Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Uno 1.3 T.i.e - изведнъж спря да пали ... ?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Uno 1.3 T.i.e - изведнъж спря да пали ... ?!

    Здравейте колеги!Моля Ви да помогнете със съвет, относно следния проблем:Колата е Fiat Uno MK1, 1.3 T.i.e; Карам си я без проблем, вечерта вкарвам в гаража - и на сутринта, просто не иска да запали Стартера върти, бензиновата помпа работи, свещите подават искра (проверено) но колата не иска да запали! Мирише на бензин, все едно е задавена. Но вече трети ден да е задавена, някак си не върви... ?!Та въпроса ми е, дайте съвет къде да търся причината, какво да проверя Нещо за мен е необяснимо - до вечерта си върви без проблем, а на сутринта просто не иска да запали зверчето ... Благодаря Ви предварително!
    XE

    #2
    да не си намокрил делкото или ти е пукната дистрибуторната капачка за това се сещам

    Коментар


      #3
      моно или пълна инжекция беше уното... виж как е дебита на гориво може да не и стига бензинец
      Fiat Punto 1.4 gt turbo
      Ford Fiesta 1.3 new port

      Коментар


        #4
        Пълна инжекция е (турбо инжекцион). Има бензин, откачах маркуча да проверя да не се бъгнала помпата, но не. Остава идеята за дистрибуторната капачка, трябва да проверя. Ама вечерта работеше без проблем а сутринта въобще не иска да завърти ... Някой кабел, реле да се откачило нещо ... ?!
        XE

        Коментар


          #5
          Виж следните работи - датчик обороти,датчик ГМТ,комутатор на бобината,маса ЕКУ,маса ЕКУ - инжектори,дебитомер и т.н "автоматичен смукач".В книжката на Хайнес има кои вериги да се проверяват и какви стойности да търсиш и провериш.
          Fiat Punto 1.1 6Speed

          Коментар


            #6
            Rookie написа:
            Пълна инжекция е (турбо инжекцион). Има бензин, откачах маркуча да проверя да не се бъгнала помпата, но не. Остава идеята за дистрибуторната капачка, трябва да проверя. Ама вечерта работеше без проблем а сутринта въобще не иска да завърти ... Някой кабел, реле да се откачило нещо ... ?!
            нз как е на уното на типото имах едни релета отпред при мотора които често залепваха и не палеше....
            Fiat Punto 1.4 gt turbo
            Ford Fiesta 1.3 new port

            Коментар


              #7
              Update на проблема ...

              малко Update на темата и съответно проблема ... Та проблема с паленето изведнъж се реши, след като сложих на колата старите и свещи, които не бях изхвърлил след смяната с нови. Искам да кажа, че новите са NJK точно за този турбо мотор по каталог и с тях са минати не повече от 2000 км. Но реших че може да са менте, знае ли човек ... Колата запали със старите свещи. Един ден просто пак отказа да пали Просто така, както първия път - вечерта си я вкарах в гаража и след два дни въобще не искаше да запали. Свалих пак свещите - почистих ги защото бяха пак опушени. Карах може би 100-тина километра за два месеца (колата не ми е основна и я карам само за кеф веднъж-дваж в месеца). Онзи ден паля колата и я изкарвам от гаража, гася я и затварям вратите на гаража; качвам се, пробвам да запаля - и "нъцки" - пак "нема никой" - стартера върти а колата не иска да запали. А точно преди 1 минута си запали без проблем Свалям пак свещите - пак зацапани и опушени, почиствам ги и колата запали, но нещо прекъсва... Моля за съвет, какво да проверя и от какво може да е този, странен за мен, проблем Значи ако прекъсне нещо по пътя разбирам - нещо от дупките и тръскането да се откачи, реле да откаже, маса да се откачи ... разбираемо е, все пак е доста стара кола ... Но мен ме озадачава това, че без да се кара, просто този проблем се появява - веднъж пали, а в следващия момент не иска ... Поздрави!
              XE

              Коментар


                #8
                виш датчика на коляновия или екуто
                Power Under Pressure

                Коментар


                  #9
                  Какво да им видя Как да ги проверя и къде се намира този датчик на коляновия вал? Между другото Уното въобще има ли ECU? Магнети-Марели-то не беше ли само електронно запалване ...?
                  XE

                  Коментар


                    #10
                    Има, турбо с карбуратор е радко срещано явление...
                    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                    FIAT UNO 1.5

                    Коментар


                      #11
                      stanleyhacker написа:
                      Има, турбо с карбуратор е радко срещано явление...
                      Има, но не и Уно - поне не заводско (иначе самоделки в днешно време колкото искаш). Иначе Renault 5 GTturbo и Lancia HF turbo са едни от най-ярките примери за турбо-карбуратор наред с доста други коли от `80те и по-стари даже.Но по темата, моето Уно още не иска да запали ....
                      XE

                      Коментар


                        #12
                        Rookie написа:
                        stanleyhacker написа:
                        Има, турбо с карбуратор е радко срещано явление...
                        Има, но не и Уно - поне не заводско (иначе самоделки в днешно време колкото искаш). Иначе Renault 5 GTturbo и Lancia HF turbo са едни от най-ярките примери за турбо-карбуратор наред с доста други коли от `80те и по-стари даже.Но по темата, моето Уно още не иска да запали ....
                        по темата- нали си инжекцион имаш датчик на коляновия вал , премери му съпротивлението дай един тел на лично да ти обясня какво да гледаш най добре
                        Power Under Pressure

                        Коментар


                          #13
                          Колеги, колата пак запали без нищо да е пипано по нея, но работи неравномерно. Не знам къде е този датчик на коляновия вал, но ми направи впечатление че работата на двигателя не се променя при откачане на кабела на детонационния датчик (този който е в главата, завит малко по-нагоре между 3-та и 4-та свещ). Гледам че нещо е овиван с изолир, тоест може и да не е ОК. Аз имам резервен и днес ще се опитам да го сменя да видя какво ще стане.Колега "WhitePower" благодаря ти за желанието да ми помогнеш Не съм ти писал ЛС, защото нямам възможност всеки ден да ходя и да се занимавам с колата, а то е най-добре да се чуем и да съм при нея, за да знам какво да погледна. Само този датчик на коляновия вал не разбрах къде се намира... Или къде в Haynes пише за него ....
                          XE

                          Коментар


                            #14
                            Rookie написа:
                            Колеги, колата пак запали без нищо да е пипано по нея, но работи неравномерно. Не знам къде е този датчик на коляновия вал, но ми направи впечатление че работата на двигателя не се променя при откачане на кабела на детонационния датчик (този който е в главата, завит малко по-нагоре между 3-та и 4-та свещ). Гледам че нещо е овиван с изолир, тоест може и да не е ОК. Аз имам резервен и днес ще се опитам да го сменя да видя какво ще стане.Колега "WhitePower" благодаря ти за желанието да ми помогнеш Не съм ти писал ЛС, защото нямам възможност всеки ден да ходя и да се занимавам с колата, а то е най-добре да се чуем и да съм при нея, за да знам какво да погледна. Само този датчик на коляновия вал не разбрах къде се намира... Или къде в Haynes пише за него ....
                            ми имаш една шайба дето върти ремаците и там има една зъбчатка и там е датчика казва се датчик на обороти и без него нищо не става
                            Power Under Pressure

                            Коментар


                              #15
                              Ще го разгледам. Как да го проверя? Какви стойности трябва да дава при измерване?Това с детонационния датчик не стана - въобще не можах да отвия стария. Едно дето е на супер шибано място за отвиване и друго, че е неква резба (вероятно цолова), което е между ключ `22 и `23 - единия е малък а другия голям ...PS: Този датчик да не се казва на английски "TDC sensor" Това ли трябва да бъде:
                              XE

                              Коментар

                              Working...
                              X