zgabrovski написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помагайте да си подкарам ламбда контрола...
Collapse
X
-
За съжаление малко ме позатиснаха ангажименти и все още нямам нужното време. Но днес поне разбрах че на средно положение ключето работи с автоматично превключване по обороти - точно както го пишеше в това което ми прати!Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Днес въпросния ламбда контрол тръгна. Оказа се че магнитния вентил все пак трябва да е завит за изпарителя, а не на маркуча на мястото на клапана, което е малко необяснимо за мен.Забелязах и следното: На празен ход, на клемите за управление на вентила, има 0 волта, т.е. той е в крайно затворено положение.При форсиране на колата (пак на място) се вдигна до 5-6 волта, т.е. клапана подаде повечко газ. Май ще трябва да свържа мултицета в купето и да гледам какво ще се случва по време на движението, но по всички признаци работи. Напълних до горе газ и видя колко км ще се минат.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Браво успя дам я подкараш май сетне ако има проблеми се обади.zgabrovski написа:Днес въпросния ламбда контрол тръгна. Оказа се че магнитния вентил все пак трябва да е завит за изпарителя, а не на маркуча на мястото на клапана, което е малко необяснимо за мен.Забелязах и следното: На празен ход, на клемите за управление на вентила, има 0 волта, т.е. той е в крайно затворено положение.При форсиране на колата (пак на място) се вдигна до 5-6 волта, т.е. клапана подаде повечко газ. Май ще трябва да свържа мултицета в купето и да гледам какво ще се случва по време на движението, но по всички признаци работи. Напълних до горе газ и видя колко км ще се минат.
Коментар
-
Интересното е че днес и аз направих някои замервания с мултицета на моя ламбда контрол, но резултатите са доста по-различни от тези на Здравко. Като прехвърля на газ ми дава напрежение около 11,5 волта като варира в рамките на 0,1 до 0,3 волта. Най-високата стойност беше около 11,8 а най ниската - 11,3 волта. На празен хода като поработи 8-10 секунди и напрежението пада на 0 волта, а само леко подаване на газ резултира в подаване на 11,5 волта. Напрежението се мени постоянно в рамките на горепосочения волтаж - при форсиране за момент се увеличава а после пак пада до 11,5 - доста прилича на волтажа на самата ламбда сонда в работен режим. Не знам дали това е нормално, при положение че Здравко отчита изцяло променлив волтаж а при мен е относително постоянен. Може би модела просто е различен и управлението е изградено на постоянното включване и изключване на подаването на газ според показанията на сондата. Може би колегата qniz ще каже дали е нормално или не. Аз твърдо съм решен да подкарам и моя ламбда контрол, особено като чета какви резултати има при колегите. Така или иначе всичко при мен е монтирано и завися само от свързването на два кабела и поставянето на клапана на маркуча за газта.Чакам някое мнение за да реша какво да правя.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Аз сега ще споделя и още нещо: На празен ход, закачих мултицета и започнах от винта на клапана след вентила на ламбда-газта да затварям. В един момент, явно , сместа стана бедна, защото напрежението започна да се вдига , колкото повече затягах, толкова повече се вдигаше и накрая стигна 12 В.Явно тогава беше най-бедна сместа. Развих обратно винтчето до достигане на 0 В и така го оставих. Предполагам, че това е оптималното положение.Яворе, твоя ламбда газ също ли е БРЦ - Блиц? Ако е така, вентила се закача на сините жици. И тези 11.3-11.8 волта са индикация за бедна смес. Опитай да увеличиш притока на газ от винтчето и мерни с мултицета - дали напрежението не пада!Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Колега на Явор е СТОРМ но работи по сьщия начин и е сьс сьщия изпалнителен блок днес му пратих и на него такьв като на теб. А напрежението е високо защото е с отворен колектор на транзистора и дава високо напрежение като сложи блока ще се натовари и ще падне напрежението тогава ще започне да показава корекно сега не е вярно.zgabrovski написа:Аз сега ще споделя и още нещо: На празен ход, закачих мултицета и започнах от винта на клапана след вентила на ламбда-газта да затварям. В един момент, явно , сместа стана бедна, защото напрежението започна да се вдига , колкото повече затягах, толкова повече се вдигаше и накрая стигна 12 В.Явно тогава беше най-бедна сместа. Развих обратно винтчето до достигане на 0 В и така го оставих. Предполагам, че това е оптималното положение.Яворе, твоя ламбда газ също ли е БРЦ - Блиц? Ако е така, вентила се закача на сините жици. И тези 11.3-11.8 волта са индикация за бедна смес. Опитай да увеличиш притока на газ от винтчето и мерни с мултицета - дали напрежението не пада!
Коментар
-
Янко, а по начина по който го настроих както съм описал по-горе дали е добре?Колата върви видимо по-добре (динамиката и) сега чакам да свърши бутилката за да я засека колко харчи.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Това е само на тихите обороти и няма да се отрази на разхода *ти с кой винт направи това редуктора има два винта за настройка*. Да така е добре но като засечеш ще споделиш и ще решим как да го докараме до нормален разход ако е извьн нормите.zgabrovski написа:Янко, а по начина по който го настроих както съм описал по-горе дали е добре?Колата върви видимо по-добре (динамиката и) сега чакам да свърши бутилката за да я засека колко харчи.
Коментар
-
На клапана на маркуча с готовата смес който е след вентила на ламбдатаAlfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Здравко, споредм мен ти не ползваш лабда контрола в момента.Щом последната регулация е от винта след ламбдата. По принцип него не трябва да го има въобще - т.е. трябва да е отворен докрай. Иначе самата настройка трябва да стане от редуктора. Така де факто лабда контрола е контролиран от този клапан. Аз вчера също имах сериозна борба с моя ламбда контрол. Засега успявам да изкарам само прекалено богата смес - тоците на ламбда контрола стоят на 0 - т.е. сместа е достатъчно богата и няма какво да регулира. Оказа се че моя изпарител е OMVL REG 90 - двукамерен. Доста противоречиви мения чувам за тази марка - от "осанна" до "разпни го" - един го хвали, друг го плюе. Аз ще се поборя с него известно време пък да видим. Ако някой знае как се настройва точно - да казва. Ианче Здравко - и аз като навия винта след ламбдата почва да работи ама кел файда...по хасковски - без ефект.Според мен настройката трябва да е нещо такова - при тихи обороти - да кажен 0 - 0,5волта, при подаване на газ - дсотигане на 3-5 волта при маскимални обороти на празен ход - т.е. до 10-11 при натоварен кола. Ама това са само предположения.zgabrovski написа:На клапана на маркуча с готовата смес който е след вентила на ламбдатаAlfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар