Преди няколко дена вкарах колата(браво1,6 16в) в сервиз за неравномерна работа на мотора и реших междудругото да сменя и свещите с някакви по-хубави защото не бях доволен от предишните Бош. И така взех тези от снимката долу Magneti Marelli като ми ги препоръчаха от магазина. Когато отидох да си взема колата майстора каза че тези свещи не стават за нищо и няма да ги сложи в никакъв случай. Когато се вгледах видях че растоянието между електрода е наистина доста голямо около 2мм. Дайте си мнението или ако някой е карал с такива да сподели
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за свещи
Collapse
X
-
А това че е по-голямо разстоянието не означава ли че искрата ще е по-дълга т.е. по-добра работа, или аз бъркам?Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
-
Като си теглиш дъвката, тя нали става дълга? Става дълга, ама изтънява и се къса...При искрата е подобно...Дълга, дълга, ама слаба...А и за да прескочи искра на такова разстояние си трябва бая енергия, която не всички бобини могат да произведат. Има доста случаи и на изгорели бобини, защото това голямо разстояние ги натоварва допълнително...Аз на Рено-то си сложих иридиеви Denso, които по каталог трябва да са 0.9 мм, а тези, които си поръчах от САЩ, бяха с поне 1.1-1.2 мм. Проблема беше в паленето на студено...Работеше доста неустойчиво в първите секунди...Сега едва ли щеше да е голям проблем, ама на -20 градуса може и да не иска да запали изобщо.Топла нямаше проблем. Та се наложи да им намаля разстоянието на 0.9 мм и всичко заспа...Пък и на мойто Рено една оригинална бобина в Рено струва 150-160 лева, та не ми се правеха експерименти с бобинките. Че пък са и четири на брой...batproho написа:А това че е по-голямо разстоянието не означава ли че искрата ще е по-дълга т.е. по-добра работа, или аз бъркам?FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser
Коментар
-
Това не са свещите за твоята кола с това голямо разстояние.Какво не ти хареса на Бош? Bosch FR7LDC+(2 електрода, толинно число 7) издържа учудващо дълго на работа на газ при мен. Denso K20TNR за малко над 10 хиляди на газ бяха просто тотално износени - централният електрод беше станал наполовина(елипса). Сега съм с Bosch FR7DC+(1 електрод, топлинно число 8 ) специално за газ за този мотор и за 10 хиляди видимо не са мръднали.Ако караш на бензин не си личи колко са издръжливи, щото и на 50 хиляди не се износват толкова, колкото на газ за 10.Говоря за евтини свещи за този двигател за по 5 до 7лв.
Коментар
-
Принципно е така, по дълга искра = на по голямо количество смес запалена наведнъж. Но има проблем с прескачането на искрата, не се знае дали ще може да прескочи на такова разстояние и дали ще прескача всеки път.......batproho написа:А това че е по-голямо разстоянието не означава ли че искрата ще е по-дълга т.е. по-добра работа, или аз бъркам?
Коментар
-
Аз питах по принципchaveto написа:Принципно е така, по дълга искра = на по голямо количество смес запалена наведнъж. Но има проблем с прескачането на искрата, не се знае дали ще може да прескочи на такова разстояние и дали ще прескача всеки път.......batproho написа:А това че е по-голямо разстоянието не означава ли че искрата ще е по-дълга т.е. по-добра работа, или аз бъркам?
и имах в предвид точно това.
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Ами тези бош с които съм в момента след около 10 000 км нямат следа от износване.Незнам дали е от това че колата е само с бензин но доста ме учуди и сега си промених мнението защото ги бях набедил че не са читави а то проблема бил от запушени инжекциони.А относно Магнети-те явно че не стават за този мотор. Ако на някой му трябват и стават за неговия да казва, ще ги дам много евтино
Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!
Коментар
-
Виждал съм с очите си дизел на Тойота, на 27000 км, как едното му бутало беше като отрязано от челото на буталото до първия сегмент...И всичко това от големи обороти и калпава дюза, която не е пръскала, както трябва...Оттам се получава неправилно горене, локално прегряване на материала и ефекта, който описах по-горе...Та при неправилно пръскащи дюзи нищо чудно да се получава някакво прегряване на свещите и да се изяждат от високата температура...biricata написа:Ами тези бош с които съм в момента след около 10 000 км нямат следа от износване.Незнам дали е от това че колата е само с бензин но доста ме учуди и сега си промених мнението защото ги бях набедил че не са читави а то проблема бил от запушени инжекциони.А относно Магнети-те явно че не стават за този мотор. Ако на някой му трябват и стават за неговия да казва, ще ги дам много евтино
FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser
Коментар
-
Здравейте, колеги. Искам и аз да сменя свещите на колата, брава 1.6 103 коня, знам, че са двупосюсни някакви на Бош монтирани в момента, не знам кога са сменявани и дали някога са сменявани. Това, което не ми харесва, че на място има някакви вибрации в цялата кола и във волана, това си е от неравномерна работа на мотора, та за това реших да започна със свещите. Какви са по каталог свещите точно, като модел и с какви могат да се заменят? Точно тези на Магнет Марели излизат също?! Значи да ги отбягвам :Dкара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!
Коментар
-
Отваряш си сайта на производителя, който ти харесва. Почти на всички сайтове има Product Finder или Find your plugs. Въвеждаш си данните за колата и там ти излиза кой модел е за теб...Иначе ако почнеш да слушаш тук всеки, предполагам ще се объркаш...Избери си марка и действай както ти казах...FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser
Коментар
-
Ок, отворих Хайнес и видях това - Champion RC8BYC - говори се, че имало много ментета, мисля да ги купувам от Евро07, някой дали кара с такива? Цената им е около 6 лв бройката :Dкара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!
Коментар
-
Това са твойте свещи-http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=5&model=42&modif=98&cat=21&subcat =113&prod=2648&numenkl=4&show=1VALIO_RACING написа:Ок, отворих Хайнес и видях това - Champion RC8BYC - говори се, че имало много ментета, мисля да ги купувам от Евро07, някой дали кара с такива? Цената им е около 6 лв бройката :D
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар