Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на агренажен ремък 1,6 16v (Multipla)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Здревейте.
    По неволя станах археолог,и тази тема от преди 10 години много ми помогна.

    Накратко.Купих колата преди почти 4 години,а преди точно 3 бе сменен ангренаж.
    Комплекта е на 30 хиляди км.CONTI и LITENS.
    Преди около 3000-4000 км,започна да се чува леко потропване около ремъците.
    Слабо единично тък...тък...тък през няколко секунди.
    С времето почукването се усили и зачести.
    Миналата седмица,закарах колата да я погледнат,и ако трябва да се смени каквото е нужно.
    Свалиха пистовите ремъци и запалихме за кратко,почукването се чуваше все още.
    Ясно...Нещо по ангренажа ще е.Оказа се паразитната ролка.
    Майсторчето запретна ръкави и смени всичко(ремък и 2 ролки) на INA.Обтягащата е отново LITENS.

    Питах го може ли да направи центровка и дали има пети,капачки,индикаторен часовник.
    Каза ми,че няма,но да не се притеснявам.Ще стане.Знам ли аз колко по сложни БМВ и АУДИ е направил.ЕХЕЕЕЕЕЕ.

    Ето тук ми бе грешката.Предоверих се, а трябваше да избягам.

    Дотук всичко е наред.Взех колата и се прибрах,карал съм я 10 минути.След малко жена ми я взе и ми се обажда,
    че мотора тресе и гасне,няма мощност.Прибрахме я на ход и си върви,но изпуснеш ли двигателя в ниските обороти,притриса и гасне.

    По двигателя е сменен само ремък и ролки,нищо друго не е пипано(компютър,диагностика,дросел) нищо.

    В този момент ми стана ясно,че пак ще се цапам,а толкова много ми се искаше да я оставя в сервиза и да си платя.

    Ходих да поразпитам при местните майсторчета,дали случайно нямат нужните пети,капачки или както там ги наричат.
    Капачки били онези при бобината,а петите се слагали на гърбиците на разпределителния вал.
    Само един ги имаше,но е много нагъл и надменен и ми искаше още 150-200 лв. защото това е много работа и трябвало всичко да откача.
    Тая работа с ремъците е много отговорна,да знаеш...Така ми каза...

    Обаче аз съм старо куче,и съм сменял на едновален с 8 клапана,а двувалка не съм пипал.Реших да рискувам един двигател,
    е колко пък може да го счупя...ха-ха-ха-ха.
    Имам програма на компа за газовата,и видях,че двигателя опитва да държи 1000 оборота на загрял двигател,а вакума в колектора е 550.
    Досега е бил винаги на 900 оборота и 350 вакум.
    Всъщност не знам дали трябва да е така,но преди работеше и харчеше нормално и се опитах да върна нещата в старото положение.

    И настана време,отново,всичко сам да си правя.

    Намерих тази тема и още няколко подобни.Благодаря.
    Гледах клипове от канала "Alfa Garage"
    Човека обяснява добре и ми бе много полезен.

    И въоръжен със знания придобити от клипчета в тубата и мерак,отворих капака на ремъка.
    При моята бабичка точката на ремъчната шайба на КВ е само една.
    Поставих я на белега на пластмасовия капак.
    Прозорчето на скоростната кутия е под термостата и малко назад към купето.
    Има маркировка "0" "5" "10" В случая при мен маховика бе на "0"
    Обтяжната ролка,незнайно защо бе натегната до край,а би трябвало да е на точката си.

    Забравих да напиша,че купих комплект за зацепване за 90 лв. Такъмче,да има за бъдещето.
    Имаше нужда от модификация,защото бай китаец не го бе изпипал,но за тези пари толкова.
    Снабдих се и с индикаторен часовник за ГМТ.И него нагласих на 0 градуса.

    Блокирах коляновия вал на венеца на маховика отдолу при картера.

    Някога,при предишна смяна на ремъка бяха нарисували българското знаме.
    Имаше маркирано с бяло,зелено,червено.Вероятно двигателя е преживял още поне 2 смени на ремъка или повече.
    Капачката на всмукателния вал влезе,обаче на изпускателния не искаше.
    Направих си ключ за шайбите на валовете и ги разхлабих.
    Капачката на изпускателния влезе.
    Сложих отново ремъка и го натегнах с ролката.
    Затегнах шайбите на валовете не много силно,за да не унищожа капачките.
    След като ги махнах,дозатегнах.
    Гледах в Аутодата с колко нютона се стяга.
    Превъртях няколко оборота и отново сложих капачките.
    Всичко си пасна.
    Охлабих леко обтяжната ролка,за да си дойде на маркера.

    Запалих...и всичко е отново по старо му...900 оборота и 350 вакум в колектора.

    Диагноза:
    -изпускателен вал бе с един зъб назад.След моята центровка застана на бялата и червената маркировка от предишни смени.Зелената е с още един зъб на изпускателния напред.
    За момента остава така.
    -всмукателен добре
    -ако майсторче без знания и инструменти ви каже,че всичко ще е наред,не му вярвайте.
    Напсувайте го на майчица и го прокълнете в кривите ръце.
    Реално съм с 200 лв.назад,няколко часа труд излишни,но обогатен с много знания придобити от интернет.

    Благодаря за вниманието.







    Коментар


      #92
      Доколкото разбирам мултиплата ти е бензинова с АГУ?
      А не е фабричен метан?

      Коментар


        #93
        Преди време е била фабрична метанка, но е започнала да прави проблеми и са премахнали метана.
        Аз я купих с монтиран газов инжекцион.

        Коментар

        Working...
        X