Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с паленето и маслото на Fiat Stilo 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с паленето и маслото на Fiat Stilo 1.6 16v

    Здравейте. Преди два месеца купих Fiat Stilo 1.6 16v бензин на 128 000км, вече съм навъртял почти 4000км, но забелязах че харчи доста масло - 2литра за 3500км. Носих я в два сервиза, но и на двете места ми казаха, че колата си била на ред, компресията била нормална, мотора работил нормално и ми предложиха да сменя маслото и свещите. Та преди си бях с масло SELENIA GOLD 10W40 а сега по предложение на един от сервизите съм с SELENIA HPX 20W50. Лошото е, че освен с това масло мотора работи по шумно и това масло също изчезва някъде и вече с минати 400км според щеката липсват 250мл масло. Иначе колата много трудно пали понякога, но забелязах че това се случва винаги на топло и влажно време, а на минусови температури пали отлично. Та мисълта ми е дали е възможно проблема с големия разход на маслото и паленето да е само от гумичките на клапаните или е възможно да е и от друго нещо, при положение че мотора си работи равномерно, не прекъсва, разхода на бензин е в нормата - 9/100 в града, не губи мощност, ауспуха не пуши черно и е сух, не капе масло, но като помириша пушека малко по тежко мирише на бензин или на масло, немога да преценя точно. Възможно ли е нещо друго да е за смяна или направо да я пращам в сервиз за смяна на гумичките. Ако някои случайно е имал подобен проблем или се сеща в какво може да е проблема, да пише ще съм много благодарен.

    #2
    Ако няма течове я карай да й правят главата. Гумичките си личат дали са за смяна...ако ли не едни сегменти и си 6 точки Може да прегледат основните и биелните ако свалят сегменти
    Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
    Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
    FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
    Powered by Total & Fobos LPG

    Коментар


      #3
      разкарай селенията въобще. за другото диагностика
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Здравейте отново, днес погледнах свещите и четирите имаха черно отгоре, но третата беше доста черна и имаше масло по резбата с тъмно зелен цвят, като самото масло Selenia HPX. Та възможно ли е от това масло по едната свещ, колата да пали трудно на топло и влажно време, по мойта логика на топло време маслото става по рядко и можеби по лесно се стича върху свещите та от там идва и трудното палене.MadHead а как да разбера дали гумичките са за смяна?

        Коментар


          #5
          Това масло е за супер износени двигатели и щом и него го гори, значи си за ремонт. Намери си доверен сервиз (където знаеш, че няма да те лъжат много) и да отварят двигателя.
          Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

          Коментар


            #6
            Разбирам, че нещата с маслото изглеждат за ремонт, но всепак колата не е чак толкова стара, на 7 години е и е минала 130 000км. Понеже е вкарана нов внос от Швейцария немога да знам предишния собсвеник как я е потдържал и карал, но пак казвам, че върви перфектно, ускорява доста добре, разхода на бензин в града е 9/100, а навън ми показва около 6.8/100. Надявам се да има друго обяснение за маслото, че за ремонта не ми се мисли колко ще ми излезе.Забравих да пиша, че колата не е била карана 6-7 месеца преди да я купя. Понеже е внос от Швейцария април месец и е седяла на паркинга от автокъщата до ноември когато я купих. Та възможно ли е да се е запекло нещто през това време?

            Коментар


              #7
              ами няма кво да е запекло. ако е на 130 000 км има да карашшшшшшшш.... да се скъсаш да караш без ремонти, ама едва ли е на толкова. виж ауспуха какъв цвят има и дали е мазен.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Ами като се свали главата и се свалят 2-3 гумички...се вижда дали са се спекли. Тази кола ако е на 130 000....аз главата от кръста ще си отрежа. Само за справка да кажа, че и най-келявите марки на пазара, преди 400 000 - 500 000 хил на метан не горят масло. ( наблюдения върху таксита)
                Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                Powered by Total & Fobos LPG

                Коментар


                  #9
                  Наистина си провери ауспуха дали е мазен. Мотора чист ли е от вътре? Като погледнеш през капачката за маслото! Самата капачка има ли наслоявания? Съвет: бягай от Селения! Препоръчвам Политрон или друго със спецификация по API поне SL! 20W50--> има визкозитет при 100гр. 20,1За този автомобил Селения препоръчва Selenia K, която е 5W40 и работен визкозитет 14.3. API-SM.Нищо чудно че на мотора не му харесва. Работния визкозитет е 40 и от него не се мърда!
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Току що проверих ауспуха и е сух. Като проверих с пръста излезе черно, но е сухо и лесно се изчисти. Отворих капачката от маслото, погледнах, изглежда ми чисто, капачката също е чиста. Махнах щеката за масло докато работи двигателя, сложих едно листче за да пробвам дали ще духа от там, но то го засмука и залепи надолу. Незнам, но определено не ми личи да е за ремонт колата.Последно, преди да отида за смяна на гумичките, ще жертвам още 100-тина лева и ще сменя маслото с 20к, понеже един колега от форума писа, че го давали с такова в книжката от Стилото. Бих опитал и с Selenia K, нищо че е по - скъпо, но ме е страх да не би и то да не отговаря, като Selenia Gold, което направо се изпари.

                    Коментар


                      #11
                      andrei_k написа:
                      Току що проверих ауспуха и е сух. Като проверих с пръста излезе черно, но е сухо и лесно се изчисти. Отворих капачката от маслото, погледнах, изглежда ми чисто, капачката също е чиста. Махнах щеката за масло докато работи двигателя, сложих едно листче за да пробвам дали ще духа от там, но то го засмука и залепи надолу. Незнам, но определено не ми личи да е за ремонт колата.Последно, преди да отида за смяна на гумичките, ще жертвам още 100-тина лева и ще сменя маслото с 20к, понеже един колега от форума писа, че го давали с такова в книжката от Стилото. Бих опитал и с Selenia K, нищо че е по - скъпо, но ме е страх да не би и то да не отговаря, като Selenia Gold, което направо се изпари.
                      ти маслото така или наче ще трябва да го смениш, защото това е адски гъсто наистина. щом ауспуха ти е сух, значи просто изтича отнякъде. провери хубаво отдолу, запали я на място да работи, защото ако тече отнякъде само при работещ двигател и в сервиза като я дигнат и не работи двг няма да капе... затова палиш на място да поработи 10 мин и гледай дали има локва. 2 литра масло е много нещо за 3500 км.
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        Преди да почнете да сваляте главата , отиди в сервиз и искай да проверят двигателя за повишено картерно налягане. Ако сервиза е истински , механиците знаят за какво става въпрос. Обясни им предварително че ти харчи огромно количество масло. При повреда на сигментите ще имаш харч на масло и проблем със стартирането на двигателя. Замери компресията на отделните цилиндри на студено и след това на топло. Направете теста с вкарване на сгъстен въздух през отвора на свеща като гърловината за наливане на маслото е отворена и се слуша за пропускане на голямо количество от нагнетения въздух.
                        Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря за отговорите,тези дни ще отида до някой друг сервиз за смяна на маслото и ще ги питам за картерното налягане и др. Иначе преди правих диагностика в два различни сервиза и казаха, че компресията е добре и че си нямат представа къде отива маслото, та затова предложиха да пробвам със SELENIA HPX.Иначе се сетих и друго да питам, дали въздушния филтър може да оказва някакво влияние върху паленето, понеже трудното палене е само на влажно и задушно време, а него все още не съм го сменял, а и незнам кога е бил сменян за последно.

                          Коментар


                            #14
                            andrei_k написа:
                            Иначе се сетих и друго да питам, дали въздушния филтър може да оказва някакво влияние върху паленето, понеже трудното палене е само на влажно и задушно време, а него все още не съм го сменял, а и незнам кога е бил сменян за последно.
                            Ако е много мръсен е възможно!
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              Колега един съвет от мен. Ако не е много скъпа смени си гърнитурата на капака на клапаните (не на главата). Може и сам да си я смениш не е кой знае колно сможно. Това ти го казвам от личен опит. Старата ми кола (не е фят ама едва ли има значение) губеше по 1 литър масло на 1000-1500км. От зад не пуши, значи не гори масло, държа я в гараж а в гаража нямам петна от течове, обоче двигателя ми леко омаслен. Викам си абе възможно ли е да е от тая ши*ана гарнитурка и я смених сам - вече 30 000км, 3 смяни на масло и не го пипа. Дано съм ти полезен.

                              Коментар

                              Working...
                              X