Целия проблем се изразява в това че сутрин като запаля колата и не държи обороти,дори при самото запалване трябва да й подава газ щото не пали иначе!?Порових по форума и почистих стъпковото моторче без резултат,купих друго(втора ръка) пак така,искам да кажа че и двете работят понеже при изключване от контакт се наместват(има характерен звук).Според мен има проблем в температурния датчик но идея си нямам къде се намира при този мотор.Някой който се е занимавал с тоя двигател или с конкретния датчик?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво 1.2 16в студено има проблем
Collapse
X
-
Re: Браво 1.2 16в студено има проблем
Само да ти вметна,че колата ти е с Бош М.1.5.5 инжекцион който е голям ташак.При интервенции с моторчето трябва да се рества компа после.А и ми е много странно как си го изчистил това моторче,то не се чисти,по скоро се чисти дроселаPREDATORst написа:Целия проблем се изразява в това че сутрин като запаля колата и не държи обороти,дори при самото запалване трябва да й подава газ щото не пали иначе!?Порових по форума и почистих стъпковото моторче без резултат,купих друго(втора ръка) пак така,искам да кажа че и двете работят понеже при изключване от контакт се наместват(има характерен звук).Според мен има проблем в температурния датчик но идея си нямам къде се намира при този мотор.Някой който се е занимавал с тоя двигател или с конкретния датчик?
Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
-
Re: Браво 1.2 16в студено има проблем
Ми моторчето не е точно капсуловано,на щипки е и се разделя на 2 части,има един червяк и зъбно колело и 2 контактни клеми за самото ел.моторче.Смазах червяка и изобщо цялата механична предавка,почистих 2-те контактни клеми на моторчето че имаяе лек окис,сглобих по обратния ред.Но проблема че сутрин студена не държи нужните обороти 1300 си остана.Затова взех друго моторче,поставих го и пак се държи по същия начин колата,ресетвах със сваляне на акумулатора и пак си е така.На 1-2 колеги темите четох но при тях след смяна на моторчето колата държи по-високи обороти от нормалното.И по пътя на логиката стигам до температурен датчик на ЕКУ.Ако датчика лъже ЕКУ че мотора е топъл то ЕКУ няма да изпрати команда на степ моторчето да отвори дросела и затова нямам нужните обороти при студен мотор.ТА въпроса ми беше някой знае ли къде се намира температурния затчик на 1.2 16в 99г за да го премеря и сменя евентуално.Mury написа:Само да ти вметна,че колата ти е с Бош М.1.5.5 инжекцион който е голям ташак.При интервенции с моторчето трябва да се рества компа после.А и ми е много странно как си го изчистил това моторче,то не се чисти,по скоро се чисти дроселаPREDATORst написа:Целия проблем се изразява в това че сутрин като запаля колата и не държи обороти,дори при самото запалване трябва да й подава газ щото не пали иначе!?Порових по форума и почистих стъпковото моторче без резултат,купих друго(втора ръка) пак така,искам да кажа че и двете работят понеже при изключване от контакт се наместват(има характерен звук).Според мен има проблем в температурния датчик но идея си нямам къде се намира при този мотор.Някой който се е занимавал с тоя двигател или с конкретния датчик?
Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
-
Re: Браво 1.2 16в студено има проблем
Ако закараша колата на диагностика ще е по-добре,температурния датчик е на термостата,но много рядко сдава багажа,според мен проблема е в моторчето.ЕКУ-то на тази кола неможе да се ресетне с махане на акумулатораPREDATORst написа:Ми моторчето не е точно капсуловано,на щипки е и се разделя на 2 части,има един червяк и зъбно колело и 2 контактни клеми за самото ел.моторче.Смазах червяка и изобщо цялата механична предавка,почистих 2-те контактни клеми на моторчето че имаяе лек окис,сглобих по обратния ред.Но проблема че сутрин студена не държи нужните обороти 1300 си остана.Затова взех друго моторче,поставих го и пак се държи по същия начин колата,ресетвах със сваляне на акумулатора и пак си е така.На 1-2 колеги темите четох но при тях след смяна на моторчето колата държи по-високи обороти от нормалното.И по пътя на логиката стигам до температурен датчик на ЕКУ.Ако датчика лъже ЕКУ че мотора е топъл то ЕКУ няма да изпрати команда на степ моторчето да отвори дросела и затова нямам нужните обороти при студен мотор.ТА въпроса ми беше някой знае ли къде се намира температурния затчик на 1.2 16в 99г за да го премеря и сменя евентуално.Mury написа:Само да ти вметна,че колата ти е с Бош М.1.5.5 инжекцион който е голям ташак.При интервенции с моторчето трябва да се рества компа после.А и ми е много странно как си го изчистил това моторче,то не се чисти,по скоро се чисти дроселаPREDATORst написа:Целия проблем се изразява в това че сутрин като запаля колата и не държи обороти,дори при самото запалване трябва да й подава газ щото не пали иначе!?Порових по форума и почистих стъпковото моторче без резултат,купих друго(втора ръка) пак така,искам да кажа че и двете работят понеже при изключване от контакт се наместват(има характерен звук).Според мен има проблем в температурния датчик но идея си нямам къде се намира при този мотор.Някой който се е занимавал с тоя двигател или с конкретния датчик?

Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
Без да съм запознат конкретно с този мотор бих го търсил закачен към охладителната система около термостата някъде. Трябва да има кабел от него към ЕКУ, също и към вентилатора на радиатора. Това ако е комбиниран - в другия случай ще са 2 датчика един до друг пак около термостата. Водят го датчик на инжекциона.
Коментар
-
Такаааа!Благодаря за напътствията колеги ама имам и Дедра и на нея го знам че е на термостата.На тоя дръглив 1.2 обаче на термостата няма нищо а и около него.Оня ден купих и термостат и си е най обикновен с 2 отвора не е като на дедрата или други италянки които съм виждал.Чувал съм че на някои този датчик е на едно с мап сензора.Затова питах някой с такъв мотор или някой който знае как е при точно този моторДа допълня само че след почистването и всичко свързано с моторчето имаше някакъв ефект!Преди колата като й навиеш пълен десен или ляв или при високи обороти изключиш от скорост гаснеше дори и топла.Сега вече това го няма,когато е топла си държи оборотите,като навиеш пълен волан падат за секунда и веднага ги коригира.По това съдя че моторчето работи,като пускам високи консуматори като климатик,фарове и реотани пак си държи оборотите.С една дума всичко е ок но ми липсва само "автоматичния смукач"Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
-
Колега, дори и само след демонтаж-монтаж на моторчето за празен ход, задължително се прави "самообучение" на компютъра. И за съжаление това не става с разкачане на акумулатора, трябва диагностика, за да вкараш компютъра в нужния режим. А за температурния сензор който търсиш от другата тема, в един корпус с МАП сензора е, от лявата част на всмукателните колектори, до щеката за маслото. Но едва ли ти е там проблема, заведи я на диагностика, но някъде където знаят за какво става въпрос.Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
-
Колега карам същото браво. Действително в service manual-a пише че след сваляне на тпс и стъпковото моторче се право адаптация.А относно датчика за темп на двигателя, на този двигател е един общ и от него еку-то контролира "смукача", перката на радиатора, и стрелката на температурата.Така че ако не работи би следвало при студен мотор стрелката да показва загрял мотор.закачи го на програма за диагностика и виж каква температура вижда екуто на студен мотор.PREDATORst написа:Такаааа!Благодаря за напътствията колеги ама имам и Дедра и на нея го знам че е на термостата.На тоя дръглив 1.2 обаче на термостата няма нищо а и около него.Оня ден купих и термостат и си е най обикновен с 2 отвора не е като на дедрата или други италянки които съм виждал.Чувал съм че на някои този датчик е на едно с мап сензора.Затова питах някой с такъв мотор или някой който знае как е при точно този моторДа допълня само че след почистването и всичко свързано с моторчето имаше някакъв ефект!Преди колата като й навиеш пълен десен или ляв или при високи обороти изключиш от скорост гаснеше дори и топла.Сега вече това го няма,когато е топла си държи оборотите,като навиеш пълен волан падат за секунда и веднага ги коригира.По това съдя че моторчето работи,като пускам високи консуматори като климатик,фарове и реотани пак си държи оборотите.С една дума всичко е ок но ми липсва само "автоматичния смукач"http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Аз така да доложа за проблема!Бех казал че съм чистил моторчето и дросела,ама само аз така съм си мислел,миналата неделя я разпилях пред блока и като свалих дросела и се опулих.От към колекторите 3мм чернилка
и като го побарах с едни парцали и вд-40 светна,последва сглабяне и старт и..........2500 оборота
поработи така,загря и като почна 1000-2000 об. все едно някой я помпи,направих 2-3 врътки из квартала но спра ли я на място пак същото.Угасих,прибрах се и я зарязах ама след 2 часа(то си ме човърка) слизам паля и пак същото.Палих,гасих към 20 пъти и без да искам разбрах че на полусъединител без газ оборотите като тръгнат да падат и си остават там без да има колебание,после тръгнах и пак 2-3 кръгчета и колебанията се върнаха но този път между 1000-1500 об.Това със полусъединителя го направих 3-4 пъти угасих колата и я оставих за още 1 час.След всичко това,аз вече на 2 ракийки,слизам паля и.....1000 об. поработи така 1-2 мин свали ги на 900 об. след минута слезе на 750 об. и там ги закова.Викнах жената да кара и пак 3-4 кръгчета в квартала,всичко ок :D И така вече цяла седмица колата се държи точно както трябва.Сега остава в мен въпроса,след като не се самообучава тоя комп как се получи тва при мен и дали нема да й скимне след месец примерно пак да ми къса нервите
Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар