къде се мери дали стига ток до дюзите на този двг 1,6 16 в? предполагам има картинка някъде, ама ....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
къде се мери дали стига ток до дюзите- 1.6 16в
Collapse
X
-
Re: къде се мери дали стига ток до дюзите- 1.6 16в
Има един 5-пинов плосък куплунг до самия всмукателен колектор.Единия извод е +,който идва от релето,а другите 4 са управляващите "-"за всеки цилиндър.С мултицет няма да можеш нищо да измериш.Трябва ти осцилоскоп.pakumba написа:къде се мери дали стига ток до дюзите на този двг 1,6 16 в? предполагам има картинка някъде, ама ....
-
Re: къде се мери дали стига ток до дюзите- 1.6 16в
искаш да кажеш, че импулсите са прекалено кратки и няма да мога д аги хвана с мултицета ли? иначе и аз го подозирах този куплунг, според мен е закачен на рейката - пада се малко вдясно от пръчката на маслотоStefan Hadjov написа:Има един 5-пинов плосък куплунг до самия всмукателен колектор.Единия извод е +,който идва от релето,а другите 4 са управляващите "-"за всеки цилиндър.С мултицет няма да можеш нищо да измериш.Трябва ти осцилоскоп.pakumba написа:къде се мери дали стига ток до дюзите на този двг 1,6 16 в? предполагам има картинка някъде, ама ....Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Re: къде се мери дали стига ток до дюзите- 1.6 16в
Точно там е.Импулса на празен ход е около 2,5-3,0 мсек при загрял двигател.При рязко подаване на газ,расте до 8-9 мсек.При бавно подаване на газ от обороти на празен ход нагоре остава непроменен/както на празен ход/.pakumba написа:искаш да кажеш, че импулсите са прекалено кратки и няма да мога д аги хвана с мултицета ли? иначе и аз го подозирах този куплунг, според мен е закачен на рейката - пада се малко вдясно от пръчката на маслотоStefan Hadjov написа:Има един 5-пинов плосък куплунг до самия всмукателен колектор.Единия извод е +,който идва от релето,а другите 4 са управляващите "-"за всеки цилиндър.С мултицет няма да можеш нищо да измериш.Трябва ти осцилоскоп.pakumba написа:къде се мери дали стига ток до дюзите на този двг 1,6 16 в? предполагам има картинка някъде, ама ....
Коментар
-
На Виза-та виждаш импулса на всяка една от дюзите в реално време. По-лесен начин не се сещам да се замерят как са електрически. Бях чел, че можело да се мери съпротивлението, което също давало някаква представа, но си е други да видиш живи данни. Даже на колега от форума като му дадах да си актуализира тихите обороти и импулса на празен ход му падна от 12мс на под 3мс. Човека е с газова и от там вероятно му се беше поразстроила работата на моното(с 1.4 12V двигател).
Коментар
-
Вярно е,че с Визата можеш да видиш милисекиндите в реално време,но не всеки има Виза и Лаптоп с два ком-порта.А бензиновите коли са обикновено с диагн.куплунг с К и L-линия.Но това,което ще ти даде Визата,мого често не е достатъчно.Какво не може да ти даде:Ако дюзата е прекъснала в намотка,да кажем или в куплунг,което е най-често срещан дефект,Визата ще ти отчете милисекундите,но тя няма да работи.И за това много често по сервизите казват,че всичко е ОК,но колата е умряла.Но ако закачиш Осцилоскоп за сигнала на дюзата това един специалист веднага го хваща.Ако е специалист и знае какво да гледа. А темата на колегата беше между другото може ли с мултицет да си измери импулса на дюзата.Не може.Предполагам,че не разполага с Виза,щом зададе такъв въпрос.wwalker написа:На Виза-та виждаш импулса на всяка една от дюзите в реално време. По-лесен начин не се сещам да се замерят как са електрически. Бях чел, че можело да се мери съпротивлението, което също давало някаква представа, но си е други да видиш живи данни. Даже на колега от форума като му дадах да си актуализира тихите обороти и импулса на празен ход му падна от 12мс на под 3мс. Човека е с газова и от там вероятно му се беше поразстроила работата на моното(с 1.4 12V двигател).
Коментар
-
да, точно исках да измеря с мултицет. проблема е следния: преди година и нещо зимата ми светна лампата на инжекциона. колата почна да работи на 3 цилиндъра след това. така палих до вчера- на 3 цил
и понеже не я карам на бензин не съм стигнал дотам да я оправям. но вчера вече си беше студено и не пожела да запали при този студ на 3 цил. махнах всички свещи на само свещта на 1 цил беше напълно суха, а всички други мокри яко. което ме наведе на мисълта, че там не пръска бенз
вечерта си запали от първото въртене, но общо взето е добре да я оправя. колега от форума ме посъветва да си проверя и емулатора на дюзите заради газта, защото можело той да не я пуска да пръска. мисълта ми е, че ако ида на диагностика ще кажат неработеща дюза и по дефолт ще кажат изгоряла, смени с нова. ок, ама ако е емулатор пак няма д атръгне...или кофти връзка някъде. а ако е емулатор е за газаджия...общо взето отсега виждам едно голямо безсмислено разкарване и накрая пак ще трябва сма да си реша проблема. какво ще ме посъветвате вие?
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
В твоя случай бих я вързал първо на Виза(ама аз си имам де
). Там ще видиш времената и освен това бих я пуснал да се изтества/актуализира, видял грешките и т.н. След това свалям въпросната дюза, разбира се ако няма ефект горното и ми даде кофти времена на нея, давам я само нея на ултразвук и минавам с 15лв. за чистене на 1 дюза в случая. Така и така ще разкачаш рейката, то погледни за видими поразии по регулатора на налягането на горивото - нещо видимо по него за напасване/смяна.
Коментар
-
Ти добре го съветваш да си свали дюзата,ей така за проба и да я носи на ултразвук,ама не знам дали знаеш колко лесно се свалят тези дюзи на тоз двигател.Много е работата за да се предприемат такива действия без да си сигурен че проблема е в запушване.Представи си че е прекъснал проводник или куплунг.През три куплунга минава сигнала от контролера до дюзата.wwalker написа:В твоя случай бих я вързал първо на Виза(ама аз си имам де
). Там ще видиш времената и освен това бих я пуснал да се изтества/актуализира, видял грешките и т.н. След това свалям въпросната дюза, разбира се ако няма ефект горното и ми даде кофти времена на нея, давам я само нея на ултразвук и минавам с 15лв. за чистене на 1 дюза в случая. Така и така ще разкачаш рейката, то погледни за видими поразии по регулатора на налягането на горивото - нещо видимо по него за напасване/смяна.
Коментар
-
притеснява ме, че не много хора имат виза първо, второ трябва да се заиграе човека и да каже да тук е и не работи защото.... а не виждам в сервиз как ще стане. предпочитам сам да си решавам проблемите и ако имах виза бих го направил, но...Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Нищо трудно няма в сваляне на рейката с дюзите. Колкото до другото - ами да размени мястото и с друга и ще разбере къде е проблема веднага. В крайна сметка една дюза по моргите е 15-20лв. Също и да размени свещите и кабелите, ако са достатъчно дълги за пробата. Даже първо това най-добре.Stefan Hadjov написа:Ти добре го съветваш да си свали дюзата,ей така за проба и да я носи на ултразвук,ама не знам дали знаеш колко лесно се свалят тези дюзи на тоз двигател.Много е работата за да се предприемат такива действия без да си сигурен че проблема е в запушване.Представи си че е прекъснал проводник или куплунг.През три куплунга минава сигнала от контролера до дюзата.
Коментар
-
Колега,то явно не разполагаш с осцилоскоп за да хванеш проблема по-сериозно в реално време,за това направи следното:Свали куплунга за който говорихме в началото на темата.Мисля,че най-долния -червен и 4-ри други .Измери с мултицет какво отчиташ мяжду червения и всеки един от другите кабели и сподели.Това ще даде отговор на въпроса запушена ли е дюзата или имаш прекъснат сигнал.pakumba написа:притеснява ме, че не много хора имат виза първо, второ трябва да се заиграе човека и да каже да тук е и не работи защото.... а не виждам в сервиз как ще стане. предпочитам сам да си решавам проблемите и ако имах виза бих го направил, но...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар