се вкара в режим въпросният изпарител. Също така при някой изпарители това налягане се регулира с дебелината на гумичката и ако искаш всичко да е както си трябва се сменят мембраните от човек който има нужните инструменти да замери наляганията на изпарителя. Разбира се можеш и сам да си смениш всичко и изпарителя да работи съвсем нормално. За мен проблема ти е в гумичките на изпарителя и затова не може да се регулира.
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	
							
						
Коментар