Колата е Браво 1.4 12 клапана 80 к.с. ’97г., 200К. Ето моята история: Издухана гарнитура, следва ремонт. Смених свещи (проверих кабели), смених стъпков мотор (5-ти подред), ТПС-потенциомер + частта която е на моноинжекцията(дроселовата клапа), ламбда сонда и въпреки това колата вибрира повече от колкото трябва, съвсем леко прекъсва. Въпроса ми е дали има нещо общо с клапаните. Те хидравлични ли са, могат ли да се регулират? След ремонта беше прескочил един зъб след, което го оправих - може ли да е набил някой клапан? Някоя друга причина? НЕ е от тампони на двигателя! Ако проверя компресията и не е както трябва , това сигурен знак ли е , че е от клапаните?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Двигателя вибрира?
Collapse
X
-
Re: Двигателя вибрира?
А бобината изправна ли е? Провери ли и съпротивленията, изолацията как е? За най-сигурно запали на тъмно. От един прескочил зъб не е проблем, дори до 2-3 няма да ги удари. Иначе клапаните са хидравлични и се регулират с смяна на парички. А каква беше причината да издуха гарнитура , прегряване или нещо друго?Georgidon написа:Колата е Браво 1.4 12 клапана 80 к.с. ’97г., 200К. Ето моята история: Издухана гарнитура, следва ремонт. Смених свещи (проверих кабели), смених стъпков мотор (5-ти подред), ТПС-потенциомер + частта която е на моноинжекцията(дроселовата клапа), ламбда сонда и въпреки това колата вибрира повече от колкото трябва, съвсем леко прекъсва. Въпроса ми е дали има нещо общо с клапаните. Те хидравлични ли са, могат ли да се регулират? След ремонта беше прескочил един зъб след, което го оправих - може ли да е набил някой клапан? Някоя друга причина? НЕ е от тампони на двигателя! Ако проверя компресията и не е както трябва , това сигурен знак ли е , че е от клапаните?Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Бобината за високо напрежение, понякога и тя е с лоша изолация и може да искри както кабелите за свещите. А за гарнитурата може да и е дошло времето заради некачествен монтаж или пък прегряване, ама няма причина просто така да се прецака.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Я първо кажи какво значи двигателя вибрира, като сложиш чаша отгоре се клати или и просто работи неравномерно? С един зъб прескочил няма да е набила клапани, просто така сте я зацепили, клапаните не са ти хидравлични и се регулират, вала в какво състояние е а маслените магистрали на какъв диаметър са и как проверихте че тампоните на двигателя и скоростната кутия са добре, основно питам за опорния тампон отдолу.пп Как е генерацитя?Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Вибрира - по-скоро НЕУРАВНОВЕСЕН двигател. Не съм проверявал тампоните защото самия двигател не работи както трябва, съвсем леко прекъсва и е неуравновесен, издава странен звук. Къде да погледана със сигурност, че се регулират клапаните за моя модел, защото 3-ма "майстори" казаха, че са хидравлични. Стигам до задънена улица. Ако е от клапаните може ли да се разбере, като се провери компресията. Според мен би трябвало да има малки отклонения. Друго, което искам да питам е , че да речем, че я отвиря пак и направя шлайш, след това кога се регулирет клапаните, като се постави обратно на блока или преди да се постави? Вала мисля, че е добре, защото като ми правиха ремонта, не ми казаха, че е износен. Маслени магистрали? Диаметри?S_BANKOV написа:Я първо кажи какво значи двигателя вибрира, като сложиш чаша отгоре се клати или и просто работи неравномерно? С един зъб прескочил няма да е набила клапани, просто така сте я зацепили, клапаните не са ти хидравлични и се регулират, вала в какво състояние е а маслените магистрали на какъв диаметър са и как проверихте че тампоните на двигателя и скоростната кутия са добре, основно питам за опорния тампон отдолу.пп Как е генерацитя?
Коментар
-
Един колега от форума наскоро имаше подобен проблем и се оказа че трябваше да му регулират клапаните. Клапаните ти се регулират с така наречените парички. Те се поставят върху чашките на клапаните. Провери си хлабините и ако са извън посочените пресмяташ какви парички да си вземеш и сменяш. А за точните хлабини си изтегли ръководството там е доста добре описано. А ако сваляш главата /дано не ти се налага/ клапаните се регулират след като си сложил главата и разпределителния вал.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Не подвеждайте колегата,клапаните са с хидравлични повдигачи и се саморегулират,но за да си сигурен,че работят правилно трябва да ги свалиш и източиш на менгеме като ги притискаш два три пъти докато изтече маслото и започнат да пружинират при стискане с пръсти,като от двете им страни сложиш летви.Това се прави при всяка интервенция по повдигачите или кобилиците и не поставянето им не на мястото на което са били преди.Първоначално двигателя ще работи неравномерно докато се напълнят повдигачите но след сто км. ще са готови.Другото нещо което трябва да направиш е да откачиш клемите на акумулатора за един час за да се рестартира компютъра и наистина да провериш бобината.За твоя случай това са нещата!!!Tihomir78 написа:Един колега от форума наскоро имаше подобен проблем и се оказа че трябваше да му регулират клапаните. Клапаните ти се регулират с така наречените парички. Те се поставят върху чашките на клапаните. Провери си хлабините и ако са извън посочените пресмяташ какви парички да си вземеш и сменяш. А за точните хлабини си изтегли ръководството там е доста добре описано. А ако сваляш главата /дано не ти се налага/ клапаните се регулират след като си сложил главата и разпределителния вал.
Коментар
-
Re: Двигателя вибрира?
Аз съм писал че са хидравличниTihomir78 написа:А бобината изправна ли е? Провери ли и съпротивленията, изолацията как е? За най-сигурно запали на тъмно. От един прескочил зъб не е проблем, дори до 2-3 няма да ги удари. Иначе клапаните са хидравличниChrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Re: Двигателя вибрира?
Точно 2 зъба ми беше прескочил моето 1.4 12в.. и имах 8 изкривени клапана 4 спукани водача и едно натъртено бутало..[/quote]Tihomir78 написа:А бобината изправна ли е? Провери ли и съпротивленията, изолацията как е? За най-сигурно запали на тъмно. От един прескочил зъб не е проблем, дори до 2-3 няма да ги удари. Иначе клапаните са хидравлични и се регулират с смяна на парички.Georgidon написа:Колата е Браво 1.4 12 клапана 80 к.с. ’97г., 200К. Ето моята история: Издухана гарнитура, следва ремонт. Смених свещи (проверих кабели), смених стъпков мотор (5-ти подред), ТПС-потенциомер + частта която е на моноинжекцията(дроселовата клапа), ламбда сонда и въпреки това колата вибрира повече от колкото трябва, съвсем леко прекъсва. Въпроса ми е дали има нещо общо с клапаните. Те хидравлични ли са, могат ли да се регулират? След ремонта беше прескочил един зъб след, което го оправих - може ли да е набил някой клапан? Някоя друга причина? НЕ е от тампони на двигателя! Ако проверя компресията и не е както трябва , това сигурен знак ли е , че е от клапаните?Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.

Коментар
-
Добре а погледна ли данеби да ти е тръглан да се износва вала понеже на мен ми беше вкопала кобилицата и двигатела работеше неравномерно и като чели имаше малко повече вибраций...Но както са те посъветвали колегите по горе отвори капака,и извади всички повдигачи и ги източи,ако след това след 100 200км проблема си остане тогава търси проблема на друго място. Но според мен ако е вкопал вала проблема е от там защото някои от клапаните няма да отваря нормално в следствие на това дисбаланс в мотора.. Но това си е мое мнение не съм маистор.Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.

Коментар
Реклама
Collapse

Коментар