Здравейте колеги.Преди 2 месеца си дадох пунтото на майстор да ми смени гарнитурата на главата.Първо съм много разочарован и после ми се отвори още беля.Докато затягаше последния болт на главата го скъса и айде болтове нови 38лв за моя сметка,но както и да е.Направи той колата но след около 15 дена се скапа двигателя.Оказа се че след като я разглоби друг майстор имаше ударени 8 клапана и ремъка беше пехвърли 3,4 зъба.В последствие се оказа че предишния майстор е спукал ролката като я затягал а и той сам си казвал че ги затяга много.Майстора който ми направи ремонта сега стигна до там че няма как да направи центровка понеже нямало белези на валовете,и за това са били нужни инструменти като тези на снимката.Ако някой има и може да ми ги изпрати ще съм му много благодарен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Центровка на Пунто 1.2 16V 85к.с ELX
Collapse
X
-
аз лично ги правя без тезиинструменти,но искам да кажа че е добре да ги имаш.смисъла е прст-нагласяш валовете на кантар ,като най -вайното е кантара да е успореден на самия мотор това последното се докарва с много гледане.въпреки тва 50-50,норзликата може да бъде само 1зъб,което все пак е нещо.на мен досега не ми се е случвало да сбъркам ,но нали знаеш-винаги има първи път
Коментар
-
Колега трябват ти само тези за разпределителните валове.За коляновият вал ти прави две втулки с резба като за свещите. За тях си правиш две пръчки, разграфени на струга примерно през 5 мм, достатъчно дълги.Завиваш ги на първи и на втори цилиндър или ако ти е по-удобно на 3-ти и 4-ти. Пъхаш във втулките двете пръчки и въртиш коляновият вал докато станат еднакво високи - да стърчат еднакво. Това значи, че четирите бутала са подредени в една линия. Слагаш ремъка, като трябва да ти съвпаднат белезите на шайбите с тези на самият ремък (ако е чисто нов).panko1 написа:Има само размерите на фиксаторите за валовете а на другите няма.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Буталата вървят две по две. 1-ви и 4-ти срещу 2-ри и 3-ти. Две вървят нагоре, две вървят надолу. За това ти трябват само по едно от всяка двойка да гледаш. В един момент от въртенето на коляновият вал застават на равно, по средата на хода си. За това се използва този момент - в тази точка всички са на едно ниво, нито едно не се качва или слиза, равни са, подредени в една линия.За да си го представиш ще го сравня с момента, в който някой цилиндър е в компресия - и двата клапана са затворени. При свален капак на клапаните на 8 клапанов мотор ако въртиш разпределителният вал ще видиш че идва момент, в който гърбиците на някой от цилиндрите идват така, че не натискат нито един от клапаните. В този момент и двата клапана са затворени и видимо и на двата пуловете под гърбиците са на едно ниво. Ако завъртиш вала в едната или в другата посока виждаш как започва да потъва единият или другият клапан. Същото е и с буталата.staho написа:Моного интересно с буталата се получава.Къде трябва да е 1-во бутало ако изравним 1-во и 2-ро Когато слиза от ГМТ надолу или се качва от ДМТ нагоре.За разпр. вал ясно.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Колегата по горе много точно ти е задал въпроса. Помисли и му отговори.ilko-gd написа:Буталата вървят две по две. 1-ви и 4-ти срещу 2-ри и 3-ти. Две вървят нагоре, две вървят надолу. За това ти трябват само по едно от всяка двойка да гледаш. В един момент от въртенето на коляновият вал застават на равно, по средата на хода си. За това се използва този момент - в тази точка всички са на едно ниво, нито едно не се качва или слиза, равни са, подредени в една линия.За да си го представиш ще го сравня с момента, в който някой цилиндър е в компресия - и двата клапана са затворени. При свален капак на клапаните на 8 клапанов мотор ако въртиш разпределителният вал ще видиш че идва момент, в който гърбиците на някой от цилиндрите идват така, че не натискат нито един от клапаните. В този момент и двата клапана са затворени и видимо и на двата пуловете под гърбиците са на едно ниво. Ако завъртиш вала в едната или в другата посока виждаш как започва да потъва единият или другият клапан. Същото е и с буталата.staho написа:Моного интересно с буталата се получава.Къде трябва да е 1-во бутало ако изравним 1-во и 2-ро Когато слиза от ГМТ надолу или се качва от ДМТ нагоре.За разпр. вал ясно.
Коментар
-
Ами помислил съм за това съм му отговорил.Ти ми кажи след като САМО в едно положение на коляновият вал ВСИЧКИ бутала са на една линия, има ли значение дали ще въртиш вала по часовниковата стрелка или обратно на нея за да ги нагласиш?pioneer 306c написа:Колегата по горе много точно ти е задал въпроса. Помисли и му отговори.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Когато ги изравняваш буталата няма значение на къде ще въртиш с милиметри за да ги направиш на едно ниво.Понеже изравняваме 1-во и 2-ро бутало те няма да бъдат нито в ГМТ нито в ДМТ а някъде по средата т.е. 1-во бутало ще е започнало да слиза от ГМТ към ДМТ ,а 2-ро да се качва от ДМТ към ГМТ и чрез инструмнета ги изравняваме ,това е единия вариант.Втория е когато 1-во бутало се качва от ДМТ към ГМТ и 2-ро слиза от ГМТ към ДМТ и пак се срещат на същото място.Моето питане по какво се разбира кой от двата горепосочени варианти е.Ако го няма капака на клапаните по тях може да се разбере но има ли друг начин или белег някъде.
Коментар
-
колегата отговори тукeh4ev07 написа:А в хаинеса? От ГМТ към ДМТ на 1ви цилиндърuBoy написа:Извинявам се , защотото по горе не видях че вече е зададен въпроса относно хода на буталотоИ аз се зблъсках с този проблем и го решихме на усет, защотото никъде не намерихме инфо
От ГМТ към ДМТ
Пунтак 1.1 с лека измама под капака
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар