Колеги наскоро старото гърне сдаде багажа и ходих да ми сменят направо цялата генерация. Реших да махна катализатора, тъй като незнам какво му е състоянието и може и да е бил запушен. След махането определено се усети лека промяна във вървежа, някак си по леко набира колата и е малко по пъргава (доколкото може да е пъргава една брава с 1,4 двигател
) Но няколко дена след махането започна от време на време да святка тази лампа обозначаваща дюзичка. Възможно ли е ламбда сондата да дава грешки заради махнатия катализатор? Иначе колата си върви чудесно, нямам никакви проблеми, но тази лампичка ме притеснява.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Светна ми лампата с дюзичка след махане на катализатор
Collapse
X
-
Не съм я карал още на извънградско. Може и да е заминала, може да е просто съвпадение с махането на катализатора.... Тези дни ще пътувам извънградско и ще видя какво е положението.PaUnOff написа:Може просто да си е заминала ламбдата, а не да дава грешка. Като караш извънградско свети ли постоянно?Ще пробвам колега, дано това да е проблема. Ако не здраве да е, ще сменя ламбдатаКато си махнал катализатора се променя проходимостта на гърнетата за изгорелите газове.Пробвай едно обучение на ЕКУ-то. Палиш на място без да пипаш газта и чакаш колата да загрее докато завърти перката на радиатора.
Без туй тази кола досега си е избила парите многократно, супер безпроблемна експлоатация за 4 год
Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Карах Бравата от подписа почти 4 години преди да я ударя /най-вероятно от счупване на носач в движение, Технорот бяха носачите
/ с изкрътен катализатор и заварена права тръба вътре в него. Реално през самото гърне на катализатора по този начин не минават никакви газове - аналогично на това, което си направил ти колега.Разликата е че колата върви осезаемо по-леко след 3000 об./мин., разлика в показанията на ламбда сондата НЯМА - гледано много пъти с Виза, преди и след махането на катализатора.Лампата не свети от това че си махнал катализатора, направи и една диагностика за да видиш каква грешка е записала.П.С. Разлика в разхода не съм усетил.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Аз също карам без катализатор,но на негово място имам резонаторно гърне(моята е 1,6) и на мен не ми свети нищо,а на един приятел също на 1,6 свалихме катализатора и сложихме права тръба на негово място и не му свети лампата.Това е съвпадение не е от катализатора и моя съвет е да и направиш една диагностика.Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
Теоретично следва да спадне. Разбира се, почти неосезаемо. Продължавам да твърдя, че резонатор ще реши проблема ти. Няма да обяснявам защо, във форума имаше цяла тема защо се поставя резонатор, а не права тръба, след махане на катализатор.noriaga написа:Да в момента съм с права тръба. А да попитам сега вдига ли ми се разхода ако карам така?
Коментар
-
То проблема ми е единствено, че свети тази лампа. Ще направя една диагностика за всеки случай. Надявам се да е от катализатора, да не е нещо по-кофти.Rokambol написа:Теоретично следва да спадне. Разбира се, почти неосезаемо. Продължавам да твърдя, че резонатор ще реши проблема ти. Няма да обяснявам защо, във форума имаше цяла тема защо се поставя резонатор, а не права тръба, след махане на катализатор.noriaga написа:Да в момента съм с права тръба. А да попитам сега вдига ли ми се разхода ако карам така?Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
А какви може да са другите причини тогава? Когато купих колата ми светваше често на извънградско, но тогава разбрах, че беше от термостата. При падане на температурата даваше грешка и светваше тази лампа. Сега не е термостат със сигурност, та какво може да е?ilko-gd написа:Можеш да си сигурен, че НЕ Е от него
Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Миналата година ми светеше като записаната грешка беше ТПС - понтенциометъра за газта. Свалих моното и без да го бърша отвън свалих ТПС-то. Така си личеше точно къде е било, защото после е голям филм да го настроиш. Оказа се, че е идеален, но по пистичките се беше натрупало кондензирало масло предпологам от картерната вентилация. Внимателно изчистих всичко с обезмаслител и си го сглобих, като гледах да застане точно където си е било.След това изтрих грешката с Визата, пробно кръгче, нямаше грешка записана. Една седмица каране и пак четене с Визата - отново нямаше грешка, значи операцията е минала успешно :D Започни първо с четене на грешките.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар