В събота вечерта ми загря колата, закарах я при майстор, и след няколко теста съмненията бяха в издухана гарнитура. След като я отвори, се оказа че на гарнитурата и няма нищо... Получаваше се голямо налягане във водната система, много бързо вдигаше градусите и хвърляше водата. Водната помпа работи, обезвъздушена, нов термостат. Преди малко говорих с майстора, той се вижда леко в чудо и не знае от къде да почне да търси проблема... Помагайте колеги..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Загряване на мотор (Brava 1.6 16v)
Collapse
X
-
Не сте я обезвъздушили. Системата се пълни БАВНО на напълно студен мотор с отвити ВСИЧКИ пробки. Като протече от някоя от тях с хубава плътна струя я завиваш. Така докато завиеш и последната. След това допълваш казанчето до МАХ и палиш на отворена капачка, чакаш да дагрее докато включи и втората степен на вентилаторите БЕЗ да я форсираш, на празен ход.УспехFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Колкото до перката, в онази вечер когато прегря мотора, тя наистина не се беше вкилючила. После я вързахме директно, но продължаваше да вдига температура. Всичко това е заради необезвъздушена система?В кви филми се вкарах не е истина... Можело е да минем без да се отваря главата?пп: Колко са общо пробките?1997 Brava 1.6, 16V
Коментар
-
Как така се отваря двигател,по какви сиптоми разбрахте че е гарнитура не знам?!Според мен капачката на разширителния съд е за смяна,не държи налягане и двигателя прави възд. възгавница и поради тази причинарадиатора е студен и перката не включва и да работи файда няма.Ако радиатора е горещ и не включва е датчик.После хубаво обезвъздушаване.Дано съм бил от полза.Поздрави! ПП:И колега виж тоя майстор му "опъни ушите"!!! :DFiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet
Коментар
-
Обезвъздушия както ти обясних, мисля че са 3 (три) пробки - на маркуча за парното, на радиатора и още една на маркуча около блока дето минава, огледай внимателно.Към колегата за капачката - ако всичко е изправно дори и с отворена капачка няма да вдигне повече от 90 градуса, гарантирам и в най-голямата жега.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Тя системата си работи изправно и като не е под налягане. Единственото предимство на системите под налягане, като това се отнася не само за автомобилите е повишаването на точката на завиране на течността. Както споменах обаче при изправна охладителна система тя е способна да поддържа температура на мотора около 90 градуса без да се повишава повече. При вече позапушени радиатори и отвори в блока затворената система (под налягане) позволява да не ти изври водата от разширителният съд като дигне над 100 градуса и евентуално да "спасиш" мотора. Друго предимство е по-малкото разширение на течността в съда, като така може да се използва по-малък разширителен съд.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Един отделен въпрос: Възможно ли е колата да върви без капачка на радиатора, в тия жеги и близо месец с изминати около 1500kм, без да даде някакъв признак...? Да замирише на антифриз, да намеря локва под колата.......Питам защото когато спряхме нея вечер, капачката не беше на мястото си, а я намерих до акумулатора..... Бях шокиран, меко казано. Не мога да си го обясня, как може да не я завия след като съм сипал антифриз.... deep shit...1997 Brava 1.6, 16V
Коментар
-
За да намериш капачката при радиатора...... ами не чу ли нещо като гърмеж? ама то по скоро би се пръснал маркуч от колкото д ати фръкне капачката от високо налягане. Казвам всичко това с идеята че примерно капачката се е скапала и не е отваряла на необходимото налягане и в системата то много се е повишило и е издухало капакчата. Достра невероятно ми се струва предвид че тя е на резба.Възможно ли е да сте я забравили да я завиете псоледния път като сте доливали вода или нещо такова.Нищо и няма на колата ако е без капчака при една изправнйа система може да си работи и да се охлажда добре дори и без налягане в системата, както каза по горе колегата налягането е само за да направи температурата на кипене по висока. Щом гарнитурата е здрава и продължава да надува в системата и да фърля вода да не би да е спукана глава?Отхвърлям варианта с обезвъздушаването щото, релно ако колата не е обезвъздушена проблема с температурата ще го забележиш веднага. Смисъл такъв за да правиш обезвъздушаване ти трябва да си правил нещо по системата да си точил антифриз, а при теб проблема идва случаино в процеса на експлоатация без преди тва да е пипано нещо по охлаждането.Та нищо чудно да с еокаже спукана главаCrash73 написа:Един отделен въпрос: Възможно ли е колата да върви без капачка на радиатора, в тия жеги и близо месец с изминати около 1500kм, без да даде някакъв признак...? Да замирише на антифриз, да намеря локва под колата.......Питам защото когато спряхме нея вечер, капачката не беше на мястото си, а я намерих до акумулатора..... Бях шокиран, меко казано. Не мога да си го обясня, как може да не я завия след като съм сипал антифриз.... deep shit...
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Наистина е нелепа ситуацията.. Не, не се чу пукане, поне аз не чух. Карах си кротко, около 90км/ч, почна да се чува едно "тракане" откъм двигателя, спрях на първата отбивка и като отворих капака видях че няма капачка на радиатора. Кипеше водата и двигателя пушеше. Изгасих да не стане по-голяма беля..После с фенерчето видях капачката, и тотално се гипсирах. Стояхме близо час, звънейки телефони на тоя и оня, пътна помощ били на повреди, и най-рано след 4 часа можели да пратят кола. И така след поредното обаждане, един наш познат каза "пробвай да запалиш". Врътнах, запали.. и по команда всички се метнахме в колата. Вързахме перката доректно, докарах я до Добрич на ход. Температурата плавно се качваше, като се чуваше "леко тракане" откъм мотора, оборотите падаха. Успях да я закарам до бокса с малко зор. Другото го обясних по-горе... Главата е пратена в спецсервиз, утре ще знам какво е положението..пп: Сега се сетих още нещо интересно. Колата я имам от 5 години. От около 2 години, след запалване започна да се чува един странен шум, като плискане на вода. Все едно клатиш полупълна бутилка с вода... Шума започваше от предната част на колата и преминаваше към задната. Дори на няколко пъти поглеждах да не би да има шише с водя накъде зад седалките... Тоя "шум" се появяваше невинаги обаче. Това което се сетих, е че го чух отново в момента в който запалих тръгнах за Добрич онази вечер. Преди това не се беше появявал отдавна... Което ме навежда на мисълта, да не би водната помпа да сдава багажа? Или просто е имало въздух в системата, отпреди случката....?1997 Brava 1.6, 16V
Коментар
-
Еднакви са , глави бол, в раздел продава се надпреварват в промоциитеCrash73 написа:И отсега да запитам.. ако се окаже пукната главата... Yellow_Flash_Colorz_PDT_13 какви пари е втора ръка, и еднаква ли е с браво/марея 1.6?
така че споко, не е болка за умиралка.
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар