Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно бензиновите помпи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос относно бензиновите помпи

    Здравейте колеги. От изчетеното във форума оставам с впечатлението, че бензиновите помпи са едва ли не консуматив, който се сменя след определено време. Интересувам се какви са първите симптоми за некоректно работеща помпа или в повечето случаи отказва изведнъж. Конкретния повод е една Темпра 1,6 1991 г. Имаме я в семейството от 2004 г. Преди това едва ли е сменяна помпата. Отскоро има следните проблеми:1. Понякога не иска да запали без да съм натиснал педала на газта, докато години наред палеше веднага 2. Ако запали с натискане на газта, работата е неравномерна на ниски обороти и при спиране на стоп или светофар двигателя угасва или оборотите са крайно нестабилни и ниски - все едно не и стига гориво. По някое време се отпушва и си работи нормално2. Ако запали както обичайно /без да се натиска газта/ двигателят работи като часовник.Проблема го има както студена така и на загрял двигателВъпросът ми е дали проблемът може да се дължи на заминаваща си бензинова помпа/ озадачава ме това, че проблема ту се явява, ту го няма/
    Fiat Marea 1,6 16V 1998
    Lancia Y 1.2 8v 1997
    Fiat Tempra 1.6 1991

    #2
    Моята е от 1992 г. и зимата я смених. От бензина, с който си караме колите, се беше скапало едно гумено уплътнение, което се намира в кошницата на помпата и естествено е потопено в бензина. Беше станало на кал. От това помпата явно беше изгоряла, мъчейки се да прекара тези мизерии. Та симптомите бяха подобни, докато спря да работи въобще. Добре, че имам и газова уредба. За да я провериш, най-добре е да откачиш изходящия маркуч от помпата и като дадеш на контакт и си подава гориво равномерно, вероятно не е в нея проблемът. Правиш няколко проби, за да си сигурен, че не си попаднал в момент, когато работи добре, ако се приеме, че по същество е повредена. Ако не подава гориво, явно е за смяна. Ако пък всеки път подава яко, проверявай бензинопровода от нея към ДВГ. Под купето, някъде около резервоара би трябвало да имаш горивен филтър, който не е изключено да се е задръстил и от там да идват проблемите. Ако и той е читав, проверяваш входа към моноинжекцията или карбуратора, каквото там имаш. И всичките тези неща при положение, че нямаш проблеми с токовете - кабели, свещи, бобина и т.н. Щото и от тях може да не ти работи колата равномерно.
    Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
    Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

    Коментар


      #3
      Прегледай и за хлабави ел. връзки.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        На входа на рейката на пълния инжексион или на моноинжекцията се слага манометър с отклонение.Пали се двигателя и се гледа какво отчита манометъра.Трябва 3 бара за пъл.инж,и 1 бар за моно.Може да тече гориво от откачения щранг на бензина,но ако го няма това налягане,двигателя няма да работи нормално.Това е истинската проверка на помпата,останалите игри са любителски занимания и водят до погрешни изводи.

        Коментар


          #5
          Не мисля че проблема е в бензиновата помпа. Ако не работи коректно ще имаш повече проблеми във високите и при ускорение,а не на празен ход.
          F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
          F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX

          Коментар


            #6
            bbw написа:
            Не мисля че проблема е в бензиновата помпа. Ако не работи коректно ще имаш повече проблеми във високите и при ускорение,а не на празен ход.
            Ако въобще проблема е в помпата,защото и аз имам съмнения,обикновено тя ту работи,ту не работи както трябва.Така е в повечето случаи преди окончателно да даде фира.За това се прави измерване как работи а не се действа по предположение.

            Коментар


              #7
              Stefan Hadjov написа:
              На входа на рейката на пълния инжексион или на моноинжекцията се слага манометър с отклонение.Пали се двигателя и се гледа какво отчита манометъра.Трябва 3 бара за пъл.инж,и 1 бар за моно.Може да тече гориво от откачения щранг на бензина,но ако го няма това налягане,двигателя няма да работи нормално.Това е истинската проверка на помпата,останалите игри са любителски занимания и водят до погрешни изводи.
              Това е абсолютно вярно, само при положение, че магистралата е чиста. Един запушен тръбопровод или горивен филтър и край с налягането. А пък така и така ще се откача маркуч, най-добре е да е след самата помпа. Така ще е ясно дали проблемът е в нея или не. Да не говорим, че не е изключено и така да не се хване проблемът, ако например гофрираният маркуч в кошницата е пробит. Тогава проверката и на изхода на помпата не е 100% сигурна. От любителите толкова. Сега собственикът да хваща ключовете и да почва :D
              Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
              Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

              Коментар

              Working...
              X