Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Високи обороти на празен ход Браво 1,4 12V.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Високи обороти на празен ход Браво 1,4 12V.

    Отдавна се съмнявам ,че оборотите на двигателя на Бравото са малко по-високи на празен ход.На снимката петлето не опира във този винт който в мануала пише да не се развива или навива.Въпроса ми е възможно ли е да се смъкнат оборотите от стъпковия мотор?Вътре в него нещо може ли да се навива или развива?Сега държи обороти около 1000 ,а трябва да са 850.Газови уредби няма.Дали пък не е от датчика за температурата и инфото което подава на компа?
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Стъпковия мотор може да пръснеш леко с ВД-40 на буталцето и да го раздвижиш. Лесно се сваля, но аз се отказах да го разглабям. Има над 10 пластмасови щифта на кутийката, които е почти мисия невъзможна да не се изпочупят при отварянето. Но доколкото си спомням дори и с изпочупени щифтове на кутийката тя все пак май може да се държи затворена от болтовете които захващат самото моторче.П.С. И много не вярвай на стрелката на оборотите като е загрял мотора. Като бях един път на диагностика е така около 1000об беше стрелката а на тестера си показваше 850-860. Понякой път с почукване по таблото се оправя
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      Там пише да не се развива или завива защото е настроен съгласно компютъра. Ако оначе някой е барал там ... А оборотите стабилни ли са? Колебае ли се или си ги държи безпроблемно? Може да напръскаш буталцето, но ако оборотите са стабилни надали проблемът е в него. Опитай на празен ход да избуташ петлето - да отнемеш газ, вместо да подаваш, за да провериш има ли ход, който буталцето не може да прибере само.
      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

      Коментар


        #4
        Lane Staley написа:
        Там пише да не се развива или завива защото е настроен съгласно компютъра. Ако оначе някой е барал там ... А оборотите стабилни ли са? Колебае ли се или си ги държи безпроблемно? Може да напръскаш буталцето, но ако оборотите са стабилни надали проблемът е в него. Опитай на празен ход да избуташ петлето - да отнемеш газ, вместо да подаваш, за да провериш има ли ход, който буталцето не може да прибере само.
        Опитах на празен ход при загрял двигател да върна петлето петлето ,но не може.Направих друго- откачих конектора от температурния датчик и оборотите паднаха на около 850-900.Най-вероятно ще го сменя този датчик ,но първо ще опитам с друг от същия автомобил.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          На загрял мотор съпротивлението му трябва да е около 250ома грубо при 90 градуса. Ако показва над 300 значи е за смяна.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            spark написа:
            На загрял мотор съпротивлението му трябва да е около 250ома грубо при 90 градуса. Ако показва над 300 значи е за смяна.
            Мерси за инфото ще пробвам.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=38391В темата по горе от линка се обсъжда къде трябва да е стрелката на въпросния двигател.Понеже сега Бравото не е при мен и не мога да меря съпротивлението на датчика възможно ли е оборотите да са малко по-високи от неизправен термостат?Май да а ?Ще поставя картон пред радиатора и ще опитам да покача температурата до достигане стрелката до средата за давидя как ще бъдат оборотите.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Tornado написа:
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=38391В темата по горе от линка се обсъжда къде трябва да е стрелката на въпросния двигател.Понеже сега Бравото не е при мен и не мога да меря съпротивлението на датчика възможно ли е оборотите да са малко по-високи от неизправен термостат?Май да а ?Ще поставя картон пред радиатора и ще опитам да покача температурата до достигане стрелката до средата за давидя как ще бъдат оборотите.
                Няма смисъл. Този двигател като стигне около 50-60 градуса оборотите стават 850-900. Вече две години карам Бравата с този мотор.На Визата като я закача показва обороти на празен ход 850-875-900, мени ги в тези граници, но на слух не можеш да хванеш тази промяна.Това винтче дето си го показал на снимката е за съвсем друго нещо, няма нищо общо със стъпковият мотор. То определя 0 градуса отваряне на дроселовата клапа, т.е. начална позиция. За това се настройва заводски. Петлето не опира на него защото при този мотор въздуха необходим за празния ход се подава през дроселовата клапа, като МПХ я натиска и я държи няколко градуса отворена, в зависимост от температурата на мотора. Ако демонтираш МПХ ще видиш че петлето ще опре на винта, ако разбира се нещо не е пипан.Възможно е при този мотор чрез Визата да се зададат други обороти на празен ход, по-високи или по-ниски. Първо вижте като е закачена на компютър реално какви обороти държи, защото както са писали колегите оборотомера на таблото е само за "обща" информация дето се казва, той не е точен уред.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Сравнявах оборотите на слух с друг такъв мотор и ми се струва ,че наистина са малко по-високи с около 150.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Tornado написа:
                    Сравнявах оборотите на слух с друг такъв мотор и ми се струва ,че наистина са малко по-високи с около 150.
                    Начина да ги намалиш е чрез Виза или друг такъв софтуер, не пипай този винт, нищо няма да постигнеш нищо с това. Като е зададено да държи определени обороти ЕКУ-то ще направи всичко възможно за да ги постигне. Например да тръгнеш от място без газ, тогава се усеща как ти потъва педала на газта защото МПХ натиска дроселовата клапа да подаде повече гориво за да задържи същите обороти и колата тръгва вместо да изгасне.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #11
                      Може би имаш да регулираш жилото на газта. Датчика за температурата на инжекциона също е твърде вероятна причина.
                      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                      Коментар


                        #12
                        ilko-gd написа:
                        Tornado написа:
                        Сравнявах оборотите на слух с друг такъв мотор и ми се струва ,че наистина са малко по-високи с около 150.
                        Начина да ги намалиш е чрез Виза или друг такъв софтуер, не пипай този винт, нищо няма да постигнеш нищо с това. Като е зададено да държи определени обороти ЕКУ-то ще направи всичко възможно за да ги постигне. Например да тръгнеш от място без газ, тогава се усеща как ти потъва педала на газта защото МПХ натиска дроселовата клапа да подаде повече гориво за да задържи същите обороти и колата тръгва вместо да изгасне.
                        То е ясно ,че този винт няма смисъл и няма да го пипам ,а все още нямам виза ,но и това ще стане.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          wwalker написа:
                          Може би имаш да регулираш жилото на газта. Датчика за температурата на инжекциона също е твърде вероятна причина.
                          Ако опънеш жилото така че да задържи някакви обороти ще игнорираш МПХ. В него има контакт който като си пуснал газта е затворен и така ЕКУ-то разбира, че то трябва да подава газ вместо тебе, или т.нар. празен ход. Същият контакт се използва и от системата за принудителен празен ход - при пусната газ и обороти над 1800, спускате се на скорост по голям наклон например, се преустановяват импулсите към дюзата и така не се харчи никакво гориво.Жилото най-добре се регулира или при свалено МПХ или за да не го сваляш го прибираш докрай като му подаваш ток. Така дроселовата клапа остава напълно затворена и обираш луфта по жилото, без да го опъваш, само луфта. При това положение Визата трябва да показва 0 градуса отваряне на дроселовата клапа. После при натисната докрай газ трябва да ти показва 80 градуса отваряне, като не съм 100% сигурен, но в ръководството го пише.След това като дадеш контакт МПХ си застава в позиция според температурата на мотора, така че да запалиш. На мен на напълно студен двигател визата ми показва "Желани обороти на празен ход: 1350об/мин" и като запалиш държи 1350-1400.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #14
                            Tornado написа:
                            ilko-gd написа:
                            Tornado написа:
                            Сравнявах оборотите на слух с друг такъв мотор и ми се струва ,че наистина са малко по-високи с около 150.
                            Начина да ги намалиш е чрез Виза или друг такъв софтуер, не пипай този винт, нищо няма да постигнеш нищо с това. Като е зададено да държи определени обороти ЕКУ-то ще направи всичко възможно за да ги постигне. Например да тръгнеш от място без газ, тогава се усеща как ти потъва педала на газта защото МПХ натиска дроселовата клапа да подаде повече гориво за да задържи същите обороти и колата тръгва вместо да изгасне.
                            То е ясно ,че този винт няма смисъл и няма да го пипам ,а все още нямам виза ,но и това ще стане.
                            Ако минеш през Габрово можем да ти я закачим с Дидо 1983, само се обади и можем да се договорим за една среща може и при Пешо.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #15
                              ilko-gd написа:
                              Същият контакт се използва и от системата за принудителен празен ход - при пусната газ и обороти над 1800, спускате се на скорост по голям наклон например, се преустановяват импулсите към дюзата и така не се харчи никакво гориво.
                              Тук ми стана интересно.Може ли тези 1800 оборота чрез промяна на стойности в компа чрез Виза да се смъкнат на 1500 примерно?
                              NikMar написа:
                              Ако минеш през Габрово можем да ти я закачим с Дидо 1983, само се обади и можем да се договорим за една среща може и при Пешо.
                              Мерси за поканата със сигурност ще се възползвам.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X