Отдавна се съмнявам ,че оборотите на двигателя на Бравото са малко по-високи на празен ход.На снимката петлето не опира във този винт който в мануала пише да не се развива или навива.Въпроса ми е възможно ли е да се смъкнат оборотите от стъпковия мотор?Вътре в него нещо може ли да се навива или развива?Сега държи обороти около 1000 ,а трябва да са 850.Газови уредби няма.Дали пък не е от датчика за температурата и инфото което подава на компа?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Високи обороти на празен ход Браво 1,4 12V.
Collapse
X
-
Стъпковия мотор може да пръснеш леко с ВД-40 на буталцето и да го раздвижиш. Лесно се сваля, но аз се отказах да го разглабям. Има над 10 пластмасови щифта на кутийката, които е почти мисия невъзможна да не се изпочупят при отварянето. Но доколкото си спомням дори и с изпочупени щифтове на кутийката тя все пак май може да се държи затворена от болтовете които захващат самото моторче.П.С. И много не вярвай на стрелката на оборотите като е загрял мотора. Като бях един път на диагностика е така около 1000об беше стрелката а на тестера си показваше 850-860. Понякой път с почукване по таблото се оправя
Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
-
Там пише да не се развива или завива защото е настроен съгласно компютъра. Ако оначе някой е барал там ... А оборотите стабилни ли са? Колебае ли се или си ги държи безпроблемно? Може да напръскаш буталцето, но ако оборотите са стабилни надали проблемът е в него. Опитай на празен ход да избуташ петлето - да отнемеш газ, вместо да подаваш, за да провериш има ли ход, който буталцето не може да прибере само.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Опитах на празен ход при загрял двигател да върна петлето петлето ,но не може.Направих друго- откачих конектора от температурния датчик и оборотите паднаха на около 850-900.Най-вероятно ще го сменя този датчик ,но първо ще опитам с друг от същия автомобил.Lane Staley написа:Там пише да не се развива или завива защото е настроен съгласно компютъра. Ако оначе някой е барал там ... А оборотите стабилни ли са? Колебае ли се или си ги държи безпроблемно? Може да напръскаш буталцето, но ако оборотите са стабилни надали проблемът е в него. Опитай на празен ход да избуташ петлето - да отнемеш газ, вместо да подаваш, за да провериш има ли ход, който буталцето не може да прибере само.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=38391В темата по горе от линка се обсъжда къде трябва да е стрелката на въпросния двигател.Понеже сега Бравото не е при мен и не мога да меря съпротивлението на датчика възможно ли е оборотите да са малко по-високи от неизправен термостат?Май да а ?Ще поставя картон пред радиатора и ще опитам да покача температурата до достигане стрелката до средата за давидя как ще бъдат оборотите.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Няма смисъл. Този двигател като стигне около 50-60 градуса оборотите стават 850-900. Вече две години карам Бравата с този мотор.На Визата като я закача показва обороти на празен ход 850-875-900, мени ги в тези граници, но на слух не можеш да хванеш тази промяна.Това винтче дето си го показал на снимката е за съвсем друго нещо, няма нищо общо със стъпковият мотор. То определя 0 градуса отваряне на дроселовата клапа, т.е. начална позиция. За това се настройва заводски. Петлето не опира на него защото при този мотор въздуха необходим за празния ход се подава през дроселовата клапа, като МПХ я натиска и я държи няколко градуса отворена, в зависимост от температурата на мотора. Ако демонтираш МПХ ще видиш че петлето ще опре на винта, ако разбира се нещо не е пипан.Възможно е при този мотор чрез Визата да се зададат други обороти на празен ход, по-високи или по-ниски. Първо вижте като е закачена на компютър реално какви обороти държи, защото както са писали колегите оборотомера на таблото е само за "обща" информация дето се казва, той не е точен уред.Tornado написа:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=38391В темата по горе от линка се обсъжда къде трябва да е стрелката на въпросния двигател.Понеже сега Бравото не е при мен и не мога да меря съпротивлението на датчика възможно ли е оборотите да са малко по-високи от неизправен термостат?Май да а ?Ще поставя картон пред радиатора и ще опитам да покача температурата до достигане стрелката до средата за давидя как ще бъдат оборотите.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Начина да ги намалиш е чрез Виза или друг такъв софтуер, не пипай този винт, нищо няма да постигнеш нищо с това. Като е зададено да държи определени обороти ЕКУ-то ще направи всичко възможно за да ги постигне. Например да тръгнеш от място без газ, тогава се усеща как ти потъва педала на газта защото МПХ натиска дроселовата клапа да подаде повече гориво за да задържи същите обороти и колата тръгва вместо да изгасне.Tornado написа:Сравнявах оборотите на слух с друг такъв мотор и ми се струва ,че наистина са малко по-високи с около 150.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
То е ясно ,че този винт няма смисъл и няма да го пипам ,а все още нямам виза ,но и това ще стане.ilko-gd написа:Начина да ги намалиш е чрез Виза или друг такъв софтуер, не пипай този винт, нищо няма да постигнеш нищо с това. Като е зададено да държи определени обороти ЕКУ-то ще направи всичко възможно за да ги постигне. Например да тръгнеш от място без газ, тогава се усеща как ти потъва педала на газта защото МПХ натиска дроселовата клапа да подаде повече гориво за да задържи същите обороти и колата тръгва вместо да изгасне.Tornado написа:Сравнявах оборотите на слух с друг такъв мотор и ми се струва ,че наистина са малко по-високи с около 150.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ако опънеш жилото така че да задържи някакви обороти ще игнорираш МПХ. В него има контакт който като си пуснал газта е затворен и така ЕКУ-то разбира, че то трябва да подава газ вместо тебе, или т.нар. празен ход. Същият контакт се използва и от системата за принудителен празен ход - при пусната газ и обороти над 1800, спускате се на скорост по голям наклон например, се преустановяват импулсите към дюзата и така не се харчи никакво гориво.Жилото най-добре се регулира или при свалено МПХ или за да не го сваляш го прибираш докрай като му подаваш ток. Така дроселовата клапа остава напълно затворена и обираш луфта по жилото, без да го опъваш, само луфта. При това положение Визата трябва да показва 0 градуса отваряне на дроселовата клапа. После при натисната докрай газ трябва да ти показва 80 градуса отваряне, като не съм 100% сигурен, но в ръководството го пише.След това като дадеш контакт МПХ си застава в позиция според температурата на мотора, така че да запалиш. На мен на напълно студен двигател визата ми показва "Желани обороти на празен ход: 1350об/мин" и като запалиш държи 1350-1400.wwalker написа:Може би имаш да регулираш жилото на газта. Датчика за температурата на инжекциона също е твърде вероятна причина.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Ако минеш през Габрово можем да ти я закачим с Дидо 1983, само се обади и можем да се договорим за една среща може и при Пешо.Tornado написа:То е ясно ,че този винт няма смисъл и няма да го пипам ,а все още нямам виза ,но и това ще стане.ilko-gd написа:Начина да ги намалиш е чрез Виза или друг такъв софтуер, не пипай този винт, нищо няма да постигнеш нищо с това. Като е зададено да държи определени обороти ЕКУ-то ще направи всичко възможно за да ги постигне. Например да тръгнеш от място без газ, тогава се усеща как ти потъва педала на газта защото МПХ натиска дроселовата клапа да подаде повече гориво за да задържи същите обороти и колата тръгва вместо да изгасне.Tornado написа:Сравнявах оборотите на слух с друг такъв мотор и ми се струва ,че наистина са малко по-високи с около 150.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Тук ми стана интересно.Може ли тези 1800 оборота чрез промяна на стойности в компа чрез Виза да се смъкнат на 1500 примерно?ilko-gd написа:Същият контакт се използва и от системата за принудителен празен ход - при пусната газ и обороти над 1800, спускате се на скорост по голям наклон например, се преустановяват импулсите към дюзата и така не се харчи никакво гориво.Мерси за поканата със сигурност ще се възползвам.NikMar написа:Ако минеш през Габрово можем да ти я закачим с Дидо 1983, само се обади и можем да се договорим за една среща може и при Пешо.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар