Stefan Hadjov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да се запази разпределителния вал на Браво 1.4 12V
Collapse
X
-
Е те това е най-странната теория досега
Колега гумичката седи на края на маслената магистрала ,там където се стикова ,ако мога така да се изразя паяка,който си е един вид маслена магистрала също,със същинската маслена магистрала в блока.Те се прокъсват с времето или запушват и маслото от маслената магистрала не стига до т.н. паяк.Паяка е нещо като душ,който залива разпределителният вал с масло,а също така и кобилицата.С две думи маслото като го няма да си върши работата и да тече от"душа" валчето и кобиличката търкат на сухо и стават само за "Надин".Според теб защо се сменят гумички след като не те са причина за изтъркването и доколкото те разбрах твърдиш,че масло си влиза но все пак има изнсване.....е от какво го има това износване след като се омаслява....или не си се изразил правилно ....или ти си в голяма грешка
-
Има ли случаи когато Stefan Hadjov да не е прав????????На колегата не му е ясно как става мазането на този двигател и за това спори,но човек се учи и ще разбер къде му е грешката.Още един път подчертавам:няма движение на масло от гумичките към маслената магистрала за да я запушат.Може да запушат пътя на маслото към хидр.повдигачи,но това е без значение защото вала ще продължи да си се маже идеално.Но ако от картера нагоре се покачът гадости по маслената магистрала и влезат в паяка,тогава запушването на отворите е неизбежно и се нарушава мазането на разпред.вал.Колегата да размисли и тогава да спори.de5 написа:Stefan Hadjov е ПРАВ Найстина от тези гумички самопада налягатето на маслото, което е пак лошо.Техните остатъци не запушват "паяка".Пак твърдя че ТЕ са слабото място.
Коментар
-
100% ще се съглася с тебе ако ми отговориш на следния въпрос,а той е много важен:защо съществуват двигатели и то не малко на по 250000-300000 клм със същите тези лоши гумички и нямат никакви проблеми с мазането на вала.Гадните,лоши,втвърдяващи се,разлагащи се и какви ли не гумички.Аз имам отговор и мога да ти го кажа след твоя.de5 написа:Stefan Hadjov е ПРАВ Найстина от тези гумички самопада налягатето на маслото, което е пак лошо.Техните остатъци не запушват "паяка".Пак твърдя че ТЕ са слабото място.
Коментар
-
Напълно подкрепям Stefan Hadjov. По-назад в темата специално съм пуснал снимка на моят вал, правена миналият месец, като сменях маслото и гарнитурата на капака на клапаните. В момента колата ми е на 187 000км, купил съм я на 156 000 от Италия, не от тукашен търгаш. Това са 30 000 при мен. До лятото ще съм подминал 200 000км и не виждам никакъв проблем. За какво спорим тогава - кой колко си поддържа колата ли?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Никъде не съм казвал че гумичките запушват с частици от себе си магистралата,а че те се запушват защото имат супер тясна дупчица и оттам идва проблема.Според колегата Stefan Hadjov вала не се маже не заради гуменетките,а просто така става заради лошо масло.Е защо тогава всеки като смени вала сменя и тях.Дори и това че не подава масло на повдигача може да прецака работата.Въпроса е че проблема идва по един или друг начин от тези гумички.Да изразим едно предположение,че не е от тях-е тогава след смяна на вал,кобилици и т.н. и промивка на паяка проблема е решен ВРЕМЕННО и като цяло си остава и да речем след N на брой километри може отново да се прояви и да се изтърка вала.Което пак ни връща в изходна позиция че този двигател е правен в час по практика и за нищо не става.
Коментар
-
Ти първо отговори на въпроса който съм задал на другия колега.Той се отнася и до теб и тогава ще коментираме.Проблема на вала НЕ Е от гумичките.Избии си го от главата.То като смениш вала някой може да смени и главата на двигателя,то не значи че тя е виновна.Много неща се сменят просто защото е отворено и е желтелно да се поставят нови.Ако не се подава масло на повдигача може да почне да чука,вала в същото време си се маже великолепно.Работата не може да се прецака от това.Още един път-проблема не идва от гумичките.Идва от каране с неподходящи и несменяни масла.Много гняз,много кал,много отлагания,които се качват в паяка и запушват отворите за мазане.Който кара с подходящите масла и сменя редовно с филтър няма проблеми. Единствения недостатък,който може да се изтъкне на този двигател е че се указа по чувствителен от други на Фиат към качеството на ползваните масла и редовната подръжка.Това е заради тази специфична концепсия на мазане с тоя паяк,която са приели инженерите на Фиат.roko_ok написа:Никъде не съм казвал че гумичките запушват с частици от себе си магистралата,а че те се запушват защото имат супер тясна дупчица и оттам идва проблема.Според колегата Stefan Hadjov вала не се маже не заради гуменетките,а просто така става заради лошо масло.Е защо тогава всеки като смени вала сменя и тях.Дори и това че не подава масло на повдигача може да прецака работата.Въпроса е че проблема идва по един или друг начин от тези гумички.Да изразим едно предположение,че не е от тях-е тогава след смяна на вал,кобилици и т.н. и промивка на паяка проблема е решен ВРЕМЕННО и като цяло си остава и да речем след N на брой километри може отново да се прояви и да се изтърка вала.Което пак ни връща в изходна позиция че този двигател е правен в час по практика и за нищо не става.

Коментар
-
Ти сигурно смяташ че двигател на 250-300 хиляди е много,нашите са на не по-малко,не се лъжи.Виждал ли си го разглобен този двигател,защото аз казвам тоа което са ми казали точно трима майстори лично правили ремонти на такива двигатели.И тримата дават гаранция на ремонта само и единствено,ако си смениш гумичките на магистралата,масленият филтър и маслото.(разбира се и ако си вземеш частите от тях).Плюс това имаме много служебни коли Тико,за тях 500000 км са нищо,давам прост пример.На някои от тях са им били правени пропуски и маслото е сменяно на 20000км.Абсолютно нищо им няма.Ако беше Фиат 1.4 щеше да стане на леш и да му изтекат повдигачите през ауспуха.За мен този двигател си остава боклук и си мисля че тези които го подкрепят го правят единствено,защото усещат че са се прецакали много лошо.Имам и познати с читави 1.4,дори и те се оплакват от висок разход за такава кубатура.Дръпката му е като на 1.1 Пунто,а 1.1 Поло ще го скине отсякъде.
Коментар
-
Не ми отговаряш на конкретния въпрос.Сега говориме за 1,4/12V a не за Тико.Трябваше да кажеш,че консултанти са ти разни майстори и да прекратиме дебата.Те тия майстори явно ги разбират нещата колко тебе.Гумичките НЯМАТ ОТНОШЕНИЕ към този проблем.Те за това ти дават гаранция,за да си вземеш частите от тях.ГУМИЧКИТЕ нямат участие в този проблем,а се сменяват защото е отворен двигателя и не е редно да се слагат старите.Гумичките не са причина.roko_ok написа:Ти сигурно смяташ че двигател на 250-300 хиляди е много,нашите са на не по-малко,не се лъжи.Виждал ли си го разглобен този двигател,защото аз казвам тоа което са ми казали точно трима майстори лично правили ремонти на такива двигатели.И тримата дават гаранция на ремонта само и единствено,ако си смениш гумичките на магистралата,масленият филтър и маслото.(разбира се и ако си вземеш частите от тях).Плюс това имаме много служебни коли Тико,за тях 500000 км са нищо,давам прост пример.На някои от тях са им били правени пропуски и маслото е сменяно на 20000км.Абсолютно нищо им няма.Ако беше Фиат 1.4 щеше да стане на леш и да му изтекат повдигачите през ауспуха.За мен този двигател си остава боклук и си мисля че тези които го подкрепят го правят единствено,защото усещат че са се прецакали много лошо.Имам и познати с читави 1.4,дори и те се оплакват от висок разход за такава кубатура.Дръпката му е като на 1.1 Пунто.
Коментар
-
roko_ok за разхода не съм съгласен с теб и ще се аргументирам защо. Ако погледнеш в книжката към колата, производителят посочва за този мотор на Брава градски разход от 9.5 до 11.5л/100км. Казах че карам колата вече 30 000 и при изправна електроника разхода наистина е такъв.Ако погледнеш за същият модел, за Брава, но с други двигатели, ще видиш че тяхният разход не се различава съществено с този на 1.4, защото купето е едно и също, тежи едни и същи килограми и за да го преместиш трябва една и съща енергия. Това че малкият двигател гори по-малко от големият е най-големият мит, но за съжаление широко разпространен.Ето ти и още един пример с друга марка автомобили - Шкода Фабия. Едната е от по-старите 1.9SDI, комън-рейл без турбина е мотора, а другата е същата, но от новите, 2008 година е и вече е на 60 000км. Двигателя и е 1.4TDI, три цилиндъра, комън-рейл, с турбина. И двате са таксита на един и същи човек, значи се карат по един и същи начин. Обаче в разхода бие по-големият двигател 1.9, с малка разлика но е факт.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Stefan hadjov ако смяташ , че ти си по добър от три сервиза по добре да си докарам колата при тебе за ремонт,защото мисля да се доверя на майстор а не на клавиатурен разбирач! Ти някога виждал ли си такъв отворен двигател, че да имаш такова компететно мнение по въпроса? Или може би имаш сервиз за фиатове?Доколкото разбирам и ти знаеш колкото мене.Най лесно е да изказваш предположения, да си вярваш сам и да караш другите да ти повярват на това.
Коментар
-
Е,и ти намери с кого да ме сравняваш-с някакви си три сервиза.Възхищавам ти се на разсъжденията.Ако знаещ как наистина стоят нещата при мен ще се засрамиш от това което си написъл.Аз не съм "клавиатурен разбирач".Може ли да допуснеш че човек с такива знания и възможности като моите,няма да се възползва в днешно време да печели пари.Естествено,че имам сервиз,но работя с определен кръг от клиенти,които добре оценяват моите знания,възможности и труд.А ако знаеш как е оборудван сервиза ми,още един път ще се засрамиш.Няма да може да си докараш колата при мен за ремонт,защото не работя с такива клиенти като тебе.Ти си за другите три сервиза където ходиш.А и не се нуждая от допълнителна клиентела нито от реклама.Точно обратното-отбивам непрекъснато желаещи като тебе.roko_ok написа:Stefan hadjov ако смяташ , че ти си по добър от три сервиза по добре да си докарам колата при тебе за ремонт,защото мисля да се доверя на майстор а не на клавиатурен разбирач! Ти някога виждал ли си такъв отворен двигател, че да имаш такова компететно мнение по въпроса? Или може би имаш сервиз за фиатове?Доколкото разбирам и ти знаеш колкото мене.Най лесно е да изказваш предположения, да си вярваш сам и да караш другите да ти повярват на това.
Коментар
-
е тва ме изкефиStefan Hadjov написа:Е,и ти намери с кого да ме сравняваш-с някакви си три сервиза.Възхищавам ти се на разсъжденията.Ако знаещ как наистина стоят нещата при мен ще се засрамиш от това което си написъл.Аз не съм "клавиатурен разбирач".Може ли да допуснеш че човек с такива знания и възможности като моите,няма да се възползва в днешно време да печели пари.Естествено,че имам сервиз,но работя с определен кръг от клиенти,които добре оценяват моите знания,възможности и труд.А ако знаеш как е оборудван сервиза ми,още един път ще се засрамиш.Няма да може да си докараш колата при мен за ремонт,защото не работя с такива клиенти като тебе.Ти си за другите три сервиза където ходиш.А и не се нуждая от допълнителна клиентела нито от реклама.Точно обратното-отбивам непрекъснато желаещи като тебе.roko_ok написа:Stefan hadjov ако смяташ , че ти си по добър от три сервиза по добре да си докарам колата при тебе за ремонт,защото мисля да се доверя на майстор а не на клавиатурен разбирач! Ти някога виждал ли си такъв отворен двигател, че да имаш такова компететно мнение по въпроса? Или може би имаш сервиз за фиатове?Доколкото разбирам и ти знаеш колкото мене.Най лесно е да изказваш предположения, да си вярваш сам и да караш другите да ти повярват на това.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Готин вицStefan Hadjov написа:Е,и ти намери с кого да ме сравняваш-с някакви си три сервиза.Възхищавам ти се на разсъжденията.Ако знаещ как наистина стоят нещата при мен ще се засрамиш от това което си написъл.Аз не съм "клавиатурен разбирач".Може ли да допуснеш че човек с такива знания и възможности като моите,няма да се възползва в днешно време да печели пари.Естествено,че имам сервиз,но работя с определен кръг от клиенти,които добре оценяват моите знания,възможности и труд.А ако знаеш как е оборудван сервиза ми,още един път ще се засрамиш.Няма да може да си докараш колата при мен за ремонт,защото не работя с такива клиенти като тебе.Ти си за другите три сервиза където ходиш.А и не се нуждая от допълнителна клиентела нито от реклама.Точно обратното-отбивам непрекъснато желаещи като тебе.
Други подобни знаеш ли ?
Да ти кажа ли кои са тези "някакви" 3 сервиза?Не ,я по-добре да не казвам,че после ще кажеш ,че ти си ги научил и трите на занаят
Коментар
-
Колега roko_ok по-добре е да замълчиш. Стефан е повече от компетентен на тема мотори и ако поразгледаш някои други теми ще се убедиш сам. Не че не възникват спорове с него - това е друга тема :D . Що се отнася до твоите познания за 1.4 както и тези на твоите майстори .... определено не са достатъчно. Това ти го казвам, защото чета глупостите, които пишеш за гумичките. Запознай се от някоя добра книжка за мазилната уредба на този мотор и тогава сядай да спориш. До колкото помня в началото на темата ти съшо питаше какво се прави за "спасяването" на вала на 1.4 ....Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар