Газовото си е риск откъдето и да го погледнеш. И да ГИ също гърмят. Преди няколко дни един колега със Сеат и ГИ му гръмна. Щетите - Колектори, Дросел, Филтърна кутия, Датчик за температурата на входящия въздух. Цена за новите части - ~ 3000лв. За на старо още не е събрал информация. Заключението на специалистите - кофти газ. Автомобила имаше монтиран предпазен клапан - 1бр. Не е спасил нищо. Добре че не сложих и аз че се бях замислил преди месец.Вярно, че не се случва на всеки и че е малшанс но.......................Все пак ако се слага газ то избора е скъп ГИ! Например BRC ~ 1700лв. Успех.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обикновенна газова/пластмасови колектори.. как и защо???
Collapse
Заключена тема
X
X
-
аз докат избия 2000 лева може кола да не е останалаDanchojn написа:Газовото си е риск откъдето и да го погледнеш. И да ГИ също гърмят. Преди няколко дни един колега със Сеат и ГИ му гръмна. Щетите - Колектори, Дросел, Филтърна кутия, Датчик за температурата на входящия въздух. Цена за новите части - ~ 3000лв. За на старо още не е събрал информация. Заключението на специалистите - кофти газ. Автомобила имаше монтиран предпазен клапан - 1бр. Не е спасил нищо. Добре че не сложих и аз че се бях замислил преди месец.Вярно, че не се случва на всеки и че е малшанс но.......................Все пак ако се слага газ то избора е скъп ГИ! Например BRC ~ 1700лв. Успех.Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
Коментар
-
Да но ефтините са още по-голям риск! Правих сериозно проучване и се отказах по ред причини. Всъщност единствения плюс е цената на газта. Още повече, че ако не навъртате достатъчно километри, че да избиете газовото за няколко месеца си е набутване от всякъде. Например ако ще се изплаща 2 години, все едно през това време да карате на двойно по-скъп бензин.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
кво толкова им се плашите на тези газови не мога д аразбера. хората си слагат и си карат и си свиркат, докато тука по 2 години се чуди някой дали да слагал или не. на всичките си коли съм имал газови, а те са точно 5 на брой. всякакви- от карбуратор до пълна ижекция. на бравото както казах вече гръмна 2 пъти, единия път нищо не стана/нямам кихакли дори/, а другия път прасна кутията на възд филтър. купих си за 25 лв друга и я смених за 20 минути. това ми е целия килипир по гърменто за 50 000 км. на тоя му гръмнало, на другия му гръмнало- еми че на нов туарег на 25 000 км се сменя кардан значи ли че трябва да спрат да ги карат хората? слагайте си газчицата, кихалки както си трябва, имайте усет към нещата и си потдържайте добре машината и няма да гърми. иначе, ако имате финансова възможност си карайте на бенз и тва е, никой не спори кое е по добротоLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
С ГИ никога няма ти гръмне, ако гръмне ела аз щи купя нов колектор
Аку случаино се решиш на обикновенна в което вече много се съмнявам кихалки се слагат по една на всяка тръба , на тоя мотор има чудесни места за тях разбира се обаче трябва да се дупчи колектора, на всяка от тръбите се слага по една кихалка като клапанче, метална, цилиндрична с пружинка много тарикатска и вършеща работа. Слага се преди връзката на пластмасовия колектор с металния. Надявам се всичко това което ти пиша да е излишно защото няма да сглупиш да сложиш обикновенна АГУ и все да и трепериш че все пак може да кихне и ако е яко клапаните могат да се забият в капака или да цъфнеш кат майска роза колектора
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Никога е силно казано. Горе описах един случай, с диагноза кофти газ. От там нататък не знам. И аз искам да сложа газ, не ме разбирайте погрешно, бензина пак отива нагоре. Лошото, е че няма гаранция дали ще икономисаш в крайна сметка.Slavi_Lancia написа:С ГИ никога няма ти гръмне, ако гръмне ела аз щи купя нов колектор
Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Слагаи ша икономисаш вервай ми. Верно ша береш малко ядове в началото до де сичко си доиде на място ма после ша се родиш. А може и да не береш ядове ако ти я сложат както трябва
Наи малкото ще си по екологично чист учасник в движението а тва не е малко, поне аз много държа на екологията вече, и тея с големите джипове и камиони по 3-4 хиляди кубика ми иде да ги пратя в газовите камери. Да подишат малко чист въздух
Друго си е на газстанцията кат ми сипят за 18 лев и бутилката се напълни и знам че ще доида от пловдив до софия и ще се върна обратно за тези пари. А на бензиноколонката цифрите на левовете се въртят с 2000 оборота в минута а на литрите едва помръдват
Аз съм голям фен на газта да знаете, и аз съм имал няколко коли на газ брал съм ядове но не се отричам от нея, и пак ще слагам и ще слагам и на следващите ми коли.
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
А що не пробваш един път с едно дизелче.Повярвай ми,по малко ядове ще береш,по-евтино ще ти излезе и кефа от карането е по голям.Газта е трагедия.Хем върви по лошо,хем стоиш на тръни като караш да не би да гръмне нещо отпред и всички икономии да ти отидат на вяръра и направи поразии,хем в пари е колкото дизела.Пожелавам ти едно дизелче.Slavi_Lancia написа:Аз съм голям фен на газта да знаете, и аз съм имал няколко коли на газ брал съм ядове но не се отричам от нея, и пак ще слагам и ще слагам и на следващите ми коли.
Коментар
-
съмнявам се дизела да върви колкото бензинка (естествено имам предвид с ГИ) а и разликата газ/дизел е доста голяма като цена, чак по ефтино да идва, това немога да го повярвамStefan Hadjov написа:А що не пробваш един път с едно дизелче.Повярвай ми,по малко ядове ще береш,по-евтино ще ти излезе и кефа от карането е по голям.Газта е трагедия.Хем върви по лошо,хем стоиш на тръни като караш да не би да гръмне нещо отпред и всички икономии да ти отидат на вяръра и направи поразии,хем в пари е колкото дизела.Пожелавам ти едно дизелче.Slavi_Lancia написа:Аз съм голям фен на газта да знаете, и аз съм имал няколко коли на газ брал съм ядове но не се отричам от нея, и пак ще слагам и ще слагам и на следващите ми коли.Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
Коментар
-
Ами не пробвам дизел щот се опасявам да не ми харесаStefan Hadjov написа:А що не пробваш един път с едно дизелче.Повярвай ми,по малко ядове ще береш,по-евтино ще ти излезе и кефа от карането е по голям.Газта е трагедия.Хем върви по лошо,хем стоиш на тръни като караш да не би да гръмне нещо отпред и всички икономии да ти отидат на вяръра и направи поразии,хем в пари е колкото дизела.Пожелавам ти едно дизелче.Slavi_Lancia написа:Аз съм голям фен на газта да знаете, и аз съм имал няколко коли на газ брал съм ядове но не се отричам от нея, и пак ще слагам и ще слагам и на следващите ми коли.
Когато стане нещо по бензиновия ми мотор все се сещам че тва дет ми се е развалило при дизела го няма
ама там пък има други неща, а и беше времето когато можеше да се намира нафта сега и с наи икономичния дизел не може да ми легне толкова тънко. ето пловдив софия е 280 км отиване и връщане по 5 нафта да гори са 14 литра х 2лв са си 28 лева къде са 28 къде са 18. Иначе няма спор един дизел върви доста повече от тва куцо пиле
еле пък JTD
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
бе той че въври повече в някой случай върви, зависи кой кога го кефи да има мощност- дали на ниски или на високи. а че е по -скъп като разход на 100 не мисля, че има кво да се спори. а пък като се тъгне с обслужването е уджас- вчера четох на колегата Оги темата за алтернатора- 450 леа ремонт с ролки с ремък и лагери и четки. за 1,6 16 ремъка е 13 ле, ролката е 25, лагерите едва ли са повече от 15-20 лв максимум, четките 5-6 леа и тва е. с всички цени на дизела е така като почне да се троши. от друга страна пък самия двигател е по -надежден ... уж. ама като караме коли 10 употреба, това вече няма значение. на дизелите им завиждам само как качват байритеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
1.Дизела може да върви и повече от брнзинка.Ако е пък на газ,въобще да не говориме за вървене.В такива случаи се говори за придвижване.2.При градски режими на каране консумациите са изравнени ,а може и да е в полза на дизела.Зависи от колата.Вземи молив,пиши и смятай.С приказки не става-със сметки става.Придържайте се към тематаМодераторски екип на fiat-bg.orgreter написа:съмнявам се дизела да върви колкото бензинка (естествено имам предвид с ГИ) а и разликата газ/дизел е доста голяма като цена, чак по ефтино да идва, това немога да го повярвамStefan Hadjov написа:А що не пробваш един път с едно дизелче.Повярвай ми,по малко ядове ще береш,по-евтино ще ти излезе и кефа от карането е по голям.Газта е трагедия.Хем върви по лошо,хем стоиш на тръни като караш да не би да гръмне нещо отпред и всички икономии да ти отидат на вяръра и направи поразии,хем в пари е колкото дизела.Пожелавам ти едно дизелче.Slavi_Lancia написа:Аз съм голям фен на газта да знаете, и аз съм имал няколко коли на газ брал съм ядове но не се отричам от нея, и пак ще слагам и ще слагам и на следващите ми коли.
Коментар
-
Данни на Оги дадени в темата за разход на дизел: 6,7л/100км - градско (минимален)=> 6,7 х 1.87 = 12,35 лв/100км градско.Данни на друг колега за разход на газ ргадско: 10л/100км - градско (твърдо установен)=> 10 х 0,91 = 9,10 лв/100км градскоЦените на горивата са взети от http://www.lukoil.bg/ на дата 19.06.2009.Аз доколкото съм учил математика: 9,10 < 12,35. Изравняват се в парична стойност при разход на газ градско: 13,6л/100км Извод: И на приказки, и на молив - на газ е по-евтино.Stefan Hadjov написа:Вземи молив,пиши и смятай.С приказки не става-със сметки става.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар