Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се свързва с водата в кръга на изпарителя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се свързва с водата в кръга на изпарителя

    Здравейте. Моля някой, който знае и/или разбира да даде малко повече информация по въпроса:

    Как се свързва с водата кръга на изпарителя при кола с газова уредба - успоредно с 2 тройника или последователно - двигател - изпарител - радиатор на парно/ може и обратно - двигател - радиатор на парно - изпарител.

    Чета по различните форуми и по това какво прочетох има май и значение дали колата е с кранче на парното или не.

    При мен колата е ФИАТ Браво 2, 2008г. 1.4 T-Jet 120к.с. Според газаджията имало кранче на парното, но честно казано - не знам при мен как е. Моля ако някой знае да ме отвори и по този въпрос.

    А като цяло - проблемът и при мен е по-слабо парно/дори си духа хладко на загряла кола, при празни обороти отколкото когато колата е на обороти.

    Благодаря
    Последна редакция от pipobg; 18.01.2017, 10:09.

    #2
    Ако го свържеш успоредно, ще бъде независим от радиатора на парното. Този вариант ми допада повече.
    1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

    Коментар


      #3
      Какво кранче
      тук няма кранчета а стари те коли имаше сега на някой има електро клапан
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        ОК, просто майстора така се изрази и аз това предавам. Тук има ли такъв електро клапан и какво прави той...

        Да не би да спира текучеството на водата през парното, когато няма нужда от него? В такъв случай - това Браво дали има такъв? Как мога да разбера.

        Благодаря
        kluchar написа: Преглед на мнението
        Какво кранче
        тук няма кранчета а стари те коли имаше сега на някой има електро клапан

        Коментар


          #5
          Не съм запознат с двигателя, но едни предложения няма да навредят.
          Докато се чудите, що го не "вържете" за топлото към дроселовата клапа? Или е далечко?
          Ако има охладител на маслото, то последователно на него.
          И накрая, колкото по-малко връзки(разклонения), толкова по-малко пропуски на течност!
          Последна редакция от mironskin; 20.01.2017, 12:43.
          Това не е експертно мнение.
          Всичко е на Ваша отговорност.

          Коментар


            #6
            Принципно винаги се свързват паралелно на парното /с тройници/ независимо дали има кранче или не. Ако се съмняваш , че губи парното заради изпарителя, прегъни или прищипи единия маркуч който отива в изпарителя /няма значение кой/ и виж ще се върне ли парното, но според мен имаш друг проблем.

            Коментар


              #7
              е къв друг проблем освен да е запушен радиаторчето
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                За колегата пуснал темата незнам колко ще му е от полза,на моята кола изпарителя е вързан през отоплението на дроселовата клапа,незнам дали има при теб такова нещо,просто и елементарно е и върши работа.
                АlfaRomeo 146 1.4 16V TS.

                Коментар


                  #9
                  В крайна сметка и на моята е вързан през дроселовата клапа.
                  И изобщо не се топлеше добре преди, защото изходящият щуцер на дроселовата клапа, към разш.съд., се оказа с Ф1мм, което намаляваше дебита до абсолютен минимум.
                  В резултат, изпарителят се топлеше, колкото да не замръзне. Разходът беше 16 по магистралата, 19 градско. В крайна сметка направо заобиколих дроселовата клапа., вече не се отоплява.
                  Дебитът се вдигна и всичко е 6 с изпарителят.
                  НО силно се съмнявам, че споменатото Браво има отопление на дроселовата клапа. Доста коли Евро3 и нагоре нямат такова.
                  1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                  Коментар


                    #10
                    Колега този щуцер за да не запушва от мръсотиите по системата се разпробива,прави се или се купува друг със по голям диаметър така направих аз на моята кола и си върви и загравя доволно.Или най-простия вариант е от изпарителя направо във разширителния съд.
                    Последна редакция от billyboy`; 21.01.2017, 11:34.
                    АlfaRomeo 146 1.4 16V TS.

                    Коментар


                      #11
                      Правихме го този тест и наистина парното се оправи...

                      Освен това не е като да го няма напълно, но духа доста по-хладно отколкото когато е в обороти колата. Проблемът е, че сутрин когато е най-студено и най ми трябва, защото карам децата на детска градина задръстването е ужасно и колата не парното не духа топло почти докато не стигнем

                      Иначе после по някое време като загрее добре колата - парното е много добро в обороти (не може да се държи ръката на духалката)....

                      Колата е внос от Швейцария и беше на 94 000 км, редовно обслъужвана и антифиза и беше супер чист ... не вярвам радиаторчето на парното да е запушено от нещо, а според сервизната книжка - дори и водна помпа е сменяна на 90 000 км....

                      Принципно винаги се свързват паралелно на парното /с тройници/ независимо дали има кранче или не. Ако се съмняваш , че губи парното заради изпарителя, прегъни или прищипи единия маркуч който отива в изпарителя /няма значение кой/ и виж ще се върне ли парното, но според мен имаш друг проблем.

                      Коментар


                        #12
                        парно

                        Вчера прищипах маркуча за изпарителя и парното не се промени
                        Така че няма значение как е свързано
                        Другото е радиаторчето но ще почака за смяна че сега е студ
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          Правихме го този тест и наистина парното се оправи...

                          Освен това не е като да го няма напълно, но духа доста по-хладно отколкото когато е в обороти колата. Проблемът е, че сутрин когато е най-студено и най ми трябва, защото карам децата на детска градина задръстването е ужасно и колата не парното не духа топло почти докато не стигнем

                          Иначе после по някое време като загрее добре колата - парното е много добро в обороти (не може да се държи ръката на духалката)....

                          Колата е внос от Швейцария и беше на 94 000 км, редовно обслъужвана и антифиза и беше супер чист ... не вярвам радиаторчето на парното да е запушено от нещо, а според сервизната книжка - дори и водна помпа е сменяна на 90 000 км....
                          Ако си сигурен , че има разлика , върви при газаджията и му кажи да смени единия маркуч на изпарителя с 10мм (сега трябва да е 16мм) или по друг начин да ограничи дебита.

                          Коментар


                            #14
                            Бях пищипал маркуча към изпарителя и като пуснах парното поне 15 минути нямаше ефект .Сега е студ и неми се пипа а и е карам
                            Сега по малко .
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              Колата е внос от Швейцария и беше на 94 000 км, редовно обслъужвана и антифиза и беше супер чист ... не вярвам радиаторчето на парното да е запушено от нещо, а според сервизната книжка - дори и водна помпа е сменяна на 90 000 км....
                              Хаха, позната история... Точно на толкова км. беше и моята като я взимах, но като прочетох EKU-то се оказаха 3 пъти повече. Закачахте ли я да ги проверите тези км.? Казвам го за да си обясниш някои работи след това дали не им е дошло времето за смяна "преждевременно".
                              Иначе, ще погледна от къде взима вода изпарителя. Само по памет, знам че маркучите излизат някъде зад акумулатора, обикалят закачени на радиатора и стигат изпарителя , който е до десния калник.

                              Също така мисля че отдавна никой не слага кранчета на парното, щото си е доста неприятно да ти се спука в движение. Имам опит с Типото.
                              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                              FIAT UNO 1.5

                              Коментар

                              Working...
                              X