Ето какво направих - понеже валеше и неможеше да се "ръчка" по колата, а на бензин немога да стигна доникъде, реших да заредя газ в колата, тъй като нямаше. С много усилия стигнах до близката бензиностанция и заредих. Когато минах на газ установих че колата работи доста по добре, пак няма много мощност, но поне не се дави и не прекъсва и на гърми като на бензин, така че сега макар и по-бавно мога да стигна до сервиз с диагностика. От дълги години каране на газ знам, че ако някоя свещ или кабел не са в ред на газ започва да гърми и то яко. Самият факт че на газ се движа по-добре от на безнин ми говори , че проблема не е в свещите и кабелите, тъй като когато съм имал такъв проблем и не съм можел да карам на газ заради свещи и кабели съм си карал безпроблемно на бензин. Миризмата на газовете когато съм на бензин е като на неизгорял бензин - или подава повече или неправи добро изгаряне. Ако тази информация кара на някой да му "светне лампичката" моля да сподели.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Brava 1.6 16V почна да гърми при подаване на газ
Collapse
X
-
Ще съм много благодарен ако ми кажеш как точно да го направя и кои са коректните стойности?Stefanaki написа:Направи най-елементарните измервания, за да си диагностицираш проблема:1. Съпротивление на четирите кабела от бобината към свещите;2. Съпротивление на намотките на бобината.Ако измерените стойности са в граница - смени свещи.bravacar написа:Абе знам аз че тези майстори не са читави, но просто бяха най-близо - едвам мога да измина и километър, така че при създалата се ситуация нямах друг избор. Пък и незнаех че катализатора като така се напича е ОК и затова им позволих да го махнат, но човек неможе да е специалист по всичко.
Коментар
-
Колега,аз ти го казах и сега ти го повтарямЩом ти мирише на неизгорял бензин и катализатора ти грее много това значи:1.Че катализаторе си е ОК2.Че имаш завишено подаване на гориво и колата работи на много богата смес.Ако ламбдата е замръзнала на показание бедна смес и лъже контролера,то той налива гориво за да компенсира и резултата е налице.3.Или в някой от цилиндрите нямаш нормален горивен процес и има недоизгаряне на горивото.Тогава има изтичане на гориво в всмукат.колектор и отново миризма и загряване на катализатора. Но тези неща се доказват с измерване при грамотем майстор и тогава се действа.Щом ти работи по добре на Газ,не е проблема в бубината и вероятно трябва да се насочиш към Ламбда-сензора.Аз не знаех че колата ти има и Газ.В такива случаи всичко може да се очаква в работата на бензин.bravacar написа:Миризмата на газовете когато съм на бензин е като на неизгорял бензин - или подава повече или неправи добро изгаряне. Ако тази информация кара на някой да му "светне лампичката" моля да сподели.
Коментар
-
Стойностите на намотките на бубината може да са идеално в нормите и тя да е здала багажа.При режим в реално време бубината може да стигне да отдава до 30 kV/зависи от разстоянието между електродите на свещите/ и точно в такива моменти да прави пробив на късо и да не работи.За това стойностите не са гаранция че е ОК.Но при тебе щом работи на Газ не е бубина.bravacar написа:Ще съм много благодарен ако ми кажеш как точно да го направя и кои са коректните стойности?Stefanaki написа:Направи най-елементарните измервания, за да си диагностицираш проблема:1. Съпротивление на четирите кабела от бобината към свещите;2. Съпротивление на намотките на бобината.Ако измерените стойности са в граница - смени свещи.bravacar написа:Абе знам аз че тези майстори не са читави, но просто бяха най-близо - едвам мога да измина и километър, така че при създалата се ситуация нямах друг избор. Пък и незнаех че катализатора като така се напича е ОК и затова им позволих да го махнат, но човек неможе да е специалист по всичко.
Коментар
-
u_bo
освен изброеното от Стефан, има и следните възножности- повреден регулатор на налягане /бензиновия/- повредена дюза....,,,, но ако е САМО това - би трябвало на газ да няма НИКАКВИ проблеми....ако има някакви и на газ --- прегледай въздуховодите и си виж датчиците - МАП и подобни --> без диагн. НЕМА да се мине
/освен ако не е спукан въздуховод
Коментар
-
Все още си мисля че проблема ти е в токовете. Не е задължително да гърми на газ при неработещо запалване. Провери си свещите виж дали имат еднакъв цвят. Вади кабелите един по един и гледай дали има изменение на оборотите. даже както си ги извадил нареди ги на лулите и почни да въртиш и гледай искрите как ги реди и сравнявай. При най малката разлика сменяй. Ако трябва сложи на неийно място каквато и да А най хубаво е да намериш от някой колега работещи свещи който си ги е сменил ей така от мерак. Така ще елеминираш по лесно всичките на веднъж. Огледай и лулите че понякога и те правят пробив който едва се забелява. Запали двигателя в тъмницата огледаи цялата високоволтова инсталация в тъмното ако има някъде пробиви и утечки всико се вижда. И чак тогава търси някой който да се занимае с меренето на бобините. Както ти е писал колегата само с мерене на съпротивлението на намотките не може да се гарантира че е здрава. Особенно както при теб работи частично явно пробива когато си иска. То май дето преди ти писах за метода на пробите и грешките е единствения най евтин и качествен при високите напрежения на запалването. По лесно е да подмениш нещо и да провериш нещо дали работи от колкото да измериш. П.П Да беше написал и за какъв мотор става на въпрос щеше да ни е по лесно да гадаем.
Коментар
-
Утре отивам на диагностика... а относно двигателя съм писал в заглавието - "Brava 1.6 16V почна да гърми при подаване на газ" Мерси на всички за съветите, ама май без диагностика няма да мине. Не ми е жал за парите, просто и при диагностика съм виждал голями некадърности и ми се е налагало да ида на 2 диагностики докато се открие проблема...lov написа:Все още си мисля че проблема ти е в токовете. Не е задължително да гърми на газ при неработещо запалване. Провери си свещите виж дали имат еднакъв цвят. Вади кабелите един по един и гледай дали има изменение на оборотите. даже както си ги извадил нареди ги на лулите и почни да въртиш и гледай искрите как ги реди и сравнявай. При най малката разлика сменяй. Ако трябва сложи на неийно място каквато и да А най хубаво е да намериш от някой колега работещи свещи който си ги е сменил ей така от мерак. Така ще елеминираш по лесно всичките на веднъж. Огледай и лулите че понякога и те правят пробив който едва се забелява. Запали двигателя в тъмницата огледаи цялата високоволтова инсталация в тъмното ако има някъде пробиви и утечки всико се вижда. И чак тогава търси някой който да се занимае с меренето на бобините. Както ти е писал колегата само с мерене на съпротивлението на намотките не може да се гарантира че е здрава. Особенно както при теб работи частично явно пробива когато си иска. То май дето преди ти писах за метода на пробите и грешките е единствения най евтин и качествен при високите напрежения на запалването. По лесно е да подмениш нещо и да провериш нещо дали работи от колкото да измериш. П.П Да беше написал и за какъв мотор става на въпрос щеше да ни е по лесно да гадаем.
Коментар
-
Виж тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...EB%E8&start=30 и тази: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...%E5%EB%E8.За кабелите: от 1,2 до 2,8 килоОма (тук има мнения с информация за работещи кабели до 6килоОма - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%E1%E5%EB%E8)За бобината:bravacar написа:Ще съм много благодарен ако ми кажеш как точно да го направя и кои са коректните стойности?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Humppa
U_bo, ако проблемът е в дюза, то при работа на бензин на таблото ще свети лампата на инжекциона, двигателя няма да иска да пали, а ако запали ще работи на ниски обороти ~500, няма да има мощност и ще гасне по време на движение! Това го споделям от личен опит. Имах изгоряла дюза на 3-ти цилиндър и смених с работеща от морга за 60 лева + работа... Моето Браво е с АГУ 2-ро поколение, т.е. пали на бензин и след 2000 оборота сменя на газ. Като изгоря дюзата хич не искаше да запали, плюс това беше декември месец, студ. Никакво палене тогава!
Коментар
-
грешиш- 2 зими поред паля на 3 цилъндъра всяка сутрин, също имам изгоряла дюза. колата си пали нормално /очудващо/, работи на 900 оборота, но се усеща, че е на 3 цил.... а лампата свети, но като е валяло много дъжд и се намокри нещо /неясно за мен какво/ и вземе, че изгасне лампата и въпреки това пак си бачка на 3 цил. но не е толкова невъзможно паленето на 3 цилHumppa написа:U_bo, ако проблемът е в дюза, то при работа на бензин на таблото ще свети лампата на инжекциона, двигателя няма да иска да пали, а ако запали ще работи на ниски обороти ~500, няма да има мощност и ще гасне по време на движение! Това го споделям от личен опит. Имах изгоряла дюза на 3-ти цилиндър и смених с работеща от морга за 60 лева + работа... Моето Браво е с АГУ 2-ро поколение, т.е. пали на бензин и след 2000 оборота сменя на газ. Като изгоря дюзата хич не искаше да запали, плюс това беше декември месец, студ. Никакво палене тогава!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Грешиш.Имало е и друг проблем при тебе.Когато прекъсне една дюза двигателя си работи на три цилиндъра съвсем нормално.Когато прекъснат две дюзи си работи на два цилиндъра.Естествено че мощноста отдавана от двигателя ще е по ниска.Humppa написа:U_bo, ако проблемът е в дюза, то при работа на бензин на таблото ще свети лампата на инжекциона, двигателя няма да иска да пали, а ако запали ще работи на ниски обороти ~500, няма да има мощност и ще гасне по време на движение! Това го споделям от личен опит. Имах изгоряла дюза на 3-ти цилиндър и смених с работеща от морга за 60 лева + работа... Моето Браво е с АГУ 2-ро поколение, т.е. пали на бензин и след 2000 оборота сменя на газ. Като изгоря дюзата хич не искаше да запали, плюс това беше декември месец, студ. Никакво палене тогава!
Коментар
-
u_bo
колега humppa - аз няма да съм толкова категоричен като колегите
моя отговор е:Грешиш - но за 1.8 до 1999 - за другите - не знам
прав си САМО в случая , че AKO при повредата на дюзата се промени съпротивлението на намотката й - тогава ЕКУ ще го хване ... евентуално.но много пъти повредата е механична - няма как ЕКУ да го зацепи
Коментар
-
Humppa
Е, аз споделям какво съм преживял. Колата не палеше, дръпнахме я до сервиз, смениха дюзата и от тогава си я карам така. Едва ли в сервиза сами оправяли други проблеми безплатно!Редакция: сега си спомням, че тогава смених и свещите!
Коментар
-
Интересно е да се направят съответните изводи от този проблем:1.Поради това че бобината не е била редовна 1-ви цилиндър не е имал нормален горивен процес.Поплучава се следното:вследствие неизползвания въздух постъпил в 1-ви цилиндър за да изгори до СО2 то той излиза през изпускателния колектор и Лабда сензора отчита наличие на кислород и дава сигнал за обогатяване на горивната смес.Започва повишено подаване на гориво без възможност да изгори поради липса на горивен процес на 1-ви цилиндър.Освен това неизгорялото гориво допълнително излиза от изпускат.колектор и започва да изгаря в катализатора като го згрява може и до червено.2.Язък за сваления и премахнат катализатор.Не се маха катализатор преди да се установи че е негоден но с необходимите измервания.3.Сега измери на дефектната бобина всички цитирани по горе стойности за да разбереш че идеално отговарят на тях,но бобината е заминала.4.Не си купувай бобина от магазина защото е абсолютно менте за 150 лв.Взимаш си от италианеца бобина Магнети Марели -оргинална за 50 лв,а ако се пазариш я отнасяш и за 40.Взимаш я с проба отвън на паркинга.Всичко оргинално е по добро от ментетата които се продават в BG.Може да ти кажат в магазина че бобината е италианска,но това не значи че е оргинална.bravacar написа:Днес ходих на диагностика и се оказа че бобината е дала фира - първи цилиндър неработи. Няма искра на свещта. Въпросът е дали да купувам нова бобина за 150 лв. или да си взема от италиянеца втора употреба за 50? Вие на какво мнение сте?
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар