Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лагер алтернатор Брава 1.4

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лагер алтернатор Брава 1.4

    Колеги някой знае ли номера на лагера на алтернатора на Брава 1.4 и само един лагер ли е? Трябва ли да се сваля полуоската, за да излезе алтернатора, защото отгоре мисля че няма да мога да го измъкна, пречи помпата на хидравликата и разни тръби. И още един въпрос на пластмасовата паразитна ролка на пистовия ремък може ли да се смени само лагера, защото ми писна да сменям ролки през 5000км.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    #2
    На Бравото ми със същия двигател като твоя още не съм го демонтирал и не съм сигурен дали ще успееш без полуоската.Имам алтернатор под ръка за 1,4 с клима ако е същия и се налага ще разглобявам за номерата на лагерите.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      На Брава 1.6 алтернатора го изкарахме отгоре без проблем, но при мен няма да излезе... Ако трябва и полуоска ще се сваля, утре сутринта го мятам поне да го сваля. А някяква сложнотия при самата смяна на лагера има ли, защото досега не съм сменял, а в сервиз искат 100лв само за сваляне и качване на алтернатора, без смяна на лагера... как пък да не ги дам, това колко бири и цаца са... Мисля, че това на снимката е лагера ама никъде не успях да намеря номер:
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13157Мисля ,че е същия ,но не съвсем.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Дано мъката не е чак толкова голяма. А какви лагери да търся точно? Един приятел е сменял на рендето и някакви бързооботни SKF му предложили, май със Z накрая, около 20лв парчето.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            NSN, SNR аз бих си купил от тези двете фирми.

            Коментар


              #7
              Свалих алтернатора, но не знам дали не си отворих по-голяма работа... Иначе полуоска не се сваля. Причината да го свалям изобщо е, че се чуваше едно цък-цък като мина покрай други коли или стена някаква да отразява шума. Иначе на място не се чува и все си мисля, че на скорост го чувах само. Като свалих пистовия ремък от алтернатора се чуваше леко тракане като го завъртя. Като го разглобих от предния лагер нямаше шум, въртеше се мазно, но имаше лек луфт. Задния лагер беше без смазка и потракваше. Дано това цък-цък не е било от някоя ролка на ангренажа. Преден лагер успях да намеря FAG (22лв), заден SKF 6003 2RHS или нещо от сорта (8лв). Купих и реле регулатор с четкодържател, защото само четки не можах да намеря, а ми писна да обикалям в това скапано време. Проблема е, че горната четка си е издълбала канал около 1мм в медния пръстен и не знам новата четка дали ще се намести в тоя канал, има капачка отгоре и не мога да видя дали е влязла. Иначе с мултицет измерих и четките контактуват с медните пръстени, но горната ме притеснява.Ще чакам да се оправи времето, защото нямам гараж и в тоя дъжд не става.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                Направи фаски на четката, която контактува с издълбания пръстен.Леле, яко ви цакат с цените на лагерите!
                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                Коментар


                  #9
                  Колко са ме прецакали с тея лагери? По разни сайтове гледам SKF 6003 2RSH за 4 евро. Все пак са за динамо, с гумени уплътнения, бързооборотни. Малкия лагер NTN ми го предлагаха и за 11лв, щом намерих SKF за 8 пак добре, пише Made in Italy ама надали. А магазините на SNR и SKF ще работят чак в понеделник. Фаски не виждам как ще направя, кабелчета на четките са заварени за пластините и предпочитам да си останат така, а не да ги запоявам. Ако трябва ще се повтаря упражнението, ама в това смотано време кола ли да правиш...
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    Фаска правиш на четката, да влезе в износеното.
                    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                    Коментар


                      #11
                      Сглобявай..сглобявай! Бързооборотни лагери с гумени уплътнения ! Ремъчната шайба как я искара?
                      LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                      ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                      Коментар


                        #12
                        Ремъчната с тръбен ключ Алтернатора е качен, кове 14.3V с/без включени консуматори и без значение дали форсирам или не. Обаче досадното цък-цък като съм на скорост остана, чува се 2-3 пъти в секунда, без значение на коя скорост съм. Лагерите на диференциала са ми сменени...
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          Май нищо не сме направили?...това 14.3в без консуматори? ...и цъкането си го има! А! Нови четки!
                          LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                          ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                          Коментар


                            #14
                            А с консуматори?
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар


                              #15
                              Колега май не четеш... 14.3 държи стабилно с или без пуснати консуматори... парно, фарове, чистачки и т.н. Сменени са четките и реле регулатора, задния лагер беше тотално заминал, а в четките имаше 2-3мм живот, така че профилактиката не е била излишна. А цъкането може ли да е от вътрешно каре, защото мотора е с около с 3000об/мин а това се чува 2-3 пъти в секунда не повече. И го чувам само на отворен прозорец отдясно като мина покрай стена.
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X