Да, някои го направиха. Потърси малко. Имаше едно упътване как се прави на JTD, но и на твоя ще е нещо подобно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Зов за помощ БРАВА 1.6 16V... НЕ СИПВАЙТЕ 96 Екстра форс!!!!
Collapse
X
-
Re: Златни сте колеги
За мен удебеленото и подчертаното са две взаимно-отхвърлящи се нещаdagrizzly написа:...маркучите на охладителната система. Всички се загряха равномерно за около 10 мин. Прави сте не е термостат
Колега, ако четеш все още тази тема, провери си термостата за изправност. Правилно е маркучът от термостата до радиатора да остава напълно студен докато стрелката почти стигне средата на скАлата.
Коментар
-
Re: Златни сте колеги
Следя е колега, следя темата и ще е така докато не реша проблема, а когато стане това ще пиша. Още тази вечер ще проверя състоянието на тази маркуч и ще пиша. Наистина се надявам проблема да е по - лек И най вече по -ефтин и да не е термостат. не е ленсо да с еподдържа италианка от безработен хихихихиogi28b написа:За мен удебеленото и подчертаното са две взаимно-отхвърлящи се неща
Колега, ако четеш все още тази тема, провери си термостата за изправност. Правилно е маркучът от термостата до радиатора да остава напълно студен докато стрелката почти стигне средата на скАлата.
Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph
Коментар
-
Re: Златни сте колеги
Та колега, ето и пресни резулатати от теста, който ме посъветва да направя...на снимката ще видиш до къде стига стрелката. В това положение маркуча (дебелия от термостата към радиатора) започна плавно да се затопля. Затоплянето започна от "горната" страна на самия маркуч. За горна имам предвид като отвориш капака на двигателя и гледаш отгоре - извини ме че така обяснявам, но наистина съм зле техническиogi28b написа:За мен удебеленото и подчертаното са две взаимно-отхвърлящи се неща
Колега, ако четеш все още тази тема, провери си термостата за изправност. Правилно е маркучът от термостата до радиатора да остава напълно студен докато стрелката почти стигне средата на скАлата.
. Това нормално ли е или както ти казваш трябва да си напълно студен до достигане на работната температура или казано по друг начин, до средата на скалата.
Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph
Коментар
-
Не е нормално да е така температурата. Колегата по горе ви е обяснил, че преди достигане на стрелката до средата дебелите маркучи към радиатора не трябва да се затоплят. Най лесно е да сравнявате колко са топли маркучите на парното(дето влизат в купето) спрямо тези към външния радиатор и самия радиатор. Но не пипайте радиатора през перката. Разликата трябва да е голяма на усещане като топлина. Казвам ви това, защото дори да липсва циркулация през големия кръг на охладителната система, близо до термостата маркуча леко се позатопля. По простата причина, че той самия е метал и провежда някаква топлина. Това затопляне е много слабо но да не ви заблуди.Още нещо. Сложете пред радиатора някакъв картон. Идеята е да затворите достъпа на студен въздух към него. Запалете колата и я изчакайте да загрее - на място. Макар и бавно температурата ще трябва да стигне 90 гр. Ако се наложи заради студеното време и леко газ може за да качи температурата. Ако това не стане - може да ви е повреден датчика, и от там уреда на таблото да ви заблуждава.Имате ли хубаво парно в това студено време?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Парното ми е задушаващо
. Тази сутрин се занимавах малко...значи колата за около 15-20 мин и по задръстванията си загря ( стрелката сочеше средата и се включваше само до 1-ва степен). Но реших да направя тест...спуснах се по един наклон не по дълъг от 1км...еми както беше загряла до 90 градуса, температурата падна до средата ( както се вижда от снимката, която вчера качих). Май всички симптоми сочат към термостата...кофти. Бих искал да попитам, може ли датчика на термостата ( които са два) да са повредени, да сменя само тях, а не целия термостат???
Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph
Коментар
-
Не! Сменяте термостата датчиците си остават. Не забравяйте антифриза! Дали е правилния?koleff написа:Парното ми е задушаващо
. Тази сутрин се занимавах малко...значи колата за около 15-20 мин и по задръстванията си загря ( стрелката сочеше средата и се включваше само до 1-ва степен). Но реших да направя тест...спуснах се по един наклон не по дълъг от 1км...еми както беше загряла до 90 градуса, температурата падна до средата ( както се вижда от снимката, която вчера качих). Май всички симптоми сочат към термостата...кофти. Бих искал да попитам, може ли датчика на термостата ( които са два) да са повредени, да сменя само тях, а не целия термостат???Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Егати...значи смяна на термостат. Добре де както не веднъж казах, не съм тех. грамотен , но си мисля нещо...нали в крайна сметка при Браво/Брава термостата се управлява от тия датчици и ако те са повредени, занчи просто термостата не функционира правилно, т.е. те не подават точна информация, кога и кои клапи на термостата да се отвярат или затварят...Danchojn написа:Не! Сменяте термостата датчиците си остават. Не забравяйте антифриза! Дали е правилния?koleff написа:Парното ми е задушаващо
. Тази сутрин се занимавах малко...значи колата за около 15-20 мин и по задръстванията си загря ( стрелката сочеше средата и се включваше само до 1-ва степен). Но реших да направя тест...спуснах се по един наклон не по дълъг от 1км...еми както беше загряла до 90 градуса, температурата падна до средата ( както се вижда от снимката, която вчера качих). Май всички симптоми сочат към термостата...кофти. Бих искал да попитам, може ли датчика на термостата ( които са два) да са повредени, да сменя само тях, а не целия термостат???
така си мсиля аз, но дали е такава инжинераната идея не знам?!?1
Ако не ще се киха ( ама когато почна работа) за термостат. Ами антифриза..какво означава правилния...миналата година в сервиза на D&N, където ми смениха термостата, ми сложиха някакъв син..забравих му името но си беше ОК. Наложи се да долея лятото и тогава нямаха от него , но ми продадоха пак един СИН, за който ми казаха, че се позлва за BMW и няма да имам проблем...и така си е..не съмимал проблем, но смятата те ли че от това се е повредил термостата. Сещам се и за още нещо...налага ми се да доливам по 100 - 150 грама антифриз на всеки 800-1000 км, а няма течове???
Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph
Коментар
-
Така, я да оправим малко нещата!1) Термостата се управлява само и единствено от температурата на охладителната течност и не е свързано с електроника. Работи като биметална пластина.2) Правилния антифриз означава, това което пише в книжката на колата а не това което някой някъде е налял. По-горе вече споменах, ако имате алуминиеви детайли в охл. система на ДВГ , червения антифриз е задълителен. Защо -3.3) При експлоатация на ДВГ с алум.части в охл. система с обикновен(син) антифриз се получава окис. Той е доста специфичен и се образува за определен интервал от време. Веднъж обаче образува ли се трудна работа да се махне. Лошото е това, че се отделя на люспи и попада къде ли не. Нещто чудно вашия нов термостат от това да не работи.4) Ако не знаете дали имате алуминиеви части взимате един магнит и разбирате!Успех!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Сега нещата стават все по ясни,имам няколко допъпнителни запитвания:1. С магнита къде да търся алуминиевите части? радиатора на парното със сигурност е алуминиево, аз не съм виждал други?2. Това с антифриза мн ме стресира..ами ако наистина е трябвало да сложа ЧЕРВЕН, а не синDanchojn написа:Така, я да оправим малко нещата!1) Термостата се управлява само и единствено от температурата на охладителната течност и не е свързано с електроника. Работи като биметална пластина.2) Правилния антифриз означава, това което пише в книжката на колата а не това което някой някъде е налял. По-горе вече споменах, ако имате алуминиеви детайли в охл. система на ДВГ , червения антифриз е задълителен. Защо -3.3) При експлоатация на ДВГ с алум.части в охл. система с обикновен(син) антифриз се получава окис. Той е доста специфичен и се образува за определен интервал от време. Веднъж обаче образува ли се трудна работа да се махне. Лошото е това, че се отделя на люспи и попада къде ли не. Нещто чудно вашия нов термостат от това да не работи.4) Ако не знаете дали имате алуминиеви части взимате един магнит и разбирате!Успех!
Оригиналния PARAFLU - какъв цвят е?
Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph
Коментар
-
С магнита пипаш по блока, по главата. Но щом един детайл е алуминиев трябва да е червен. Paraflu - up е такъв антифриз. Струва 12лв на литър в Ауто Италия и се сменя на 5 години. От всяка гледна точка е за предпочитане. Разрежда се зъдалжително 50/50 с дистилирана или дейонизирана вода. Дейонизираната е по-добра. Има много по-добри характеристики от останалите - напимер корозионната му активност е най-слаба. Радиатори има всякакви. Вече има и пластмасови, като при тях важи същото за антифриза.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Е, колега ти направо ме разби...но как с магнита ще "уловя" дали има алуминиеви части...магнита привлича ли алуминия или се отблъскват ??? май бнай добре да се видим както беше предложилDanchojn написа:С магнита пипаш по блока, по главата. Но щом един детайл е алуминиев трябва да е червен. Paraflu - up е такъв антифриз. Струва 12лв на литър в Ауто Италия и се сменя на 5 години. От всяка гледна точка е за предпочитане. Разрежда се зъдалжително 50/50 с дистилирана или дейонизирана вода. Дейонизираната е по-добра. Има много по-добри характеристики от останалите - напимер корозионната му активност е най-слаба. Радиатори има всякакви. Вече има и пластмасови, като при тях важи същото за антифриза.
но преди срещата треа да намеря магнит
Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph
Коментар
-
[quote="koleff"]та колега..наистина би ли ми казал, какво да го правя тоя магнит, какво треа да се усеща....Danchojn написа:С магнита пипаш по блока, по главата. Но щом един детайл е алуминиев трябва да е червен. Paraflu - up е такъв антифриз. Струва 12лв на литър в Ауто Италия и се сменя на 5 години. От всяка гледна точка е за предпочитане. Разрежда се зъдалжително 50/50 с дистилирана или дейонизирана вода. Дейонизираната е по-добра. Има много по-добри характеристики от останалите - напимер корозионната му активност е най-слаба. Радиатори има всякакви. Вече има и пластмасови, като при тях важи същото за антифриза.Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph
Коментар
-
ами щом не се привличат, какво да правя с тоя магнит??Колега, сега се поцапах из колата, забелязах - теч. Теча идва от едни съединения, където се свързват разни маркучи от изпарителя на газовото, парното и от термостата. Там проблема е ясен, скобите не държат добре ( може би сега от студа ) турдно се стига до тях, но ще се справя, ако се наложи и малко от маркучите ще резна, за дасе хванат на здрава част, НО имам ПИТАНКА?Трябва ли да обезвъздуша, ако поправя тези части, щото в момента, който разхлабя някоя скоба и почва да тече силно...и ако трябва да се обезвъздушава..пак ли е същия ред...отварям всякакви кранчета на радиатора и на парното ( ако ги намеря) и после...???Май доста те измъчих с тъпи въпроси...БЛАГОДАРЯ ЗА ТЪРПЕНИЕТО!!!Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар