masterkar написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол?
Collapse
X
-
Абсолютно си прав по всички точки. Аз съм си купил от горната фирма - ламбда монитор /не този с осцилографа, а само със светодиодите/ и виждам в реален режим на работа на двигателя, какви показания на ламбда сондата отчита. Не намирам съществена разлика в показанията при работа на бензин и газ. Аз също съм с ламбда контрол и стъпков мотор, така че имам постоянно регулиране на смесста и на газ, което се отчита от ламбда сондата. Все пак имам едно на ум, като си мисля, че стъпковия мотор не може да реагира толкова бързо и адекватно на промяната на режимите на работа на двигателя, както прави ECU-то и дюзите. Може би при по-прецизните компютри това да бъде отчетено и да фиксира моментна грешка, но не е болка за умиране.Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F
-
Ами то вече са се изяснили нещата, но аз имам 2 коли, на едната е инжекциона а на другата е въпросния ламбда газ контрол, на който липсва именно магнитния клапан за управление на притока. Но утре ще го получа от Qnis30, ще го монтирам други ден и ще пиша за резултата!masterkar написа:Е като сме почнали да я "разчепкаме" темата докрай:
Е това са две противоречащи си, според мен, неща?zgabrovski написа:Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.
А имаш ли управляем дросел /стъпков мотор/?
http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm /АГУ второ поколение!/. По спомен от четеното във форума: Ти нямаше ли пълен газов инжекцион /АГУ трето поколение!/?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
zgabrovski написа:Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.Ясноzgabrovski написа:Ами то вече са се изяснили нещата, но аз имам 2 коли, на едната е инжекциона а на другата е въпросния ламбда газ контрол, на който липсва именно магнитния клапан за управление на притока. Но утре ще го получа от Qnis30, ще го монтирам други ден и ще пиша за резултата!
. Имал си предвид стъпковото моторче=магнитния клапан! А от първия ти пост си помислих, че говориш за електронния блок за управление
блока който управлява притока на газ липсва
А може ли да споделиш някакви впечатления: динамика, разход, поддръжка, +, -, и т.н. сравнявайки двете коли - с газов инжекцион и с ламбда газ контрола? То е ясно, че първото е по-добро
, но ...
Коментар
-
Ами какво да ти кажа, тази с инжекциона въпреки че е 1.2 е страшна резачка, във високите обороти е цар. Като разход, писал съм многократно около 8.5 в София, на дълъг път - 6.5 -7 ( без и със клима). Другата е спъната, на баир гасне ( врътнал съм и кранчето). Сега очаквам като поулуча въпросния клапан (или степ мотор ) това да се оправи, като разход е около 10 в Сф и 8-9 на дълъг път.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
А може ли да споделиш някакви впечатления: динамика, разход, поддръжка, +, -, и т.н. сравнявайки двете коли - с газов инжекцион и с ламбда газ контрола? То е ясно, че първото е по-добро
, но ...[/quote] Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбирасе и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.
Коментар
-
С нетърпение чакам утре за да споделя дали е така....А този степ-мотор има ли нещо за настройка?( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?А писовете на електронния блок- как трябва да са?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
И аз съм си много доволен от разхода на газ :D /дори като бях писал, преди няколко месеца, че ми гори под 9 л/100км, на много хора не им се вярвашеqnisZ написа:Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбирасе и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.
/. Сега зимата малко се вдигна, но и предимно градското /Софийско
/ каране на малки разстояния си казва думата. За бензин - за сега не коментирам. Като динамика на газ - ПЕРФЕКТНА :D ! Няма проблем в ниските, а във високите /там и е силата/ - 180 км/ч на магистралата /не ми се натискаше повече
/ върви като лодка!
Дори някой с разни WV, Opel и т.н. "майстори" които на равно на магистралата се правят на "голяма работа", като дойде нанагорнище и ... "умират" в огледалото ми за обратно виждане
Коментар
-
По степ. мотора няма да пипаш нищо те са стандартни за всички модели на БРЦ *е изключение правят по новите модели*. За настройката трябва да се пази в памета на системата и няма нужда от настройка *ако даде някакви отклунения може да отидеш да настроят ламбда комтрола*. За пиновете незнам но ако я снимаш може и да се разбере *в повечето случай над пиновете пише за какво става дума*.zgabrovski написа:А този степ-мотор има ли нещо за настройка?( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?А писовете на електронния блок- как трябва да са?
Коментар
-
Аз не харесвам много тези системи, неса доизмислени много *особедно решението на степ. мотора* за по новите са добри но старите..... Немога да кажа какьв ще е точно ефекта от цялата система *но щом са решили така може и да има желания ефект*.zgabrovski написа:С нетърпение чакам утре за да споделя дали е така....А този степ-мотор има ли нещо за настройка?( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?А писовете на електронния блок- как трябва да са?
Коментар
-
Доста търсих кабелите които са управлявали въпросния вентил, след като ги открих и ги сложих на вентила, без да махам клапана и да слагам вентила на пътя на газта (взе че се стъмни) и запалих колата взех да вадя и слагам кабелите на вентила, но не видях никакъв ефект ( не се се чуваше щракане каквото се чу когато в работата захраних клапана с 12 В).Не знам дали е нормално, но ми се струва че не е. Трябвашпе нещо тая клапичка да се размърда.... вероятно е изгоряло нещо по това управление?Утре на светло ще монтирам вентила на мястото на клапана и ще пиша за резултат.P.S. Сега като се замислих, от електронния блок висяха още няколко кабелчета, и те май трябва да са свързани към устройството означено като "Modular" на тази схема http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDFНякой има ли идея що за чудо е това?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Аз пък мисля, че всичко може да ти е ОКzgabrovski написа:Доста търсих кабелите които са управлявали въпросния вентил, след като ги открих и ги сложих на вентила, без да махам клапана и да слагам вентила на пътя на газта (взе че се стъмни) и запалих колата взех да вадя и слагам кабелите на вентила, но не видях никакъв ефект ( не се се чуваше щракане каквото се чу когато в работата захраних клапана с 12 В).Не знам дали е нормално, но ми се струва че не е. Трябвашпе нещо тая клапичка да се размърда.... вероятно е изгоряло нещо по това управление?Утре на светло ще монтирам вентила на мястото на клапана и ще пиша за резултат.
!Ако под "въпросния вентил", разбираш стъпковото моторче, не очаквай да прищраква - това е стъпково моторче което регулира количеството подавано гориво /газ/ в динамичен режим на работа на колата! Преди /в момента/ на негово място най-вероятно имаш обикновен газов клапан, който естествено при преминаване на газ се отваря /щраква при подаване на +12V/. Кабелите към стъпковото моторче четири ли са на брой? При мен са 4Petko написа:Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа,...
Коментар
-
Не е стъпково моторче, а нещо на магнитен принцип. Означено е като "Attuatore" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDFСпоред QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток. Днес като го получих му подадох 12 В итой щракна. Интересното е че има постоянен отвор около 7 мм и мърда напред назад вътре нещо (предполагам че така се увеличава притока на газта). Но това корто сега наистина се сетих е това че лиспва май блокчето означено като "Modular 1 Canale" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDF.А както прочетох от линка който си дал тука http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C за АГУ 2-ро поколение през това модулче трябва да постъпва инфото за оборотите, като мисля че като го няма това - едва ли ламбда газ контрола ще работи.Търсих го по парт номер 06LB00003003 в нета и излязоха разни линкове http://www.thomgas.hr/cijene.html#4 но това е според мен някакъв онлайн каталог с цени в хърватски крони ли е какво е там...Продължение: Сега разрових схемата на ЕКУ-то в хайнеса (http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...-%20schems.pdf стр.10 ) и видях че на въпросното краче 21 от ЕКУ-то постъпва сигнала от синия температурен датчик за температурата на мотора. Излиза че този сигнал се прекъсва и подава на въпросното модулче и от там в ламбда газ контрола, което съвсем ме хвърли в музиката...Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
[quote="zgabrovski"]Според QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток. Днес като го получих му подадох 12 В итой щракна. Интересното е че има постоянен отвор около 7 мм и мърда напред назад вътре нещо (предполагам че така се увеличава притока на газта). Но това корто сега наистина се сетих е това че лиспва май блокчето означено като "Modular 1 Canale" тука http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...1.4i%2012V.PDF. Колега този отвор е за момента на работа когато няма ламбда сонда *ламбда сондата е студена не е загряла още*. Това което казваш е симолатр на дюзи и не е фатално няма да повлияе на ламбда контрола.
Коментар
-
Радвам се че се включи... не трябваше ли тая проклетия да щракне като и закачам сините жички при работеща на газ кола?Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар