Колеги коляновия вал на колата ми е задрал при счупване на биелен лагер,и се чудя дали да купувам друг или този да го занеса да го шлайфат.Аз лично съм чувал,че шлайфан колянов вал не кара дълго,но ще чакам вашите мнения,на тези които са запознати по-добре.Поздрави!!!П.С. Колата е Fiat Bravo 1.8 16V
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
шлайфане на колянов вал!???
Collapse
X
-
Re: шлайфане на колянов вал!???
Да , наистина има случай в които не кара доста , щом е изпортен при шлайфането , но това са единични редки случаи. Това над което се чудиш може да бъде решено след измерване на вала. Надиранията обикновено са дълбоки при повредата която е станала , но пак ти казвам докато не се измери вала нищо неможе да се каже. Един добър шлайф го прави нов докато като вземеш втора употреба може да се окаже че и той е за шлайф. Закарай вала в сервиз да го измерят и най-добре ще ти кажат става ли или е за вторични суровиниTony66 написа:Колеги коляновия вал на колата ми е задрал при счупване на биелен лагер,и се чудя дали да купувам друг или този да го занеса да го шлайфат.Аз лично съм чувал,че шлайфан колянов вал не кара дълго,но ще чакам вашите мнения,на тези които са запознати по-добре.Поздрави!!!П.С. Колата е Fiat Bravo 1.8 16V
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
-
Re: шлайфане на колянов вал!???
Да това е добра идея,ако има възможност да се оправи,това ще е чудесно. : )Atanas71 написа:Да , наистина има случай в които не кара доста , щом е изпортен при шлайфането , но това са единични редки случаи. Това над което се чудиш може да бъде решено след измерване на вала. Надиранията обикновено са дълбоки при повредата която е станала , но пак ти казвам докато не се измери вала нищо неможе да се каже. Един добър шлайф го прави нов докато като вземеш втора употреба може да се окаже че и той е за шлайф. Закарай вала в сервиз да го измерят и най-добре ще ти кажат става ли или е за вторични суровиниTony66 написа:Колеги коляновия вал на колата ми е задрал при счупване на биелен лагер,и се чудя дали да купувам друг или този да го занеса да го шлайфат.Аз лично съм чувал,че шлайфан колянов вал не кара дълго,но ще чакам вашите мнения,на тези които са запознати по-добре.Поздрави!!!П.С. Колата е Fiat Bravo 1.8 16V
bravo 1.8 16V +
Коментар
-
Re: шлайфане на колянов вал!???
Има един много добър сервиз до Балкан Стар , работят перфектно. Ако те интересува ще разровя визитките и ще ти дам информация.Tony66 написа:Да това е добра идея,ако има възможност да се оправи,това ще е чудесно. : )Atanas71 написа:Да , наистина има случай в които не кара доста , щом е изпортен при шлайфането , но това са единични редки случаи. Това над което се чудиш може да бъде решено след измерване на вала. Надиранията обикновено са дълбоки при повредата която е станала , но пак ти казвам докато не се измери вала нищо неможе да се каже. Един добър шлайф го прави нов докато като вземеш втора употреба може да се окаже че и той е за шлайф. Закарай вала в сервиз да го измерят и най-добре ще ти кажат става ли или е за вторични суровиниTony66 написа:Колеги коляновия вал на колата ми е задрал при счупване на биелен лагер,и се чудя дали да купувам друг или този да го занеса да го шлайфат.Аз лично съм чувал,че шлайфан колянов вал не кара дълго,но ще чакам вашите мнения,на тези които са запознати по-добре.Поздрави!!!П.С. Колата е Fiat Bravo 1.8 16V
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Re: шлайфане на колянов вал!???
Попаднах на една оферта,колянов вал за 80 лв,струва ли си всъщтност да се занимавам с шлайфане или да отнасям този,който е на добра цена според мен?Atanas71 написа:Има един много добър сервиз до Балкан Стар , работят перфектно. Ако те интересува ще разровя визитките и ще ти дам информация.Tony66 написа:Да това е добра идея,ако има възможност да се оправи,това ще е чудесно. : )Atanas71 написа:Да , наистина има случай в които не кара доста , щом е изпортен при шлайфането , но това са единични редки случаи. Това над което се чудиш може да бъде решено след измерване на вала. Надиранията обикновено са дълбоки при повредата която е станала , но пак ти казвам докато не се измери вала нищо неможе да се каже. Един добър шлайф го прави нов докато като вземеш втора употреба може да се окаже че и той е за шлайф. Закарай вала в сервиз да го измерят и най-добре ще ти кажат става ли или е за вторични суровиниTony66 написа:Колеги коляновия вал на колата ми е задрал при счупване на биелен лагер,и се чудя дали да купувам друг или този да го занеса да го шлайфат.Аз лично съм чувал,че шлайфан колянов вал не кара дълго,но ще чакам вашите мнения,на тези които са запознати по-добре.Поздрави!!!П.С. Колата е Fiat Bravo 1.8 16V
bravo 1.8 16V +
Коментар
-
Това е една частите на двигателя коята при купуване на старо без замерване си е чист хазарт
Ако имаш човек който знае как правилно да борави с микрометър , вземи го с теб при покупката. Ако вала има средно износване на шииките си заслужава да го взеш :Търсиш осредените стойности м/у мин. и мах. размер. Максимален размер 43.94мм Минимален размер 43.89ммДадените от мен размери са примерни
Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
По принцип проблема при шлайфа не е от качеството на шлайфане и уменията на майстора.Проблема е в повърхностната циментация (азотиране) на самите шийки.При шлайфане дори на 1-ви ремонт този слой си отива брак и вала отдолу е доста кашкавлен.Поради тази причина не издържат нормално, шлайфаните валове.Моя съвет е ако си намериш читав вал на стандартен размер - зимай го.Но както казаха колегите ,ако не го мериш си е чист хазарт да го вземеш на сляпо.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Колега изключително неприятен момент е това.Конкретно при мен вече ми дойде в повече.Откакто притежавам тази кола са изминати едва 1800км а вече вдигнах ръце от ремонти.Бубини,комутатор,дебитомер,проблеми с копютъра и Fiat Code,сега и с двигателя.Вероятна причина за проблема с вала и биелните лагери е,че маслото след 100-110 градуса става воднисто и от там няма нужната смазочност и така.Но това е само хипотеза,ползвам Селения Голд незнам доколко си върши работата,обслужих го с него понеже е препоръчително,и пак казвам незнам дали това е причината за белята.Другия момент е,че доста италянски коли страдат от същото заболяване и са податливи към този проблем,поне аз останах с такова впечатление след като търсих информация в мрежата относно проблема.Нека ,ако има някой по-зпознат да се изкаже.Tornado написа:Ех защо този двигател 1,8 все такива бели прави?Шлайфа си е шлайф ако може да се влезе в нормите няма проблем ,но ако се правят магии работата не е на добре.bravo 1.8 16V +
Коментар
-
Двигатела е закрепен за продажбата с добавки в конски дози затова става така след като смениш маслото.Tony66 написа:Колега изключително неприятен момент е това.Конкретно при мен вече ми дойде в повече.Откакто притежавам тази кола са изминати едва 1800км а вече вдигнах ръце от ремонти.Бубини,комутатор,дебитомер,проблеми с копютъра и Fiat Code,сега и с двигателя.Вероятна причина за проблема с вала и биелните лагери е,че маслото след 100-110 градуса става воднисто и от там няма нужната смазочност и така.Но това е само хипотеза,ползвам Селения Голд незнам доколко си върши работата,обслужих го с него понеже е препоръчително,и пак казвам незнам дали това е причината за белята.Другия момент е,че доста италянски коли страдат от същото заболяване и са податливи към този проблем,поне аз останах с такова впечатление след като търсих информация в мрежата относно проблема.Нека ,ако има някой по-зпознат да се изкаже.Tornado написа:Ех защо този двигател 1,8 все такива бели прави?Шлайфа си е шлайф ако може да се влезе в нормите няма проблем ,но ако се правят магии работата не е на добре.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
u_bo
така си е.Tornado написа:Двигатела е закрепен за продажбата с добавки в конски дози затова става така след като смениш маслото.а това за слабото място на италянските коли...Tony66 написа:...Другия момент е,че доста италянски коли страдат от същото заболяване и са податливи към този проблем.....
весело ми стана
Коментар
-
Циментацията се прави в завода производител ,т.е. Фиат/Ланча.Има много опити за правене на азотиране извън завода ,но все неуспешно,появяват се микропукнатини в самия метал и вала трябва пак да се шлайфа.Дори човек като Гай Крофт не е успял да направи качествено азотиране и по негов съвет вал не се шлайфа,а се заменя с такъв кадърен на стандартен размер.Toniboni написа:Добре след като се премахне циментацията от шлайфането на вала, тази циментация може ли пак да се направи след продължително разработване вала, всмисъл 4-5000 км без напъни за да си улегне лагера и да се запази вала по-дълго.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар