от известно време мотора започна да трака като на повдигач например - сравнително тихо е но си се чува...
проблема се появи след обслужване на колата - смяна на масло, всички филтри, ремъците и всички ролки... мислех си нещо за незацепен правилно ангренаж. но няма абсолютно никакви други признаци за това - няма проблем с обороти, разхода си е нормален за тоя мотор като че ли (8-9/100) няма загряване и изобщо няма други признаци нещо да не е в ред освен този шум; консумативите са "дайко" а пък сервиза в който ми ги сменяха изглеждаше читав - в доста сервизи питах дали знаят за скобата за валове с която се сменя ангренажа и в тоя единствено ми казаха, че въпреки че теоретично е възможно да се зацепи без нея, тя е задължителна за правилното зацепване (в другите сервизи казваха "каква е тая скоба?"
) така че много се надявам да са знаели пичовете как се зацепва ремъка...другото което ми идва наум като възможна причина е маслото - сложиха ми селения 10W40 но е някакво по-ефтинджос наливно и не знам дали мизерията не идва от него...кажете си мнението и евентуално какво бих могъл да направя - най-много ме притеснява да не е ремъка въпреки че няма други признаци за това...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
тракане на мотора след облужване 1.6 16v
Collapse
X
-
според мен ти е от маслото, и на мене ми се е случвало. Ако е по-воднисто, няма начин да не трака. То не е само с нашите фиатки. И други марки коли им тракат моторите ако са с калпаво масло. Но пан не е гаранция де. Аз на старата Темпра като сложех най-евтиния Валволин нито тракаше нито го гореше повече, а пробвах да сложа ЕЛФ - няма да ти разправям какво става. Помислих си че колата се е прецакала, но се върнах към Валволина и колата си се оправи. Мисля че тия синтетики и полусинтетики не са за всякакви мотори. Дано да е от маслото ти. Щом казваш че няма признаци да е ремъка, а и мисля че досега щеше да си без мотор, ако ремъка ти не е зацепен правилно.Мареа 1,6 16V
-
Аз също съм на мнение че е от маслото, още повече щом още при закупуването Му Ти е изглеждало евтина имитация на Селения.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Ами зависи, ако е съвсем голямо менте от високата температура то още отънява и става направо на вода.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Не във всички случаи е така колега....ако разликата в зацепането е малка няма проблем за мотора но просто не работи в оптимален режим и се барка самата му работа.Казвам го от личен опит защото след смяната на консумативите на моито браво не беше същата кола която бях оставил преди няколко часа.Още първите няколкостотин метра разбрах че нещо и има беше тромава и мудна....загледах се да не е опаната ръчната но уви НЕ!!!Покарах я един ден и разбрах че нещо наистина не е наред...нямаше видима разлика във работата на мотора палеше нетресеше....но му имаше нещо.Върнах се в сервиза и казах на "маистора" до го погледнат пак...според него може би бяха кабели свещи,ламда сондата....доста неща но не и нещо което e да е свързано с тяхната работа...В момента в които рабрах че ремъка е зацепен без скоба...работа беше ясна.Тръгнах без да прая циркове....след като "маистора" беше убеден 4е сичко е 6...на другия ден я закарах на Майстор които за час и върна предишната форма...без никви необходими смени на други консумативи просто наново беше зацепил анг.ремък.Като го попитах какво и имаше на колата тои ми каза ааааа....нищо само 2 градуса отклонение... :D:D:D Евала на човека...знае и може!!!!В нашия случаи маи наистина е маслото защото и аз съм чувал на друг автомобил разлика в работата на двигателя (в шума издаван от мотора)след смяна....Смениго че нещо маи не и понася на колицата това масло...Успех!!!jordanfena написа:....Щом казваш че няма признаци да е ремъка, а и мисля че досега щеше да си без мотор, ако ремъка ти не е зацепен правилно.Fiat Bravo GT 1.8 16V 113hp с малко тЮнинг (снегорин)
KONI SPORT SUSPENSHION+EIBACH SPORT SPRINGS
Изработка на всякакви изделия от стъклопласт за леки и товарни автомобили-брони,прагове,калници,капаци,маски,надстройки и други!
Коментар
-
ре
Като загрее би трябвало още по-добре да го чуваш тракането.Смени го маслото но си вземи обикновено минерално масло, това е моето мнение, не се нахвърляй на скъпи синтетики, че ще продължава да ти чуколеви моторното :Dbadmadafaka написа:а дано е от маслото... то н че ми изглеждаше еФтина имитация ами цената беше почти наполовина на бутилираното... ако е от маслото обаче не трябва ли тракането да изчезва като позагрее колата примерно или няма никакво значение (защото то не изчезва)?
Мареа 1,6 16V
Коментар
-
Колеги и при мен се получи същото,и аз си мисля че е от маслата,много интересно обаче на студен двигател работи перфектно и като позагрее малко почва да прелопва.В друга тема бях споменал подобните си проблеми,но сега забелязах,че и при колегата се е получило същото,незнам само какви масла да препоръчам,но най вероятно е от там нашият проблем.
Fiat Brava 1.6/16v
Powered by Fiat
Коментар
-
Колега ,2градуса са нищо ,след 130 лв за пети съм сигурен ,било е доста повечеRacer GT написа:Не във всички случаи е така колега....ако разликата в зацепането е малка няма проблем за мотора но просто не работи в оптимален режим и се барка самата му работа.Казвам го от личен опит защото след смяната на консумативите на моито браво не беше същата кола която бях оставил преди няколко часа.Още първите няколкостотин метра разбрах че нещо и има беше тромава и мудна....загледах се да не е опаната ръчната но уви НЕ!!!Покарах я един ден и разбрах че нещо наистина не е наред...нямаше видима разлика във работата на мотора палеше нетресеше....но му имаше нещо.Върнах се в сервиза и казах на "маистора" до го погледнат пак...според него може би бяха кабели свещи,ламда сондата....доста неща но не и нещо което e да е свързано с тяхната работа...В момента в които рабрах че ремъка е зацепен без скоба...работа беше ясна.Тръгнах без да прая циркове....след като "маистора" беше убеден 4е сичко е 6...на другия ден я закарах на Майстор които за час и върна предишната форма...без никви необходими смени на други консумативи просто наново беше зацепил анг.ремък.Като го попитах какво и имаше на колата тои ми каза ааааа....нищо само 2 градуса отклонение... :D:D:D Евала на човека...знае и може!!!!В нашия случаи маи наистина е маслото защото и аз съм чувал на друг автомобил разлика в работата на двигателя (в шума издаван от мотора)след смяна....Смениго че нещо маи не и понася на колицата това масло...Успех!!!jordanfena написа:....Щом казваш че няма признаци да е ремъка, а и мисля че досега щеше да си без мотор, ако ремъка ти не е зацепен правилно.FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
Коментар
-
да и аз съм сагласен с колегата янко 2 градуса са нищо и е невазможно да ги усетиш на каране по е вероятно да са били 2 зъба на някой вал и по темата и за мен е същия проблем с тракането лошо масло мисля че даеже преди време имаше и подобна тема във форума от колега който се оплакваше от същотоянко написа:Колега ,2градуса са нищо ,след 130 лв за пети съм сигурен ,било е доста повечеRacer GT написа:Не във всички случаи е така колега....ако разликата в зацепането е малка няма проблем за мотора но просто не работи в оптимален режим и се барка самата му работа.Казвам го от личен опит защото след смяната на консумативите на моито браво не беше същата кола която бях оставил преди няколко часа.Още първите няколкостотин метра разбрах че нещо и има беше тромава и мудна....загледах се да не е опаната ръчната но уви НЕ!!!Покарах я един ден и разбрах че нещо наистина не е наред...нямаше видима разлика във работата на мотора палеше нетресеше....но му имаше нещо.Върнах се в сервиза и казах на "маистора" до го погледнат пак...според него може би бяха кабели свещи,ламда сондата....доста неща но не и нещо което e да е свързано с тяхната работа...В момента в които рабрах че ремъка е зацепен без скоба...работа беше ясна.Тръгнах без да прая циркове....след като "маистора" беше убеден 4е сичко е 6...на другия ден я закарах на Майстор които за час и върна предишната форма...без никви необходими смени на други консумативи просто наново беше зацепил анг.ремък.Като го попитах какво и имаше на колата тои ми каза ааааа....нищо само 2 градуса отклонение... :D:D:D Евала на човека...знае и може!!!!В нашия случаи маи наистина е маслото защото и аз съм чувал на друг автомобил разлика в работата на двигателя (в шума издаван от мотора)след смяна....Смениго че нещо маи не и понася на колицата това масло...Успех!!!jordanfena написа:....Щом казваш че няма признаци да е ремъка, а и мисля че досега щеше да си без мотор, ако ремъка ти не е зацепен правилно.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар