Въпроса ми е следният: преди 3 дни свалях капака на клапаните и почиствах маслената магистрала, но едната гърбица на вала /2-ра от към ангренажният ремък броено/ ми е поодрана, и ме интересува дали съм успял да спася вала или вече като е тръгнал няма спасение.Другите гърбици са като нови без никакво следи, но тази има много леко износване, не много но има.
Предполагам че има циментация на вала и ако е отишла тя няма спасение...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за леко издрана гърбица на разпределителния вал...
Collapse
X
-
Re: Въпрос за леко издрана гърбица на разпределителния вал..
щом има износване покритиоето вече го нямаnikawr написа:Въпроса ми е следният: преди 3 дни свалях капака на клапаните и почиствах маслената магистрала, но едната гърбица на вала /2-ра от към ангренажният ремък броено/ ми е поодрана, и ме интересува дали съм успял да спася вала или вече като е тръгнал няма спасение.Другите гърбици са като нови без никакво следи, но тази има много леко износване, не много но има.
Предполагам че има циментация на вала и ако е отишла тя няма спасение...
Power Under Pressure
-
Ако нещо е нарушавало смазването да речем че вече го няма след като си го почистил.Тъкмо повдигача и вала са се напаснали вече и мнението ми е да не го сменяш а е възможно и така да си остане докато е в теб колата.Само провери този клапан да не е с намалена хлабина.Тези валове ги правят от темперован чугун и по-рядко от стомана. Чугун не се цементова а стоманата се подлага на Карбонитрирането е вид повърхностно закаляване на нисковъглеродни стомани. Нарича се още йонно азотиране и представлява термичен процес, при който се повишава твърдостта на повърхността на метала, а оттам и неговото износване. При този процес под въздействието на налягане азотни и въглеродни атоми дифундират в структурата на метала, повишавайки неговата твърдост и еластичност. Резултатът е повишена твърдост и повишено съдържание на остатъчен аустенит. Твърдите съставки на структурата в повърхностния слой на метала се състоят от карбиди и карбонитриди. Дълбочината на закаляване е между 2 и 4 десети от милиметъра. Твърдостта на повърхността е в рамките на 55 до 62 единици по скалата на Рокуел на процесУмные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Коментар
-
И каква е гаранцията, че стария собственик не ги е сменялtipo33 написа:Аз пък познавам човек с този мотор на 290 хил. км,но с добра поддръжка-няма проблем-не е сменял даже и гумичките на маслената магистрала :DValiosport написа:Всеки с този мотор се оплаква от тези разпределителни валове ...nikawr написа:Brava 1.4
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Стария собственик може и вала да е сменял ако питаш мен.А за въпросния мотор виждал съм вал дето беше станал с адски наръбени гърбици и с почти никакво смазване горе и си работеше добре- двата средни цилиндъра бяха с компресия 7, останалите 11Измери му компресията ако е добре си го карай така.Вала винаги може да го смениш като се износи съвсемValiosport написа:И каква е гаранцията, че стария собственик не ги е сменялtipo33 написа:Аз пък познавам човек с този мотор на 290 хил. км,но с добра поддръжка-няма проблем-не е сменял даже и гумичките на маслената магистрала :DValiosport написа:Всеки с този мотор се оплаква от тези разпределителни валове ...nikawr написа:Brava 1.4
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Износването е само повърхностно....Благодаря колеги за отговорите. Ще го следя и ще си карам така. Надявам се да не мръдне повече!Аз си сменям маслото на 8 000 км само със селения, но последния път бях карал почти 11000 щот кинтите бяха нещо кът
.Ама има една много точна приказка по повод това: ,,Икономията е майка на мизерията....
Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар