Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За всички, които им тресе при потегляне с малко газ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За всички, които им тресе при потегляне с малко газ

    Здравейте, колеги. От както колата е наша, а това са около 5 години все при тръгване има едно притрисане на мотора и цялата кола. Много е неприятно и майсторчетата не го знаят от какво се получава, защото всичко излиза ок. Четох за смяна на тампона на скоростната кутия, може, но в моя случай не е, проблем със съединител - до там не съм стигнал, колата не се влошава толкова време вече, все си тресе така с ниски обороти. Не буксува съединителя. Вчера, докато имахме друга работа видяхме, че дроселовата клапа е мръсна, залепнали са нагари по нея. Точно, когато е затворена в долния й край трябва да остава едно процепче, през което влиза въздух за да работи на празен ход и с отнета газ. По самия ръб на клапата имаше доста нагар, свалих го с кореселин напоен в парцалче, хубаво изчистих клапата отгоре и от долу, най-вече по ръба, че там имаше най-много. Светна, качих се и след това все едно вече карам друга кола Няма го това неприятно тръскане, като се тръгва с малко газ, маневрите на втора скорост примерно с малко или без газ не са проблем, държи си ниски обороти съвсем нормално. Не съм забелязал сутринта как е, че за няколко минутки сутринта ми тресе с евтини бензини, ще гледам и за това. Разликата обаче е направо осезаема, тресенето намаля поне с 85%, вече съвсем нормално се тръгва с 1200-1300 оборота, преди това цялата подскачаше. На светофар, като стоях имах много слаби, но неприятни вибрации, сега вече ги няма!!Който не е обръщал внимание на това, да го направи. Не струва нищо, не се искат никакви инструменти, само един парцал и кореселин. При мен даде положителен ефект и то голям, изключително доволен съм в момента, все едно друга кола карам. Много по-спокойно се държи с натиснат малко педал на газта, не е е нужда да се форсира вече до 1500-1600 оборота, че да тръгва нормално. До колкото си го обяснявам - когато има нагар по ръба затваря процепа, който остава под клапата, компа подава бензин, обаче не влиза необходимото количество въздух, сместа е богата и мотора тресе. Не е много и не изписва грешка на таблото при изгаряне. Заради това и диагностиците не могат да го хванат и се чудят вече от какво е. Като чакаш на светофар процепът не е чист и мотора тресе, усещат се слаби вибрации във волана. Когато тръгваш и настъпваш газта понеже трябва да имаш богат смес и по-малкия приток на въздух се преобогатява и се получава претрисането, като е чиста клапата и въздух си минава, колкото трябва всичко е ОК.Дано остане и занапред така, макар, че операцията е не повече от 10 мин всичко. Погледнете това, не му се чудете Успех и дано ви слушат количките :D
    кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
    кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

    #2
    Зачетох се в темата на колегата защото мислех че става въпрос за притрисането при потегляне когато се отпуска педала на съединителя...което го има при мен,предполагам и при много други колеги...преди време от нямане на работа и аз разкачих въздуховодите преди дросела (мое мнение е че не беше кой знае колко мърляв) позачистих го и след като събрах всичко наново колата държеше празен ход на 2000 оборота....отпуснах жилото на газта с едно деление и колата си заспа на около 900 оборота на топъл мотор.....Искам да кажа че ако мотора ви притриса при потегляне или на празен ход, вероятноста това да е от мръсен дросел не е особено голяма....въпреки това съветвам всеки който не си е ревизирал дросела да го направи....не отнема много време,пари също а е вероятно разхода на гориво да падне след тая операция ! поздрави!

    Коментар


      #3
      При 1,6 двигателя, какъвто е в подписа, моторчето за празен ход регулира въздуха и то през байпасен отвор. Той е достатчно голям, за да компенсира някакви микрончета зацапано по клапата. Многократно по-голям е ефекта от почистване на мущука на моторчето, което затваря дупката- там е малка и като има малко нагар и го бърка.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Така, за това тресене става дума До колкото разбирам е разпространен проблем при фиат. При мен това тресене беше много по-неприятно и доста по-силно преди да изчистя дросела, пък тресенето на място направо изчезна на 95%, съвсем поносимо е, не прави впечатление. Понеже в този момент сменях и гарнитурата на двуцевката може да съм се заблудил от кое се е оправило, но че разлика си има, има. Не ми се вярва да е от гарнитурата на двуцевката, трябва да е от дросела. Не е изчезнало напълно тресенето, като отпуснеш газта и се опитваш да тръгнеш без газ, стои си, но е много по-слабо. По-рано за да тръгна без да тресе вдигах до 1500-1600 оборота, сега и с 1200 примерно си тръгва без тресене, тръгване без газ си тресе пак, но много по-слабо, пък за сметка на това, когато карам на втора без газ не тресе вече. С по-ниски обороти маневрите са съвсем различни, няма проблеми с тях. В момента както остане не виждам някакъв проблем, стигнал съм до следните изводи, като съм чел и наблюдавал, че и мислил по темата 1. Тресе от тампона на скоростната кутия - при мен не е, проверено!2. Тресе от съединителя - или челото не е право на притискателния диск или някоя от демпферните пружините не работи, както трябва - разбира се след смяната на съединителя - за сега не ми е належащо, нито толкова толкова ме дразни, че да дам 300 лв - комплект + труд за да разбера дали е от това. По-странното, че на хора, които са сменили съединителя тресенето остава, скъп и ненужен експеримент е 3. Просто инжекциона така е настроен, неразбираемо, но фиат Не си струва да се пипа, каквото и е да е, след като грешка не се отчита и безразборно сменяне на каквото и да е ще доведе само загуби и никакъв ефект.Аз споделих моя опит, който иска да вярва или не, това са ми наблюденията P.S. къде е този байпасния отвор, какво представлява, да го разгледам и него. Кое нещо е на снимката? Единият маркуч се скъса и сега е хванат с биндер лента и вътре по-тънка втулчица, като ходя по магазините ще взема маркуче, макар, че като гледам от къде минава не виждам как ще го сменя
        Прикачени файлове
        кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
        кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

        Коментар


          #5
          pakumba написа:
          При 1,6 двигателя, какъвто е в подписа, моторчето за празен ход регулира въздуха и то през байпасен отвор. Той е достатчно голям, за да компенсира някакви микрончета зацапано по клапата. Многократно по-голям е ефекта от почистване на мущука на моторчето, което затваря дупката- там е малка и като има малко нагар и го бърка.
          Обясни думата "мущук" За нещо на МПХ ли говориш?
          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

          Коментар


            #6
            мущук е твърд накрайник на траба/ маркуч
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Аха, а къде се намира??
              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

              Коментар


                #8
                Принципно на края на маркуча или тръбата Предполагам корегата има предвид тръбичките на самото моторче
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  Айде нека пакумба да каже за кое конкретно нещо говори. Има даже и снимка тук, да се посочи с пръст
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар


                    #10
                    Значи вчера свалях тръбата от филтъра към дросела и специално погледнах, защото не бях сигурен дали на 100% се затваря дросела или е както на други коли леко отворен за празния ход. Ами на 100% затворен е дросела, така че ако на колегата това почистване му е помогнало наистина, то явно е с някаква друга конструкция. При празен ход дросела е на 100% затворен, а въздух минава пропускан от самото моторче, като си дърпа оста навътре към него. Мущук казвам на оста му, която завършва с широка поличка и запупша върпосния отвор за въздуха. За да се видят тези отвори трябва да е махне моторчето и да се погледне вътре, тази ос просто се дърпа и отваря байпасния отвор, за да пропуска въздуха при празен ход. Извода, за моята кола- никакъв смисъл от чистене дросел клапа, освен ако не е толкова свинска, че тези сажди да пречат на затварянето й. Файда от чистенето на отвора, който се затваря от моторчето е сериозен, дори при мен го правя на 3-4 месеца това, защото от газта се зацапва. Нямам възможност в момента да едитвам снимката, за да ви покажа къде е отвора, но надявам се по поисание да сте разбрали
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      Аз разбрах, Благодаря много за разяснението! А с какво го чистиш - разтворител или с нещо механично (четка, игла, тел...) ?
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар


                        #12
                        Мен ми се стори, че долният край под клапата има тънък процеп, може и да съм се заблудил нещо Както и да е, значи при мен може да е било от незатварянето му!За това нещо ли става дума - което съм маркирал в червеното кръгче - то се държи с някакви шестограми, сваля се и каквото се прави се прави и се връща на мястото му. Може ли да изникнат някакви проблеми при слагането, да не е точно на мястото си или нещо подобно?
                        Прикачени файлове
                        кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                        кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                        Коментар


                          #13
                          pakumba, кажи с две думи дали правилно съм коментирал снимката
                          кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                          кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                          Коментар


                            #14
                            да, това е моторчето. Сваля се с еврейска звезда, не е шестограм. Няма вариант да се сложи по повече от 1 начин,има о пръстен вътре в отвора, който може да падне при свалянето, ако не се внимава. Чистенето на самото моторче е доста коментирано във форума и има много инфо, потърси. Аз лично съм го смазвал 1-2 пъти само, а чистенето на отвора го правя механично с клечка за уши и спирт/меглио или каквото има. Дори и вода бу свършила работа, там не са сериозни замърсяванията, но при мен е изключително чуствително на мърсотия, оборотите почват да са с много малко по-ниски като се зацапа и като пусна повече консуматори се усеща леко тресене, за такъв минимален ефект говорим. Мисля, че се зацапва при мен от газта. Последно просто го напръсках със спрей за чистене на ел. контакти, той е силен разтворител /напръсках в отвора имам предвид/
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Добре, мерси, ще го сваля и ще го разгледам, като ми остане свободно време по светло, ще пише какво съм видял и разбрал
                              кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                              кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                              Коментар

                              Working...
                              X