Колега 1.4 няма дебитомер. Има само температурен датчик на инжектора. А Дебита на въздуха се определя от датчика за завъртане на дроселовата клапа (ТПС сензора). Както казаха колегите по горе виж гарнитурата или поне премерете компресията. Оги е прав че едната бобина подава на 2 и 3 цилиндър, другата на 1 и 4
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Свещите ми се топят, на какво се дължи?
Collapse
X
-
Ами ако някой от валовете се разминава с 1 зъб на ремъка, спрямо останалите, то не е достатъчно че да се ударят буталата и клапаните, но е достстъчно да се промени образуването на сместа, от там и изгарянето и, и по някакъв начин това води до повишаване на температурата в горивната камера. По принцип така колата загрява много, много бързо. Но пък засяга всички цилиндри, не само един/два. С подръчни средства не знам дали може да се провери това, трябва валовете да се застопорят по белезите и да се види дали всичко съвпада. А като цяло - би трябвало да има и записана грешка за липса на синхронизация между валовете. Дебело подертавам, че само си разсъждавам на глас, дано да не подведа някой с мнението си, ако е грешно. По принцип този проблем съвпада ли се нещо друго, или само и единствено със смяната на свещите?asenov1984 написа:Ако е грешно зацепено какво е то аз не съм запознат мн моля да ми обясниш къде трабва да погледнаogi28b написа:Не съм в час с бензинови, моля да ме извините ако пиша неверни неща, но доколкото съм чувал - ако е грешно зацепено - води до по-висока темп. в горивната камера, но пък така ще е за всички цилиндри; другото за което се сещам - буталата в тези два цилиндъра нали по едно и също време се движат и имат обща бобина? Да не би нещо токът от тази бобина да не е както трябва?
Коментар
-
Оппа 1,4 е с една бобина и кво правим сега?Hristian_Aleksiev написа:Колега 1.4 няма дебитомер. Има само температурен датчик на инжектора. А Дебита на въздуха се определя от датчика за завъртане на дроселовата клапа (ТПС сензора). Както казаха колегите по горе виж гарнитурата или поне премерете компресията. Оги е прав че едната бобина подава на 2 и 3 цилиндър, другата на 1 и 4Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Позната история.На жигулито преди време имах същият проблем.Перфектна центровка и двигател и стопени 3 свещи по различно време.Първо отказа едната,смених я на пътя със старата.На другият ден като развих новите свещи и се
.Последва скандал в магазина,ресто на парите,хиляди извинения и свещи Шампион.Проблема си отиде със калпавите свещи.
Коментар
-
Значи ламбда сондата може да направи големи проблеми най -честите са завишен разход и не с малко , нестабилни обороти на празен ход , грешни смеси , като я караш на газ не играе голяма роля , но като е на бензин има значение , продават се ламбда симулатори и не са скъпи 20тина лева по спомен , но не е задължително от това да ти яде свещите , неправилно изгаряне и то на тея цилиндри , виж си вала и кобилиците ако не отварят като хората там клапаните при богата , бедна смес може да има и детонации от което се изяждат и свещи и генерация и бутала и тн ....asenov1984 написа:Може ли да е от ланда сонда тя не работи и малко да ми обясниш за смесите че не съм мн на ти благодаря предварителноDirtySouth написа:Неправилни смеси , богата-бедна , виж си дебитомер , ламбда , диагностика .... Също и марката на свещите е доста важна ,вземи си хубави свещи за газ след като отстраниш проблема
Коментар
-
Аз си мисля, че бобините при 1.4 са две, но в един корпус. Колкото до валовете от прескачане с един зъб не би трябвало да се стопят свещите, а да се качи разхода. Колега, ако може кажи каква марка са свещите. И дали първия и втория път свещите са били едни и същи?Fiat Bravo 11'97
1.4 12V A/C
Коментар
-
nedialk00
Коментар
-
Колега 1-во вземи смъкни капака на клапаните и виж гърбиците на 2 и 3 цилиндър дали не са износени което е много вероятна причина за проблема ти ,ако разпределителния вал не е износен пробвай с друга бобина за запалването и разбира се нови качествени свещи и каране само на бензин докато разбереш къде е проблема,защото може да се окаже че проблема е и от газовото.
Коментар
-
Гледам по сервизното описание че бобините на 1.4 са две. Като едната захранва точно 2 и 3 цилиндър. Като начало може да се сравни напрежението към свещите на 1-4 и 2-3 цилиндър. Най-добре на осцилоскоп защото може да се сравни и формата на сигнала. Същото сравнение може да направиш още веднъж като предварително размениш свещите на 1-4 със 2-3 цилиндър. Добре е ако може да провериш и компресията на 2-3 цилиндър дали се различава значително от 1-4. Дали случайно не е нагоряла гарнитурата между 2-3 цилиндър ( това във връзка с написаното от S.W.A.T. за антифриза ).Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Не е от смесите проблема. Нито от валовете, нито от ремъците. Това са си чисти признаци на детонационно горене и мотора може скоро да приключи ако не се вземат мерки. Или е много калпаво гориво с неработещи добре маслени сегменти на тези цилиндри, или си гори много масло в тези цилиндри. Бих си проверил какво става с маслото и измерил компресията както посъветва по-горе друг колега.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар