masterkar написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моля за съвет относно ГИ
Collapse
X
-
Ламбда газ не значи Авто газ/LPG/.A значи ГУ с ламбда контрол на газовете.Както при бензина те биват два вида;с една дюза и с 4 дюзи при 4 цил.двигател.Няма 1-во,няма 2-ро поколение.Едновременно се родиха.Има моноинж.газов инжексион и мултиинж.газов инжексион.А вие си ги наричайте както искате.И двете системи са с ламбда контрол на газовете и се различават само по броя на дюзите и разлики в софтуера.
-
Прав си колега!
Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
Г-н Хаджов,моите уважения към вашите познания,но мисля ,че тук сте в грешка.1.Системите от т.нар. 2-ро поколение или иначе казано АГУ с Ламбда контрол и АГУ - 3-то поколение или т.нар ГИ са коренно различни.Основните разлики са: 1. Редукторите на налягане са различни и докато при АГУ с ламбда контрол се използва "стандартен" изпарител било то електрически и вакуумен,то при ГИ изпарителя работи най-малкото на различно налягане,което по-съвременните модели го поддържат като константа,независимо от натовареноста на двигателя.2.Контролера на Ламбда контрола работи с данни от ТPS и показания от ламбда сондата, независимо от други параметри,докато контролера на ГИ ползва най-вече информацията за инжекторното време на бензиновите инжектори,МАP,налягане на газта в рейката,температура на газта в рейката,температура на охлаждащата течност,RPM и връзването на ламбда сондата в повечето случай е за мониторинг,като тя не влияе при изчисляването на времето на газовите инжектори и може да не бъде връзвана.3.Както споменахте при ГИ имаме газови инжектори,а при ламбда котрола е едно клапанче,дюза или както искате го наричайте.Иначе казано контролерите на двете системи взимат информация от съвсем различни датчици и докато при уредби с ламбда контрол добрата работа на двигателя изисква само добра настройка на изпарителя + идеално работещи Ламбда сонда и TPS,то при ГИ се изисква напълно изрядна работа на бензин,за да може да работи добре на газ.Stefan Hadjov написа:Ламбда газ не значи Авто газ/LPG/.A значи ГУ с ламбда контрол на газовете.Както при бензина те биват два вида;с една дюза и с 4 дюзи при 4 цил.двигател.Няма 1-во,няма 2-ро поколение.Едновременно се родиха.Има моноинж.газов инжексион и мултиинж.газов инжексион.А вие си ги наричайте както искате.И двете системи са с ламбда контрол на газовете и се различават само по броя на дюзите и разлики в софтуера.masterkar написа:Stefan Hadjov написа:Ламбда газ е също газов инжексион и единствената разлика е че е с една дюза/моноинжелция/.А този за който ти говориш е с 4-ри/пълна/.
Това изказване на колегата или не го разбирам какво иска да каже или трябва да му се изсмея!
http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htmБи ли пояснил колегата Stefan Hadjov какво има предвид с горния си пост, че нещо не мога да го схвана...
Предполагам, че под "Ламбда газ" няма предвид АГУ с ламбда контрол - 2 поколение, но нека той да изясни ...
Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Колега грешиш!!! Аз съм с ламбда контрол и моя изпарител е като на такъм на ГИ а за датчиците виж сам
Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
Добре де,всичко това дето го казваш е верно и нямам възражения.Има поне още 10 разновидности,които не изброяваш.Това което искам да кажа е че когато имаме ЕДНА дюза или клапанче/както искаш го кажи/имаме МОНОинжекция.Когато броя е равен на цилиндрите имаме МУЛТИинжекция.Какви датчици се ползват,какъв софтуер,какъв алгоритъм това не е интересно в случая..Може да ги наречеш и че са от N-то поколение.Аз не споря за тези неща които уточняваш.И двете системи е редно да бъдат под Ламбда-контрол.Най важния датчик на един инжексион е Ламбда-сензора.Това е обратната връзка,която следи двигателя и прави корекции във всеки момент на неговата работа.А ти твърдиш неща,за които не мога да се съглася.Ако е верно,че 2-рото ти поколение ГИ може и без Ламбда,то аз предпочитам Първото в пъти нищо че е моно.Няма ли ламбда-сонда се връщаш на двигатевли Евро 1.Това беше в миналия век.Позаинтерисувай се повече.Не бъди догматик и не слушай какво ти говорят газаджиите.dudulia написа:Г-н Хаджов,моите уважения към вашите познания,но мисля ,че тук сте в грешка.1.Системите от т.нар. 2-ро поколение или иначе казано АГУ с Ламбда контрол и АГУ - 3-то поколение или т.нар ГИ са коренно различни.Основните разлики са: 1. Редукторите на налягане са различни и докато при АГУ с ламбда контрол се използва "стандартен" изпарител било то електрически и вакуумен,то при ГИ изпарителя работи най-малкото на различно налягане,което по-съвременните модели го потдържат като константа,независимо от натовареноста на двигателя.2.Контролера на Ламбда контрола работи с данни от ТPS и показания от ламбда сондата, независимо от други параметри,докато контролера на ГИ ползва най-вече информацията за инжекторното време на бензиновите инжектори,МАP,налягане на газта в рейката,температура на газта в рейката,температура на охлаждащата течност,RPM и връзването на ламбда сондата в повечето случай е за мониторинг,като тя не влияе при изчисляването на времето на газовите инжектори и може да не бъде връзвана.3.Както споменахте при ГИ имаме газови инжектори,а при ламбда котрола е едно клапанче,дюза или както искате го наричайте.Иначе казано контролерите на двете системи взимат информация от съвсем различни датчици и докато при уредби с ламбда контрол добрата работа на двигателя изисква само добра настройка на изпарителя + идеално работещи Ламбда сонда и TPS,то при ГИ се изисква напълно изрядна работа на бензин,за да може да работи добре на газ.Stefan Hadjov написа:Ламбда газ не значи Авто газ/LPG/.A значи ГУ с ламбда контрол на газовете.Както при бензина те биват два вида;с една дюза и с 4 дюзи при 4 цил.двигател.Няма 1-во,няма 2-ро поколение.Едновременно се родиха.Има моноинж.газов инжексион и мултиинж.газов инжексион.А вие си ги наричайте както искате.И двете системи са с ламбда контрол на газовете и се различават само по броя на дюзите и разлики в софтуера.masterkar написа:Stefan Hadjov написа:Ламбда газ е също газов инжексион и единствената разлика е че е с една дюза/моноинжелция/.А този за който ти говориш е с 4-ри/пълна/.
Това изказване на колегата или не го разбирам какво иска да каже или трябва да му се изсмея!
http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htmБи ли пояснил колегата Stefan Hadjov какво има предвид с горния си пост, че нещо не мога да го схвана...
Предполагам, че под "Ламбда газ" няма предвид АГУ с ламбда контрол - 2 поколение, но нека той да изясни ... 
Коментар
-
Ами доколкото съм чел и разглеждал софтуера на ГИ,които са ме интересували,то ламбда сондата се връзва опционално и в някои случаи ( не казвам,че при всички модели е така) е само и единствено за мониторинг.Обратната връзка става пак чрез нея,но сигналът и рефлектира върху инжекторното време на бензиновите инжектори,а от там на инжекторното време на газовите инжектори.Обратната връзка я има и се покрива поне Евро 3 :DBrava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Ами ако ГИ ти е такъв,че Ламбда сондата ти се включва само на мониторинг то забрави за Евро 3,не може и в Евро 2 да влезеш с този ГИ.Това ще рече,че двигателя ти на ГАЗ работи нормално в отворен цикъл и когато искаш да видиш какво става се включва Ламбдата на мониторинг за да разбереш в даден момент какви са ти отклоненията от нормата.Ами то за това сте дежурно записани за диагностика на ГИ.Това е изключително компромисно решение за малко пари.Има и други,които не действат по този алгоритъм,но не се внасяът у нас,защото ще са непродаваеми заради цената им.Тоя който е измислил да се ползват времената на настройка на инжекторите по данните на бензиновите такива,след като колата работи на газ се е подиграл с бъдещите консуматори на тези ГИ.И да включва ламбда-сондата само за мониторинг.Ми то за това на един му харчи 10,на друг 15 л/100 км.Ами ако след време се запуши възд.филтър и се обогати сместа на Газ,кой ще извърши корекция за да си в Ламбда 1,ако не се ползват във всеки момент данни и.Да се ползват данните на бензиновите ижектори и да се включва само за мониторинг Ламбдата ми се струва смехотворно.Аз за това твърдя,че слагането на газ е разваляне на двигателя,и никоя фирма сериозна производител на ДВГ няма да си го позволи с такъв тип ГИ.За това някои си слагат устройство в колата за да прявят перманентен мониторинг на Ламбдата за да не излезат от нормата.Но това е примитивизъм.Това наблюдение се прави автоматично от Ламбдата в реално време,а не за мониторинг.По тези въпроси мога да ти говоря два дена как стават и с цената на какво,но не ми се занимава повече с неща,които не заслужават внимание.dudulia написа:Ами доколкото съм чел и разглеждал софтуера на ГИ,които са ме интересували,то ламбда сондата се връзва опционално и в някои случаи ( не казвам,че при всички модели е така) е само и единствено за мониторинг.Обратната връзка става пак чрез нея,но сигналът и рефлектира върху инжекторното време на бензиновите инжектори,а от там на инжекторното време на газовите инжектори.Обратната връзка я има и се покрива поне Евро 3 :D
Коментар
-
Г-н Хаджов,аз не споря с вас кое как е направено,защо е направено така и т.н. Мисля,че големите италиански фирми, производители на ГИ имат добра развойна дейност и след като те са написали,че покриват стандарт Евро 3,то те наистина го покриват.Аз искам да Ви попитам с какво се разваля колата,когато се сложи газ?Бих се радвал,ако успеете да се аргументирате добре и ме убедите,че наистина се разваля колата на газ.Може пък хората с АГУ да си свалят уредбите и да минат на бензин след като се аргументирате добре,макар дълбоко да се съмнявам в това.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Не,няма да навлизам в тази тема защото нито имам време нито нерви.А и много колеги от форума се дразнят когато не се пишат ласкави неща за ГУ.Голямите италиански фирми произвеждат от обикновена ГУ,до скъпи газови инжексиони.У нас винаги идва най евтиното и калпаво,по ясни причини.Изискване за Евро 2 е Ламбда контрол 100% в затворен цикъл след загряване,а не мониторинг.За Евро 3 си на светлинни години/трябва ти последователен шприц на дюзите и още много други,за които може да мечтаеш да имаш на ГАЗ/.А како са писали в рекламите ,може да си ги четеш.Аз няма да убеждавам никой да си сваля уредбите.Много хора вече са го направили или са си продали колите и не искат повече да помислят за газ.Всеки си решава сам за себе си как да постъпи.Както виждаш има много хора пък дето са доволни и си карат колите на газ.Въпрос на избор и изградено мнение по въпроса.Хайде да туриме край на обясненията!!dudulia написа:Г-н Хаджов,аз не споря с вас кое как е направено,защо е направено така и т.н. Мисля,че големите италиански фирми, производители на ГИ имат добра развойна дейност и след като те са написали,че покриват стандарт Евро 3,то те наистина го покриват.Аз искам да Ви попитам с какво се разваля колата,когато се сложи газ?Бих се радвал,ако успеете да се аргументирате добре и ме убедите,че наистина се разваля колата на газ.Може пък хората с АГУ да си свалят уредбите и да минат на бензин след като се аргументирате добре,макар дълбоко да се съмнявам в това.
Коментар
-
не ща да се заяждам ,ама чат пат казваш неща без да провериш за какво става въпрос.на бензинов инжекцион компа ако получи информация от ламдата за повече кислородец ко прави ?-точно така ,увеличава по някакв алгоритъм инжекторното време ,по същия начин и намалява инжекторното време ,ако няма кислород в кюнеца.сега като се сметне че за бензин стехиометрично съотношение 14.7, за газ накъде към 15.5-16 ли беше ,забравил съм ,не е толкова важно,та наблюдава се какво време имат инжекторите на бензин , после да кажем се минава на газ ,като това време малце се удължа по някакв коефицент,така че компа и не разбира че е на друго гориво.и да напишеш собствен софтуер ,и да използваш този на производителя на колата ,в кюнеца все и е стихеометрично съотношение.разликата е в преходните режими па има и доста тънкости ,ама тука да кажат по -знаещитередуктора на ГИ дава по високо налягане ,което зависи от вакума в смукателните колектори и не е еднакъв с този на обикновенните уредби ,нито по външен,нито по вътрешен огледпоявиха се и доста ефтини инжекциони ама + монтажа под хиляда май няма .....кофтия момент е че всичко зависи от една камара датчици за бензиновия инж.+още 1/2 за газовия ,после почват теми от сорта как да си махна газовия инжецион-има преди това такава тема.още нещо , като ти се повреди уредбата газаджийте та гледат "падна ли ми ...."Stefan Hadjov написа:Ами ако ГИ ти е такъв,че Ламбда сондата ти се включва само на мониторинг то забрави за Евро 3,не може и в Евро 2 да влезеш с този ГИ.Това ще рече,че двигателя ти на ГАЗ работи нормално в отворен цикъл и когато искаш да видиш какво става се включва Ламбдата на мониторинг за да разбереш в даден момент какви са ти отклоненията от нормата.Ами то за това сте дежурно записани за диагностика на ГИ.Това е изключително компромисно решение за малко пари.Има и други,които не действат по този алгоритъм,но не се внасяът у нас,защото ще са непродаваеми заради цената им.Тоя който е измислил да се ползват времената на настройка на инжекторите по данните на бензиновите такива,след като колата работи на газ се е подиграл с бъдещите консуматори на тези ГИ.И да включва ламбда-сондата само за мониторинг.Ми то за това на един му харчи 10,на друг 15 л/100 км.Ами ако след време се запуши възд.филтър и се обогати сместа на Газ,кой ще извърши корекция за да си в Ламбда 1,ако не се ползват във всеки момент данни и.Да се ползват данните на бензиновите ижектори и да се включва само за мониторинг Ламбдата ми се струва смехотворно.Аз за това твърдя,че слагането на газ е разваляне на двигателя,и никоя фирма сериозна производител на ДВГ няма да си го позволи с такъв тип ГИ.За това някои си слагат устройство в колата за да прявят перманентен мониторинг на Ламбдата за да не излезат от нормата.Но това е примитивизъм.Това наблюдение се прави автоматично от Ламбдата в реално време,а не за мониторинг.По тези въпроси мога да ти говоря два дена как стават и с цената на какво,но не ми се занимава повече с неща,които не заслужават внимание.типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
Здравейте! Наскоро прочетох в нета,че имало приета някаква евродиректива с която след 2009 год. щяло да бъде забранено да се карат коли с допълнително монтирани газови и метанови уредби,освен ако не са произведени с тях заводски.Някои казват,че щяло да важи само за таксита,други ,че се отнася за всички, а трети че няма такова нещо изобщо. Някои знае ли нещо по въпроса?Аз тъкмо се наканих да си слагам газово и... Sad
Коментар
-
Аз разбрах че щяли даже да ги нарязват с оксиженshumkar написа:Здравейте! Наскоро прочетох в нета,че имало приета някаква евродиректива с която след 2009 год. щяло да бъде забранено да се карат коли с допълнително монтирани газови и метанови уредби,освен ако не са произведени с тях заводски.Някои казват,че щяло да важи само за таксита,други ,че се отнася за всички, а трети че няма такова нещо изобщо. Някои знае ли нещо по въпроса?Аз тъкмо се наканих да си слагам газово и... Sad
Няма страшно слагай смело газова. Това е само за такситата
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Това е много вероятно,ама мислиш ли че това е правилно?Дали колата ти върви,като кола с ГИ?zloben9000 написа:за тоя двигател не ти требва ГИ само една кихалка и обикновенно АГУ аз съм така и ми харчи по малко от прехвалените ГИзаджии

Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар