Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Гранде Пунто 1.4 16V - не работи равномерно, придърпва

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Гранде Пунто 1.4 16V - не работи равномерно, придърпва

    Здравейте, колеги! Имам доста странен проблем с колата. На 3 години и нещо е, 52 000 километра. От известно време колата просто спря да работи равномерно. Давам пример. При студена кола тръгвам включвам втора и натискам газта да ускоря и колата придърпва мощно няколко пъти, преди да тръгне. Сякаш се дави. Не мога да го опиша по-добре. Друг пример. При леко загряла кола. 3-та скорост, 2500 оборота, подавам плавно газ и работи добре, настъпвам рязко до край газта и същото нещо няма тяга, придърпва няколко пъти и тогава тръгва. Първоначално смятах, че това се случва само, когато колата е студена, но днес я карах по-дълго и се случва и при загряла кола. По-рядко, но пак го прави. Най-често става при включване на втора и ускоряване. Няколко пъти се е случвало и на първа. Тогава е още по-брутално, колата направо прескача през 500 RPM. Колата е обслужвана редовно по книжка. Единствено закъснях със смяната на свещите, което си беше чисто недоглеждане от моя страна. Но преди няколко седмици съм и сложил нови NGK свещи.Друго, което забелязвам последно време е, че колата пали колебливо. Винаги пали, но винаги го прави колебливо. И не държи постоянни обороти, като работи студена на място. 1400-1300-1400-1200-1300. Стрелката шава. Понякога изобщо дори не дига такива обороти ами работи 30-40 секунди на 1200 оборота и пада под 1000, все едно е загряла. Не знам дали това има нещо общо с придърпването.Звучи ли ви, като нещо познато? Повечето частни сервизи си нямат идея от какво може да е. Един каза свещи и ги смених. Ходенето във Фиат го оставям за на края. Реших първо да се допитам до форумите, че обикновено тук намирам по-качествена информация, отколкото от сервизите на Фиат.

    #2
    TPS-за същите симптоми при мен,се оказа той виновника.С диагностика му провери показанията.
    Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
    ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

    Коментар


      #3
      Колега, не мога да помогна, но за заглавието да питам: какво е GP? Имам едни подозрения какво може да е, но все пак предпочитам да питам, преди да го редактирам.

      Коментар


        #4
        Grande Punto, извинявай за неточността. iliyan, имаш ли представа защо се получават проблеми с този сензор? Ако предположим, че е това.

        Коментар


          #5
          ТПС-а представлява потенциометър,и като му се зацапат или износят пътечките подава грешни данни на ЕКУ-то.При диагностика може да се види какъв волтаж подава към ЕКУ при различно положение на дроселовата клапа,и от там дали е изправен или не.При Мареа 1,6 с пластмасовите колектори,при затворен дросел е 0,7V.,а при напълно отворен 4,8V.При плавно отваряне на дросела напрежението трябва да расте без да има падове и задържане.
          Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
          ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

          Коментар


            #6
            Къде се намира, знаеш ли? Мога да го измеря сам.

            Коментар


              #7
              ТПС е съкратено от Throttle Positioning Sensor, в превод - сензор за позицията на дросела. Предполагам, че това е достатъчно за да се ориентираш за местоположението му. Ако знаеш английски: http://www.google.com/search?q=throt...tioning+sensor , има доста статии, схеми и технически данни...

              Коментар


                #8
                До колкото разбирам цялото тротъл боди ще го видя, като отворя дроселовата клапа. Ясно. Като нищо наистина може там да е проблема, но е странно, защото винаги редовно съм сменял консумативите, включително въздушния филтър.

                Коментар


                  #9
                  Газ има ли колата ?

                  Коментар


                    #10
                    super8 написа:
                    Газ има ли колата ?
                    Не. Изобщо нищо не е пипано по нея. Сменяни са само консумативи.Преди да я метна сериозно на сервиз ще събера подозренията си. До тук са TPS, ламбда сонда, бобина... Изобщо все тъпотии. И усещам, че ще стане на принципа на смяната. Ще сменя всичкия чарколяк и ще пръсна 1 тон пари, докато не се отстранят проблемите.

                    Коментар

                    Working...
                    X