Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Идея за подобряване на смесообразуването при MPI

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Идея за подобряване на смесообразуването при MPI

    Става дума за подобряване на смесообразуването при пълен инжекцион с монтирана газова ежекторна система (конвенционална система с изпарител).Както е известно при този тип конфигурация при неизправна запалителна система или неплътно затварящи клапани се получават т.нар гърмежи във смукателния колектор. Проблема е, че той е с голям обем и същевременно е изпълнен с газо-въздушна смес в перфектно съотношение (взривоопасна). При най-малък проблем в запалителната система (пропуск на искра, индуциране на ел. заряд в съседен високоволтов кабел към цилиндър с отворен смукателен клапан, нехерметично затварящ клапан и т.н.) се получава взрив в колектора. Резултата обикновено е сцепена филтърна кутия, но понякога щетите са по-големи - прецакани дебитомери, МАП сензори, спукани колектори (ако са пластмасови) и т.н.Конвенционалната система е показана на следната схема:Идеята ми в тази статия е за премахване на фактора взривоопасна смес в колектора, което би намалило вероятността от "гърмеж" там почти до 0%. Принципа е взаимстван от газовия инжекцион, където газта в газообразна фаза се подава чрез отделни щуцери на входа на всеки цилиндър (в частта от колектора, която е индивидуална за всеки цилиндър). По този начин общата част е изпълнена само с въздух и при възникване на условия за гърмеж, просто няма какво да гърми, тъй като газта е в само и единствено в непосредствена близост до смукателния клапан и веднага бива изсмукана вътре в цилиндъра при такт пълнене.Ето я и идеята:Предварително се извинявам за некадърните схеми, но набързо ги нарисувах на mspaint.exe Въпросите, които ме вълнуват предполагам не само мен са следните:-би ли работила тази система при ниско налягане от изпарителя, понеже при газовия инжекцион налягането в рейката е 1.5 атмосфери, а след изпарителя дори не знам колко е-би ли работила системата, при положение, че въздушния поток в близост до смукателния клапан се движи на пулсации (с голяма скорост и честота) и възможно ли е това да обърка по някакъв начин изпарителяОчаквам мнение от специалисти

    #2
    Това няма да работи защото дросел клапата трябва да е след смесителям, както си го направил при затворена клапа поради вакума двигателя ще смуче яко гас.
    Brava 1.6 16v

    Коментар


      #3
      Колегата t_i_t_o го каза защо няма да работи. Но може да се направи да работи с използване на компенсиран изпарител, такъв, какъвто се използва при турбинираните коли. Евентуално нормален изпарител може да се преработи, като се свържат обратните страни на мембраните на 1-ва и 2-ра степен (нормално свързани с атмосферата) с всмукателният колектор, така че дебита на газта да се определя от скоростта на въздуха през ежекторите, а не от вакуума във всмукателния колектор. Подобна система би могла да има предимства, но може да се окаже трудна за настройка.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        Има само един вариант виждал съм го реализиран на едно карбураторно рено 19 при което газта се подаваше след дроселовата клапа имаше устроиство нещо като малка дроселова клапа през която минаваше газта и беше свързана механично с клапата на карбуратора. Явно това си беше някакъв кит за монтаж точно за модела защото всичко си беше като заводска направа. По съвремен вариант съм виждал с електронно управление на два стъпкови мотора един за празен ход и малка мощност и втори за средно и максимално натоварване вързани след изпарителя и подаващи газта към един разклонител от които отиват към всеки цилиндър прз щуцер директно в всмукателния колектор близо до главата. Друг вариант за такова подаване като махнем и газовия инжекцион няма.

        Коментар

        Working...
        X