Здравейте колеги! След смяната на ангренажен ремък се усети промяна в звука на двигателя. С ремъка, с който я купих и който явно е бил зацепван в Италия, колата мъркаше много готино в ниските обороти (до 2000 об/мин). Първоначално отидох да го сменят в обикновен сервиз, защото не знаех че изисква по-специално зацепване с фиксатор. Там го зацепваха по белези, направени от тях, след като гледаха от стари белези, явно правени в Италия. Резултата от работата в този сервиз беше тресене в ниски обороти и колебливи движения на стрелката на оборотомера, въпросното мъркане тотално изчезна, имаше и понижена мощност. След 3 дни я откарах в специализиран сервиз на Фиат и там ми казаха че има разминаване с 2 зъба. Направиха центровката с фиксатор, както му е реда, и мога да кажа, че вибрациите и тресенето изчезнаха, мощността се възвърна, колата започна да си работи стегнато, но въпросното мъркане пак не е както като я купих. Знам че това не е фатално за колата, но ако имате мнения, моля да ги споделите. Дали трябва време на ремъка да улегне и да се разработи...да кажа също че ремъка е DAYCO и май е от най-евтините.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Промяна звука на двигателя на fiat bravo 1.6 16v 103
Collapse
X
-
Здравей колега! Това мъркане не е технически проблем - има го на всички фиати 1,6 16 клапана. То се чува до 2000 оборота, примерно при маневри или каране с ниска скорост, но след 2000 оборота мотора започва да "реве". Това мъркане си е заложено в мотора и е специфично за тези фиати 1,6 незнам дали всички шофъори на тези коли го забелязват, обаче дето се казва аз заради него купих колата - само като я чух как работи и веднага ми хареса...ама сега изчезнаM5kov написа:Може някоя ролка да е "мъркала".Разясни понятието "мъркане"?
Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
DAYCO не са лоши ремъци и не мисля че проблема ти е в ремъка.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Благодаря за мнението, колега. Сигурен съм, че има още колеги, които са имали спомени от сменяне и зацепване на ангренажен ремък и звука на двигателя преди и след това - ако има как изкажете мнение...предварително благодаря.batproho написа:DAYCO не са лоши ремъци и не мисля че проблема ти е в ремъка.Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Здравей колега! За 1,8 и 2,0 не мога да кажа със сигурност, защото не съм чувал такива мотори, но за 1,6 съм 100% сигурен. А забелязал ли си преди имало ли е това мъркане при твоята кола?Радвам се, че ме разбираш за въпросното "мъркане", защото в сервиза майсторите ме помислиха за луд, след като постоянно им повтарях "колата вече не мърка"veskobravo написа:При мен го няма това "мъркане" за което говориш,но действително съм чувал някои мотори да мъркат така но те се по-скоро 1.8 и 2.0 :D
Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
По принцип при нормални обстоятелства го има и при студен и при топъл двигател - това съм го изпитал и съм сигурен. Незнам вече какво да мисля - явно иска много прецизна центровка или разработване на ремъка...или кой знае какво. Ясно е че ще я карам така и след няколко хиляди км. колкото да улегне ремъка ще видя как е. Освен това питах и други колеги с тези коли за звука и ми казаха че не им прави впечатление такива работиveskobravo написа:Противно на логиката при мен може да се каже,че има мъркане когато двигателя е студен.
Обаче аз съм такъв човек, че забелязвам и най-малката нередност, и най-малкия страничен шум...Вярно че това, с което ви занимавах не е фатално...благодаря ви колеги и безаварийно каране на италианските возила
Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
За първи път чувам за "улягане на ремъка".Странно нещо ще да е това явление-улягане на ангренажният ремък.Пистовия дали и той уляга
Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
Незнам, колега. Честно казано и аз не съм чувал за това понятие, плод е на моето въображение, защото не разбирам много от такива неща. Незнам какво друго да мисля и затова посочих това налудничаво мнение...вече имам чувството че САМО ИТАЛИАНЦИТЕ могат да си ремонтират тези техни коли - само те могат да си правят центровките както трябваvalentino321 написа:За първи път чувам за "улягане на ремъка".Странно нещо ще да е това явление-улягане на ангренажният ремък.Пистовия дали и той уляга
Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Колега престани да се вкарваш излишно във филми и си карай колата
.
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Имаш право, колега. Прекалено много се вманиачавам явно. Ще я карам така. Важното е че не тресе и върви. Благодаря за обърнатото внимание и извинявайте, ако има нещо.batproho написа:Колега престани да се вкарваш излишно във филми и си карай колата
.
Безаварийно на всички!!!
Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Освен двата фиксатора за разпределителните валове се използва и фиксатор за коляновият вал. Така като са блокирани и трите вала за да се опъне както трябва ремъка е необходимо да се развият болтовете на шайбите на разпределителните валове, опъва се ремъка (ролката има белег колко) и след това се затягат болтовете на разпределителните валове с необходимото усилие.Това го беше обяснил колегата ВО в друга тема. А за работата на мотора като равномерност говоря, не като вървене (ако си карал преди това изправен такъв) до два зъба разлика в ремъка няма да разбереш.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар