Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Идея за сваляне на разхода, след насторйка с газ анализатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Идея за сваляне на разхода, след насторйка с газ анализатор

    Мареа 1.6 с обикновена газова. Откарах я за настройка на газ анализатор, и ми казаха че не могат да постигнат резултата 1 на ламбда сондата и че сместа е бедна на пропан-бутан (каквото и да значи това) - колата работи около 20-тина минути на 3 000 оборота, после на 800, пак на 3 000 и накрая ми развъртяха напълно кранчетго на газта и ми казаха че резултатите са горе-долу добри. Сега разходът ми е като почти като преди, с изключение че "вървежа" е една идея по добър. С 21 литра газ изминах 160км, което според мен не е много добре, при положение, че карам напълно нормално, 70% извънградско. В сервиза ми обясняваха, че мога да сложа някакъв конус преди плочката, но така и не разбрах, каква е идеята на този конус и дали ще ми свърши някаква работа. Зная че причините, могат да бъдат всякакви за този разход, но се чудя от къде да започна. Изпарителя е ловато, мембраната е на около 30 000км. Дори с тези цени на горивата, не е работа с този висок разход.Ако имате някакви идеи, споделяйте Благодаря

    #2
    Re: Идея за сваляне на разхода, след насторйка с газ анализа

    Ma®tin написа:
    Мареа 1.6 с обикновена газова. Откарах я за настройка на газ анализатор, и ми казаха че не могат да постигнат резултата 1 на ламбда сондата и че сместа е бедна на пропан-бутан (каквото и да значи това) - колата работи около 20-тина минути на 3 000 оборота, после на 800, пак на 3 000 и накрая ми развъртяха напълно кранчетго на газта и ми казаха че резултатите са горе-долу добри. Сега разходът ми е като почти като преди, с изключение че "вървежа" е една идея по добър. С 21 литра газ изминах 160км, което според мен не е много добре, при положение, че карам напълно нормално, 70% извънградско. В сервиза ми обясняваха, че мога да сложа някакъв конус преди плочката, но така и не разбрах, каква е идеята на този конус и дали ще ми свърши някаква работа. Зная че причините, могат да бъдат всякакви за този разход, но се чудя от къде да започна. Изпарителя е ловато, мембраната е на около 30 000км. Дори с тези цени на горивата, не е работа с този висок разход.Ако имате някакви идеи, споделяйте Благодаря
    Сложи си ламбда контрол ... Друго нямам какво да те посъветвам колега.
    >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

    Коментар


      #3
      Имах, но ми изгоря стъпковото моторче (или по скоро нещо механично се повреди, не може да отваря)

      Коментар


        #4
        Търси друг газаджия.Разхода на газ сравнен с разхода на бензин с колко процента се различава?
        OVB X18XE1 седан+ГИ

        Коментар


          #5
          близо 35-40%

          Коментар


            #6
            Нали знаете ,че обикновената газова се настройва да има тяга спрямо 3000 оборота или оптималмално изгаряне ...(колкото е възможно) При различното натоварване на мотора нахлува различно количество въздух ... А газта не се реголира много платната имат няква чувстивителност ама не кой зна каква. Искам да кажа ,че при ниски обороти колата пуска повече газ и по малко въздух тва е диапазона от 8-900 до 3000 оборота (от тука идва преразхода) и на 3000 оборота нещата идват на кантар ... След 3000 горивната смес беднее има повече въздух тоест не изгаря равномерно няма добра тяга вкарва се за сметка на това още гориво ... и пак е в преразход и тягата не е много добра . Затова бензиновата система има една сурия температурни датчици , ламбда сонда , дебитомер , Тпс и бла бла . За да може да определя при различно натоварване спрямо вкараното количество въздух толкова и бензин за да има добро горене или пълно . Искам да кажа че обикновената газова работи приблизително или 1 към Гиотере ... Затова те посъветвах за ламбда контрол 60-100 лева или за Газов инжекцион ...
            >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

            Коментар


              #7
              10лв газ = 85-90км смесен разход. Извънградско икономично каране разхода е 7-8 на 100. Мотора е същия. Модела е Браво. Газовата е обикновенна, изпарителя е Mimgas на 20хиляди вече, и центровката съм я правил сам, след многобройно обикаляне по "газаджий"
              Fiat Bravo 1.6 16v 103hp-Forever in my heart - Ex
              Fiat Marea 1.9TD 75hp-Family Combi Now

              Коментар


                #8
                Честита Коледа на всички колеги. :DВисокия разход може да идва от доста неща.Повечето от газ сервизите претупват работата,а именно закачане на газ анализатор и констатиране на очевидното.Финансовата част и многото обяснения е най-малкото което следва,защото резултата от посещението при тях е една голяма нула ,а проблема остава и решение за ного няма!!!Намери читав газаджия да прегледа цялата система и данамери проблема .Във форума има колеги които са в час ,но от разтояние не става .Весели празници и успех :D

                Коментар


                  #9
                  Аз моя проблем си го намерих . преди време си ми беше оса , колата ама изпатка изкюфка и угасна ... Дълго време се чудих кво е , сменях кабели свещи .А то се оказа прецакани лагери на алтернатора и за запъват мотора , пречат му да се развърта , патка при форсиране , кюфка и тн ... Снощи почна и да гасне на празен ход ... Следва подмяната им ако ане са превъртяли гнездата.
                  >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                  Коментар


                    #10
                    Мисля, че отново ми е спукана кутията на въздушния филтър и от там дърпа доста въздух. Не зная колко може да повлияе това на разхода. Ще уплътня кутията със силикон, ще сменя въздушния филтър и ще видя дали ще има разлика. Ще позатворя кранчето, ако няма - ще видя какво представляват тези конуси, които се слагат след дроселовата клапа и как се монтират.АКо нещата не се променят към по-добро, карам на доизживяване и отива на скрап или за части. Идва един момент, в който като осъзнаеш колко пари си дал, просто решаваш, че вече е крайно време да спреш ...

                    Коментар


                      #11
                      Fiat_Punto11 написа:
                      Нали знаете ,че обикновената газова се настройва да има тяга спрямо 3000 оборота или оптималмално изгаряне ...(колкото е възможно) При различното натоварване на мотора нахлува различно количество въздух ... А газта не се реголира много платната имат няква чувстивителност ама не кой зна каква. Искам да кажа ,че при ниски обороти колата пуска повече газ и по малко въздух тва е диапазона от 8-900 до 3000 оборота (от тука идва преразхода) и на 3000 оборота нещата идват на кантар ... След 3000 горивната смес беднее има повече въздух тоест не изгаря равномерно няма добра тяга вкарва се за сметка на това още гориво ... и пак е в преразход и тягата не е много добра . Затова бензиновата система има една сурия температурни датчици , ламбда сонда , дебитомер , Тпс и бла бла . За да може да определя при различно натоварване спрямо вкараното количество въздух толкова и бензин за да има добро горене или пълно . Искам да кажа че обикновената газова работи приблизително или 1 към Гиотере ... Затова те посъветвах за ламбда контрол 60-100 лева или за Газов инжекцион ...
                      Всичко е така както казваш, ама на колегата му е проблем разхода от 13,13л./100 на дълъг път. И 5 ламбда контрола да сложи, разхода няма да му се подобри. Проблема е в нещо друго по колата. Аз на същия мотор дългото ми е 7,5-8л/100, а градското ми е 13-15/100 в София, със газ заредена от Петрол, че от Лукойл и Щел напр ми дава 9-9,2 на дълго. Аз нямам и никога не съм имал ламбда контрол на колата и значи проблема му не е в ламбда контрола и със със същия изпарител. Въпроса е да му помогнем на колегата да се насочи към проблема и да го реши.Мартине, ти от къде си, ако си от София, бих могъл да ти кажа един сервиз за газови от който съм най-доволен, след ходене преди това поне на 10 други. Но категорично ти казвам не слагай конуси и пр. глупости и не си мисли да изхвърляш колата от некадърен майстор. Ти кутията на въздушния филтър си я оправи, но не е там проблема. От нея ще започне да смуче много въздух и малко газ и съответно да няма мощност колата. Пробвай да заредиш на друга газ-станция.

                      Коментар


                        #12
                        Мартине, пускам ти този текст, той е на колега от форума - не се сещам как му беше ник-а да го цитирам, аз си го копирах за мен да го имам и ти го пускам на теб да го прочетеш и да си я настроиш сам:Постоянно гледам теми от рода..... Проблем с тихите обороти.....Гасне по инерция .....Претриса... и т.н. Та в крайна сметка стигаме до въпроса "Как да си настроя изпарителят?"За да можем да настроим една система, първо трябва да разберем как тя работи.Ще пробвам само с обяснения , ако не Ви е ясно ще се чертае Нека разгледаме 1-во устройството на изпарителят:Той си е чисто и просто два редуцир-вентила в един корпус. Първият е с постоянна характеристика и целта му е да осигури изпарена газ с постоянно налягане на входа на вторият. Той няма възможност за каквато и да е настройка , така че обект на нашето внимание става вторият. Като всеки редуцир-вентил има работен клапан(този през който минава газта) , който клапан е механично свързан с работната мембрана .. Мембраната служи като преграда която оформя 2 камери. Едната камера е свързана с изхода на работният клапан(и ще наричам работна), а другата с атмосферата (и ще наричам атмосферна). Чрез лостова система движението на мембраната се предава обратно пропорционално на отварянето на клапана и налягането в изхода.С една дума, цялата тази система се опитва да подържа мембраната в равновесно положение или всъщност еднакво налягане от двете страни на мембраната (в случая атмосферното) . Тоест , ако засмучем (направим вакуум) на изхода, то мембраната ще се премести , ще отвори клапана който ще пусне газ в работната камера над мембраната, докато налягането на изхода не се възстанови така , че мембраната да се върне в изходното си положение.Тоест колкото повече смучем , толкова повече газ ще пуска. Тъй като рядко ни трябва редуцир-вентил за атмосферно налягане, то ако сложим една пружина в атмосферната камера, то ще променим характеристиката на редуцир-вентила, или по-точно налягането което се опитва да подържа. (системата се опитва да подържа натиска от двете страни на мембраната винаги е един и същ за да го постигне ще увеличи налягането в изхода до уравновесяване). Тъй като характеристиката на пружината е линейна, респективно пружината променя линейно и изходната характеристика на налягането.Именно настройката на тази пружина е изведена като настройка на изпарителят.(както и на повечето редуцир-вентили). Разбира се ако на изхода имахме свободно изтичане (тоест ако дебита на изхода клони към безкрайност) цялата система е безсмислена, тъй като пускането на газ от клапана, не би довело до промяна на налягането в работната камера. Именно тук идва мястото на

                        Коментар


                          #13
                          Лелей-й-й каква марейка имаш:D, хубавица е. Я не се излагай да я хвърляш за глупости:D Ще я оправиме със съвместни усилия. Успех

                          Коментар


                            #14
                            Колега дай тоя читав газаджия ,че останахме без подаръци по Коледа :D :D :D Ако изкаш може и на лични.Благодаря!

                            Коментар


                              #15
                              batio написа:
                              Колега дай тоя читав газаджия ,че останахме без подаръци по Коледа :D :D :D Ако изкаш може и на лични.Благодаря!
                              кв. Павлово, ул. Иван Сусанин 28http://www.bigas-bg.com/contact.htmКогато ходих при тях да ми правят колата, само те я направиха да работи най-добре, и да харчи най-малко. До колкото знам една настройка е 15лв., но все пак си уточни. Успех

                              Коментар

                              Working...
                              X