Както може би част от вас са разбрали - преди около месец взех ламбда контрол от Янко (qniz), на когото благодаря за търпението, защото доста му досаждах  
 Значи - след 1-2 седмици борба, поради моя грешка при монтажа, най-сетне всичко е наред и работи нормално.Междувременно смених и изпарителя, тъй като стария просто спря да храни колата, освен на тихи обороти, не знам какво му се случи... Резултата:Минуси - на студена кола (студена ламбда сонда) при преминаване на газ има леко глъхнене до първото изфорсирване - т.е. докато тръгне сондата се чуди каква смес да направи и изобщо - докато загрее колата поне до 70  градуса се държи по калпаво отколкото после, но не е никакъв проблем, а по-скоро мой каприз. Жена ми например не намира разлика като кара тя...Плюсове - като дигне температура колата е много пъргава - като на бензин, храни добре във високи обороти, изгорелите газове не миришат на нищо - явно сместа е стохиометрична (т.е оптимална) наистина. На втора при рязко подаване на газ ако съм бил при около 2000 оборота - просвирват гумите и се изнася перфектно. На дълъг път е удоволствое да караш - има си мощност във всички режими. Катерих и Стара Планина - никакви проблеми на трета си дърпа по големите баири с 3 човека и багаж.Разхода - значи моето градско е много лошо - все студена кола карам, дори и лятото. Работата ми е на 2-3 км от къщи и едва преди офиса вече колата е загряла. Разхода ми на градско падна малко - около 0,5 литра, но искам още да я покарам за да преценя наистина. На дълго, както казах се държи прекрасно (там явно му е силата). При ходенето ми до В.Търново имам следните резултати - за 433километра, от които 350 километра дълъг път с 2 преминавания на Стара Планина и каране по равен път твърдо с 120км/ч, отпускане само в селата, изпреварване често и др. екстри (моя стил на каране), останалите 83километра градско в Хасково и В. Търново, работа на място и др. - 41 литра газ - разход 9,5/100. Някои ще каже - много е - е при мен не е имало кола която да гори малко след Уното ми (50коня беше). За мен е нормално - сигурен съм че ако не превишавам 90 както е по правилник, разхода ми ще е около 8 на дълго. Трябва да отбележа че ламбда контрола е включена на ’нормално’ каране, сега смятам да го превключа на ’икономично’ и да засека отново.Това е засега, в разхода нищо впечатляващо, но колата определено се държи по-добре, а това беше моята цел.Сега обмилям дали да не сложа и един ТАП, ама не ми се усложнява допълнително инсталацията...Според мен ламбда контрола е почти задължителен при моторите с пълен инджекцион, а при моното е желателен.
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Резултат от монтаж на Ламбда контрол.
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
за коя кола я сложи,на бравото ли?колко ти излезе и колко ти гореше колата преди това,виждам че и изпарителя се е наложило да сменяш,колко ти е градското.смесителя колко мм ти е (ако знаеш)много питам,защото се чудя къде е файдата при положение че икономичноста не е от най големите,вървенетодобре,то и на обикновенна газова ако се поръзварти тройника върви.кажи колко ти излезе,че предполагам че ще има интерес от колеги на които не им се занимава да си настройват колите .типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Имам БравА, не БравО - на нея го сложих, а започнах от него защото ми писна като сменя по принуда газстанцията да ми се спъва колата или да се умирисвам на газ.При ленива ламбда едва ли ефекта ще е положителен - по скоро обратното. За ТАП имам някакъв страх с тия две бобини и сложна система на запалването при мен - затова и се колебая сега. А все си мисля че от ТАП ефекта ще е по-малък - вече 6-7 години карам коли на газ с моноинджекция на Бош и все проблем ми е била сместа. Помня че на Уното съвсем леко бях променил аванса от делкото за газта. Сега просто нямам делко
Разхода ми на градско е умопомрачителен - около 15, надолу пада само ако няколко последователни дни имам по много въртяне из града и колата е все топла.Например утре сутрин ще запаля студената кола - ще закарам малкия на градина - 1км. Ще загася, ще се забавя 10минути, пак ще запаля и ще мина още 1,5км до офиса, та, ще загася и колата ще стои цял ден. Вечерта паля и се прибирам директно - 2км. При всички случай колата едва успява да позагрее и гася. Термостата ми е перфектнен.Жена ми кара Пунтото при подобен режим -то затов гори около и над 8/100 бензин на градско - т.е. ако и на него му забуча газ ще смуче над 10. А 1,4 мотора си хапва, това е. На мен все на такива мотори ми върви - Типото беше с лакомия 1,6 и.е. пак Бошовски моноинджексион.@dan40 - смесителя не съм го мерил - слаган е в италия, едва ли е неподходящ. А номера с трайника съм го пробвал многократно - върви ама качва още 2 кила отгоре ... 
							
						Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Не може да не се намери начин да стане работата!Аз също се мъчих много време поради тъпа грешка по монтажа от моя страна.Тъй като си имам емулато реших да не използвам емулатора на ламбда контрола а да се закача просто към входния сигнал от сондата... Е да, ама се бях закачил към емулирания сигнал и я стой та гледай да видиш дали регулираше нещо.Какво ти прави на тебе - не иска да се обучи изобщо ли? На какво положение са ти ключовете? От коя клема на ТПС-а си се хванал... Прочети в описанието какъв ти е ТПС-а - моя се оказа двустепенен/двупистов и Ламбда контрола по-добре се държи не на предписаната клема, а на другата. Едната писта на ТПСа ми подава от 0,2 при отпуснат педал до 4,5 волта при крайно натиснат, а другата писта от 2,1 до 4,5 волта, като ЕКУ-то ползва от втора писта сигнала до 25градуса отваряне на дросела, а след това от първата писта. В междинните режими ползва сигнал и от двете едновременно... На първата писта ламбда контрола ми се обучаваше само на линеен ТПС, но не ми харесваше как вървеше и като е студена колата преобогатяваше май като го бутне моторчето да вдигне оборотите - нещо не разпознаваше добре отворен/затворен дросел. На позиция Бош-моно изобщо не искаше да се обучи. На втората писта не иска да се обучи на линеен, но се обучи веднага на Бош-моно и съм го оставил така - почти нямам странични ефекит освен гореописаните при студена кола първите няколко минути. Изпарителя съм го оставил на максимална чувствителност - т.е. големия болт е максимално развит - нека таботи в много богата среда и сам да си решава колко да запуши. Страничен ефект от това ми беше малко мирис на газ, ама като пристегнах всички маркучи изчезна.Sev написа:e, Наско си смени сондата и сега излитааз обаче моя контрол май така и не мога да го подкарам като хоратамъчих Янко да ми помага по мейла но не ставане се обучава като хората и това есондата си работинамалях притока на въздухне ставаAlfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
ами ТПС ми е с 3 писти/кабелакабела на контрола е на този, чиито стойности се менят от 0,1-0,2 до 4,5 волтакрачето за избор на ТПС типа е така както в описаниетона другите позиции не сработвапроблемът е, че като тръгна да обучавам, не може да направи богата смеслампата мига като съм дал газ, а не гасне иначе на празен ход си свети постояннонай-интересното е, че примерно след 1-2 седмици каране отварям да погледна лампата и тя си гасне при форсирана колаа при самото обучаване мига
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ами да де - то мига дкато се обучи.Значи като рестартираш ламда контрола, палиш на бензин да поработи 20-30 сек да тръгне сондата, минаваш на газ аи започвах леко да форсираш с отпускане на газда ДОКРАЙ - за да може да запомни положение отворено/затворено (само това разбира), после започва да мига лампата - подаваш газ и поддържаш едни обороти докато мига - в едим момент спира - понякога отнема и половин минута даже и повече. Понякога се налага да се държат по високо обороти за да стане работата. Като изгасне - е обучен - трябвпри затворен дросел да свети а само леко като бутнеш каста да гасне.Пробва другите писти какъв сингла дават и пробвай да се обичиш и на тях - сменяй от превключвателите вида ТПС дкоато уцелиш най добрия вариант. Но щом ти изгасва селд врема, значи се обучава - нещо ти не превиш като хората.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
 - 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Типичен признак че не се обучава коректно. На мене така ми прави като съм на пистата 0,2-4,5 и съм го сложил на Бош...Кофти работа... ама си заслужава да го помъчиш още де. Помисли някой ден - помага - аз така си открих грешката.Sev написа:още нещотова със спирането да мига при обучаване ми се получаваобаче веднага след това като дам газ вместо да е загаснала, лампата почва да мигаAlfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
 
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	
Коментар