Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.4 t-jet Информация с какви газови компютри ги карате и трудно палене?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Привеееет колеги,
    Не бях влизал тук отдавна особено в тази тема, бях се натегнал с ангажименти и с колата имаше разправии с тия газови компове, абе не е за разправяне, но имам някакво решение поне ПРИ МЕН се получи доста добър ефект. Драмата с тези коли е, че явно изместват бензиновите времена(при дупка в маркуч, разкачен вакуум, некадърна настройка и още много, даже е вероятно и без проблем по колата да се получи, но препоръчано е преди да изпробвате метода, да огледате всичко внимателно за да не се дават излишни кинти за настройки), при бензин няма яд, но понеже на газ настройката е съвсем различна от реалността, която масово се прави се случват тези ядове. Предимно не Ви рескат адаптациите преди настройката, а настройват с квото е хванала тя докат карате, дори 500КМ да се кара няма как да хване по-добри времена от тези реснатите с делфи, които са от прозиводителя, колкото по-близко сме до тях сме по-близко и до решението на проблемът. РЕШЕНИЕТО Е СЛЕДНОТО: ресет на бензинови адаптации на ЕКУ-то на колата с Delphi (най-добре на място при газаджията) и после той докато я кара на бензин да си хване хубава карта, тя ще си запише там някакви стойности. След това ресетване с делфи(ресва всичко, дори и адаптациите за паленето) се прави настройката на ГИ. Откакто направих тази процедура, колата пали от 1,2 път най-много. Когато не запали от първи път пали от втори и толкоз. Ако искам задължително да запали от първи път, при въртенето на ключа в момента с тази настройка има припалване, ако улуча момента и подам газ малко се възпламенява и пали(знам, че педала на газта е с потенциометър и не би трябвало да става, но при мен твърдя, че бачка, дори да ми се изсмее някой). Разбира се, че новите компютри се разбират по-добре с тази кола, защото софтуера е изпипан, изпробвано е с ново КМЕ, но в крайна сметка си върнах италианския. За всички, които ще кажат това не е гаранция, че ще стане и при мен, без да пробвате няма как да разберете, дори колегите с качения митичен софтуер, който оправял това палене казват, че не решава проблема с паленето... единственото, което го реши при мен ще го отбележа с удебелен шрифт за да не четете целите обяснения, те са за по-любопитните защо се получава така.


    ПС: Надявам се, ако някой изпробва моят метод да пише и да каже резултата, защото да има още едно мнение да се ориентират и другите понеже от доста време следях тези теми, но без крайно решение.
    Последна редакция от tjet-power1; 13.03.2024, 15:21.

    Коментар


      #32
      По правилно ще е ако се ресетнат адаптациите и после колата се кара около седмица само на бензин със затворен кран на бутилката. Но да се кара поне 500 км в различни режими.
      Едва тогава се прави настройка на ЕКУ наГИ.
      Изкупуване на автомобили на добри цени
      /////

      Коментар


        #33
        Да се повторя : след смяна на мембраните на изпарителя изгорих две бутилки газ смесено каране. Драма с паленето няма - въртя и пали много леко.
        Но да се има предвид и че свещите трябва да са за дадения тип двигател - атмосферен или турбиниран.
        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

        Коментар


          #34
          PM_u_bo написа: Преглед на мнението
          По правилно ще е ако се ресетнат адаптациите и после колата се кара около седмица само на бензин със затворен кран на бутилката. Но да се кара поне 500 км в различни режими.
          Едва тогава се прави настройка на ЕКУ наГИ.
          Най-правилен е този начин, но си забравил да кажеш, че дори един вакуум, турбопът и прочие да не е наред измества времената на впръскване и става леш на газ. Защото драмата ще се прояви на газ, ако някой е уверен, че колата му е на 150-200% изправна, нека да го пробва и този начин, но задължително ресет с дилърска програма(делфи, аутоком(също разновидност на делфи), мултиекускан)). Инфото от последната страница е предостатъчно за да може потърпевшите от неправилни настройки на газовото еку, да им настроят колите правилно и проблемът да отшуми достатъчно за да не дразни.

          ЕДИТ: Също колегата е прав за свещите, трябва да са изправни, бобини също.

          Коментар


            #35
            tjet-power1 написа: Преглед на мнението

            Най-правилен е този начин, но си забравил да кажеш, че дори един вакуум, турбопът и прочие да не е наред измества времената на впръскване и става леш на газ....
            Да, повредена кола времената ставаш леш. НЕ САМО НА ГАЗ , на бензин също стехиометричната смес отива на кино. Не само на газ

            Изкупуване на автомобили на добри цени
            /////

            Коментар


              #36
              dobrujanetza написа: Преглед на мнението
              Да се повторя : след смяна на мембраните на изпарителя изгорих две бутилки газ смесено каране. Драма с паленето няма - въртя и пали много леко.
              Но да се има предвид и че свещите трябва да са за дадения тип двигател - атмосферен или турбиниран.
              за този двигател има оригинални на ngk на 0,8мм и на бош - 0,7мм. Вероятно вторите улесняват паленето. Иначе според мен ресета няма значение с коя програма се прави, стига да се поддържа такава опция

              Коментар


                #37
                Optimst5 написа: Преглед на мнението

                за този двигател има оригинални на ngk на 0,8мм и на бош - 0,7мм. Вероятно вторите улесняват паленето. Иначе според мен ресета няма значение с коя програма се прави, стига да се поддържа такава опция
                NGK. Ресет не съм правил. Ако има някакво значение - колата е набор 2018г.
                Последна редакция от dobrujanetza; 28.03.2024, 18:06.
                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                Коментар


                  #38
                  darkrider написа: Преглед на мнението
                  карам 1.4 t-jet 120 вече 5 години и съм изминал към 140 000 на газ reagas mp48obd tomaseto nordic xp и инжектори hana blue - няма драми освен с паленето но се свиква. Първо проверяваш сутрин има ли налегане на бензин в рейката ако няма нова помпа (имайте на предвид че и новите бензинови помпи са ментета), ако налягането е ок чистене на инжекторите аз го правя с ултразвукова вана от кауфланд са 40лв. супер обезмаслител на индустриална химия за около 30мин. и след това с XADO Maxi Flush със спинцовка от 10см3 я слагаш на инжектора и с малък токоизправител подаваш 12В на инжектора и пръскаш. една бутилка стига за 4 инжектора. И след това проблемат с паленето изчезва за около 1г. за по дълготраен ефект на всеки 100км минавай по 1км на бензин (особенно лятото). бензина който остава в инжектора когато колата работи на газ прегрява и спича малките отвори на инжектора.
                  Имам отскоро с 1,4 и газова stag , в гаранция още. Но първото палене след 5-10 завъртания, понякога и гасне след паленето и след ново завъртане задържа. Но ако подам газ угасва. Някакъв съвет?

                  Коментар


                    #39
                    Hunterlubo1 написа: Преглед на мнението

                    Имам отскоро с 1,4 и газова stag , в гаранция още. Но първото палене след 5-10 завъртания, понякога и гасне след паленето и след ново завъртане задържа. Но ако подам газ угасва. Някакъв съвет?
                    Диагностика.
                    Изкупуване на автомобили на добри цени
                    /////

                    Коментар


                      #40
                      Hunterlubo1 написа: Преглед на мнението

                      Имам отскоро с 1,4 и газова stag , в гаранция още. Но първото палене след 5-10 завъртания, понякога и гасне след паленето и след ново завъртане задържа. Но ако подам газ угасва. Някакъв съвет?
                      как така педала на газта реагира по време на въртене и когато не пали, до колко оборота стига стрелката? Когато е 23 и нагоре градуса, но колата е студена, пали ли от раз?

                      Коментар


                        #41
                        Не пали и при повече от 23 гр . На бензин. При принудително палене на газ запалва, понякога неустойчиво,но задържа. Но на бензин първо палене никога не пали. Диагностика нищо не показва, няма грешки. След Като поработи пали на бензин и няма проблеми. След дълъг престой, часове, отново не пали на бензин. Има мнение на специалист диагностика,че може компа да е причината. Но няма посочена грешка, както вече казах. Оборотите като запали са малко под 2000. Ако много бавно подадеш газ не угасва. Ако рядко се подаде угасва веднага. Най-често след като запали работи около 15 секунди и угасва. При следващото завъртане или запалва и задържа или изобщо не запалва. Има и мирис на суров бензин.
                        Последна редакция от Hunterlubo1; 22.04.2024, 10:14.

                        Коментар


                          #42
                          значи отиваш в сервиза, където е монтирана, щом е гаранционна

                          Коментар


                            #43
                            Optimst5 написа: Преглед на мнението
                            значи отиваш в сервиза, където е монтирана, щом е гаранционна
                            Не е проблема в газовата. Не пали на бензин. Принудително на газ пали веднага. Интересно е, че след паленето на газ се чува зумер, сигнал. Който не разбирам какво индикира. Но според мен, и не само проблема не е в газовия инжекцион.

                            Коментар


                              #44
                              Hunterlubo1 написа: Преглед на мнението

                              Не е проблема в газовата. Не пали на бензин. Принудително на газ пали веднага. Интересно е, че след паленето на газ се чува зумер, сигнал. Който не разбирам какво индикира. Но според мен, и не само проблема не е в газовия инжекцион.
                              Привет,
                              Първо реснете адаптациите и покарай на бензин два, три дни АКО пали нормално, проблемът е от газта и почваш да четеш първия пост. Единствено това ми помогна за студения старт, нито сменяния на нещо, нито нещо подобно. Доста колеги сме го минали това, важното е след кат се реснат адаптациите да могат да я настроят нормално с тези времена.

                              ПС: Доста съм се занимавал, проблемът се редуцира доста АКО колата е настроена окей. И не е досадно и дразнещо, предимно паля от 1,2,3 път, като трети път е доста рядко.
                              Последна редакция от tjet-power1; 22.04.2024, 20:55.

                              Коментар


                                #45
                                Hunterlubo1 написа: Преглед на мнението

                                Не е проблема в газовата. Не пали на бензин. Принудително на газ пали веднага. Интересно е, че след паленето на газ се чува зумер, сигнал. Който не разбирам какво индикира. Но според мен, и не само проблема не е в газовия инжекцион.
                                А какви обороти показва когато не пали?

                                Коментар

                                Working...
                                X